Skocz do zawartości
rzeszot

Wskazania czujników g62/g2 temperatura płynu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Passat b5 98 rok 1.9 TDI 110KM AFN 

Po rozgrzaniu silnika wskaźnik temperatury nie dochodził do 90 stopni, zatrzymywał się kreskę wcześniej.

Postanowiłem wymienić termostat na oryginalny ale nic to nie zmieniło. 

Następnie podłączyłem autko pod kompa i na rozgrzanym silniku miałem takie wskazania.

czujnik G2  http://vaglogi.pl/log-003_6KjLU5.html

czujnik G62 http://vaglogi.pl/log-007_VVnMo6y.html

domyśliłem się że to wina czujnika, wiec wymieniłem go na niby oryginalny czujnik taki ciemno zielony z napisami ELTH Made in Luxembourg w sklepie mówili że to oryginał 47 zł

Po wymianie wskaźnik na blacie pokazuje równo 90, a wskazania na vagu następujące:

czujnik G2 http://vaglogi.pl/log-003_0Aw6Nn.html

czujnik G62 http://vaglogi.pl/log-007_DxloyKp.html

Na forum wyczytałem że jeśli jest rozbieżność we wskazaniach g62 i g2 to czujnik do wymiany.

Coś jest nie tak w tych wskazaniach ? Jaka w ogóle powinna być prawidłowa temperatura cieczy na vagu odczytana z czujnika G62 uwzględniając niskie temperatury na dworzu i rozgrzany silnik ?

Inna sprawa że ogrzewanie w aucie mam słabiutkie ale tutaj upatruję winy w nagrzewnicy lub klapach, na dniach zamierzam się za to zabrać.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

76 a 84... jakaś rozbieżność jest. Ale takie rzeczy się na zimnym sprawdza, po nocy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, zwonko napisał:

76 a 84... jakaś rozbieżność jest. Ale takie rzeczy się na zimnym sprawdza, po nocy...

Tak wyglądały LOGI z rana na zimnym przed wymianą czujnika:

Czujnik G2 http://vaglogi.pl/log-003_1k1dO.html

Czujnik G62 http://vaglogi.pl/log-007_dI3V007.html

A tak po wymianie:

G2 http://vaglogi.pl/log-003_11l4S.html

G62 http://vaglogi.pl/log-007_19eYKA.html

-7,2 skąd takie wskazania ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No pewnie z zewnątrz ;) nie wiem jaka u Ciebie temperatura była ale wg mnie jest to logiczne wskazanie. Gorzej z 30 stopniami w 003. Ja tam z dieslami kiepsko ale jesteś pewien że dobra grupę sprawdzasz? W benzynie sprawdza się 17 instrumental i grupę 003 ale czy w dieslu też...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, zwonko napisał:

No pewnie z zewnątrz ;) nie wiem jaka u Ciebie temperatura była ale wg mnie jest to logiczne wskazanie. Gorzej z 30 stopniami w 003. Ja tam z dieslami kiepsko ale jesteś pewien że dobra grupę sprawdzasz? W benzynie sprawdza się 17 instrumental i grupę 003 ale czy w dieslu też...?

Robię to według instrukcji więc dobrze. -7.2 to jest temperatura cieczy chłodzącej obok -0.9 zasysane powietrze. 30 stopni w czujniku g2 jest ok poza tym to jest czujnik ktory wysyla dane do licznika na wskazowke wiec on jest mniej ważny.

Wydaje mi się że nowy czujnik niby oryginał ale jest niesprawny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że za 47 zł nie kupi się ori czujnika, ja na przykład płaciłem lekko ponad stówkę ale sprawuje się znakomicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mniej ważnosc mniej ważnością. Odczyty powinny się w miarę zgadzać. Jestem w stanie uwierzyć w różnice kilka stopni no. W nocy był mróz to ciecz może być chłodniejsza niż zasysane. Ale że jest 30 st

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, zwonko napisał:

Mniej ważnosc mniej ważnością. Odczyty powinny się w miarę zgadzać. Jestem w stanie uwierzyć w różnice kilka stopni no. W nocy był mróz to ciecz może być chłodniejsza niż zasysane. Ale że jest 30 st

Nie chodzi o te 30 st., mówię że tak jest ustawione i to jest do wskazań na zegarach i czytałem na forach że tak jest normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z czujnikami temperatury to jedna wielka tragedia nawet oryginały są podrabiane te niby za 50-70 to podróbki z chin nawet a aso są sztuki które nie działają od nowości, sam przez to przechodziłem kupiłem za 120zł z aso i był już zepsuty pokazył minus przy plusowej temperaturze. Jedna wielka loteria co się trafi, najlepiej chyba kupić oryginał używkę wtedy jest mniejsza możliwość kupienia przekłamującego czujnika. Ja poprzestałem na zamienniku VEMO i ten się sprawdził przynajmniej u mnie. Myślałem jeszcze na tym https://twojeczesci24.pl/produkt/BERU-ST121-Czujnik,temperatura-plynu-chlodzacego?src=cen ale nie kupiłem bo nie miałem potrzeby.

 

Manual do rozpoznawania uszkodzeń czujnika, wiązki (czesto się zdarza także utlenianie wtyczek przewodów przez co jest inna rezystancja a co za tym idzie temperatura)

Instrukcja diagnozy czujnika cieczy chłodzącej G2-G62.pdf

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytałem w ASO , oryginalny czujnik 170 zł.  Nieźle, szukam po używanych autach może ktoś ma. A ten co kupiłem niby oryginalny idzie do reklamacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na blacie od faktycznych ~70'C do ~110'C pokaże Ci, że temp jest równa 90'C, żeby kierownika nie irytować. 

przerabiałem w octavii I gen (benz) awarię czujnika G2/G62 - ori padł, a wsadzona podróba prawie unieruchomiła mi auto po bardzo krótkim czasie od wymiany - silnik dostawał info o -30'C przy +15'C, startową dawkę paliwa po minucie kręcenia wypluwałem przez wydech kolejną minutę ;)

skończyło się na ori czujniku od skody wymienionym w ASO - po trudnym doświadczeniu z zamiennikiem wolałem mieć gwarancję - na wymienionym ori zrobiłem potem ponad 120K i sprzedałem auto; także wyszło, że wydałem ~150 na czujnik podróbę + wymiana, a 2mc później mądrzejszy o doświadczenie - 200PLN w ASO. także MZ tylko ori - w ostatecznym rozrachunku wyjdzie taniej

A gwarancja tego czujnika - MZ dostaniesz kolejny o podobnej jakości

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności