Skocz do zawartości
Smuggler

Chip dq200, południe Polski

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. 

Zastanawiam się nad chipem do mojego 1.6 tdi z dq200. Mam 126tys nalatane i skrzynia działa bez zarzutu. Chciałbym też przy okazji, żeby ktoś mógł grzebać przy dsg żeby tak wcześnie nie wrzucał następnego biegu w trybie D. Możecie kogoś polecić? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Smuggler napisał:

dsg żeby tak wcześnie nie wrzucał następnego biegu w trybie D

Przełącz na tryb S i po sprawie. Bieg drugi wbija się przy większych obrotach. Ja już mam w nawyku przełączanie na S gdy jadę w korku, wjeżdżam do garażu podziemnego i wszędzie tam, gdzie wiem że będę się toczył wolno :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja mam już ten sam nawyk. W szczególności przy wyjeździe z garażu podziemnego czuć jak ślizga sprzęgło. Wkurza mnie tylko jak jadąc ze stałą prędkością powiedzmy 60km/h on w mi wrzuca tak wysoki bieg, że jest tysiąc obrotów prawie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To się nazywa EKOLOGIA :) Szkoda tylko, że to wszystko nie jest później ekologiczne dla naszych kieszeni. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Program zrobiony w DYNOSOFCIE w Katowicach. W serii było 127KM i 280nm a teraz jest 144 i 305Nm. Poprawa jest zauważalna i przesądziła właściwie o zatrzymaniu auta na kolejne kilka lat,  bo wcześniej ciężko było... Mocy wyraźnie przybyło przy jeździe autostradą, gdzie można już dotrzymać tempa innym. Jeśli ktoś się waha to polecam, ale przestrzegam, że nie ma takiego efektu jak w AWX albo moim wcześniejszym APU (kurła, kiedyś to było...)
Jeśli chodzi o DSG7 to po przejechaniu 5 tys na razie nic złego się nie dzieje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wrzuć wykres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.  Samochód po chipie , ale w manualu, obecnie ma 145KM, 317Nm. Robiłem przy 140kkm. Dopiero teraz da się jeździć,  jest bardziej elastyczny, nie muszę Tak często zmieniać biegów. W porównaniu do 2.0 mimo,  że wartości zbliżone,  to jednak brakuje pojemności. Chip zwiększył trochę przyjemność z jazdy, co do "sprintów" do 100 - nie testuję,  szkoda mi trochę sprzęgła. Spalanie zbliżone,  może minimalnie większe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha, co jeszcze zauważyłem to, że silnik troszkę głośniej pracuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopie.

Czy zauważyliście w dsg dq200 tendencje do czestej jazdy na niskim biegu i wysokich obrotach? U mnie z reguły skrzynia zmienia biegi przy 2000rpm, i spada na ok 1500rpm (inny silnik w grupie vaga bo 1.4tdi 90ps). Przyspieszając np do 100kmh 7ka potrafi wbic sie juz przy 80kmh i dalej przypieszac, a innym razem ciagnie mi do 100kmh na 5ce i trzuma tak jeszcze nawet kilkadziesiąt sekund. Czasami pod gorke podjedzie na 7ce, a innym razem zjezdzajac z gorki np 90kmh wbije mi 6 lub 5ke nie wiadomo po co. aso zresetowała ustawienia skrzyni twierdzac ze przez nastepne 2-3tys km bedzie sie przyuczala i moze dziwnie zachowywac, ale w trasie zadnej różnicy nie zauważyłem i sie wqurwiolem na jej zachowanie ze zaczalem jezdzic w trybie manulanym, z nadzieja ze nauczy sie zachowan kierowcy, ale widzę ze i to nie pomaga. Przebieg to 45kkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta skrzynia jest co prawda szybka, ale wyjątkowo głupia. U mnie potrafi wbijać 3 podczas wyjeżdżania z garażu podziemnego albo jechać 60km/h pod górkę na 6 biegu aż całą budą trzęsie.  Ta skrzynia działa normalnie tylko z butem w podłodze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od.mechanika usłyszałem, ze czesto w dq200 pada mechatronica i zaleca jezdzic na S. Mnie  nie satysfakcjonuja wyzsze obroty i większy klekot malego silnika i jeżdżę domyslnie na D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DQ200 to zdecydowanie najgorsza automatyczna skrzynia jaką w życiu jechałem, ale pomimo wad i tak lepsza od manuala. Przykre jednak to, że wciska się ludziom taki szmelc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje i mam pytanko troche z innej beczki,

mam passata b6 1.8 TSI, w serii ma 250nm, natomiast wyczytalem, ze ta skrzynia przyjmuje max wlasnie 250, a zastanawialem sie nad czipem.

Jest to granica na spokojnie przekraczalna i bezpieczna powiedzmy do tych 300nm? Czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam 1.6 tdi z dq200 i nie wiem skad się biorą złe opinie z tą skrzynia , mój egzemplarz ma 157koni i 364 niuta około po czipach oraz bałaganie 205tys km i zero problemów do dnia dzisiejszego 

 

BFEED5EF-F75A-4BCA-AFDB-F38BC01341BE.jpeg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rosol, te twoje "Passat B8 1.8TSI CJSC 180KM ---> 230KM" to manual?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy DSG to na pewno zostawi w tyle manuala 150 KM. 

Ja miałem podobną moc w 1,6 tdi w B7 2011r.tyle że manual i sedan. 2,0 tdi 140 km tyle że kombi to nawet nie miał z czym startować do mnie, a ja jak wsiadałem w 2,0 to od razu czułem jakie to mułowate.  Sprzedałem z przebiegiem 360 tys. 3 lata temu i śmiga do dzisiaj. W DSG 7  to na pewno musi ładnie się rozpędzać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 4/5/2021 at 1:52 PM, DisHoHored said:

Posiadam 1.6 tdi z dq200 i nie wiem skad się biorą złe opinie z tą skrzynia , mój egzemplarz ma 157koni i 364 niuta około po czipach oraz bałaganie 205tys km i zero problemów do dnia dzisiejszego 

364 Niuta to bardzo zacny wynik ?. Ciekawe, że sprzęgła wytrzymują ten moment, zwłaszcza w dieslu który non stop serwuje max moment (w przeciwieństwie do benzyny - moim zdaniem).
To już chyba drugi projekt od TC Performance z Łodzi gdzie widzę, że poszli z momentem powyżej "magicznej" granicy 310Nm dla DQ200. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy na innej hamowni wyszedl.by podobny wynik.

Edytowane przez mkpol
ostatni raz proszę, nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności