Jump to content
rzeszot

Wskazania czujników g62/g2 temperatura płynu

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Witam.

    Passat b5 98 rok 1.9 TDI 110KM AFN 

    Po rozgrzaniu silnika wskaźnik temperatury nie dochodził do 90 stopni, zatrzymywał się kreskę wcześniej.

    Postanowiłem wymienić termostat na oryginalny ale nic to nie zmieniło. 

    Następnie podłączyłem autko pod kompa i na rozgrzanym silniku miałem takie wskazania.

    czujnik G2  http://vaglogi.pl/log-003_6KjLU5.html

    czujnik G62 http://vaglogi.pl/log-007_VVnMo6y.html

    domyśliłem się że to wina czujnika, wiec wymieniłem go na niby oryginalny czujnik taki ciemno zielony z napisami ELTH Made in Luxembourg w sklepie mówili że to oryginał 47 zł

    Po wymianie wskaźnik na blacie pokazuje równo 90, a wskazania na vagu następujące:

    czujnik G2 http://vaglogi.pl/log-003_0Aw6Nn.html

    czujnik G62 http://vaglogi.pl/log-007_DxloyKp.html

    Na forum wyczytałem że jeśli jest rozbieżność we wskazaniach g62 i g2 to czujnik do wymiany.

    Coś jest nie tak w tych wskazaniach ? Jaka w ogóle powinna być prawidłowa temperatura cieczy na vagu odczytana z czujnika G62 uwzględniając niskie temperatury na dworzu i rozgrzany silnik ?

    Inna sprawa że ogrzewanie w aucie mam słabiutkie ale tutaj upatruję winy w nagrzewnicy lub klapach, na dniach zamierzam się za to zabrać.

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    76 a 84... jakaś rozbieżność jest. Ale takie rzeczy się na zimnym sprawdza, po nocy...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998
    13 godzin temu, zwonko napisał:

    76 a 84... jakaś rozbieżność jest. Ale takie rzeczy się na zimnym sprawdza, po nocy...

    Tak wyglądały LOGI z rana na zimnym przed wymianą czujnika:

    Czujnik G2 http://vaglogi.pl/log-003_1k1dO.html

    Czujnik G62 http://vaglogi.pl/log-007_dI3V007.html

    A tak po wymianie:

    G2 http://vaglogi.pl/log-003_11l4S.html

    G62 http://vaglogi.pl/log-007_19eYKA.html

    -7,2 skąd takie wskazania ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    No pewnie z zewnątrz ;) nie wiem jaka u Ciebie temperatura była ale wg mnie jest to logiczne wskazanie. Gorzej z 30 stopniami w 003. Ja tam z dieslami kiepsko ale jesteś pewien że dobra grupę sprawdzasz? W benzynie sprawdza się 17 instrumental i grupę 003 ale czy w dieslu też...?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998
    2 godziny temu, zwonko napisał:

    No pewnie z zewnątrz ;) nie wiem jaka u Ciebie temperatura była ale wg mnie jest to logiczne wskazanie. Gorzej z 30 stopniami w 003. Ja tam z dieslami kiepsko ale jesteś pewien że dobra grupę sprawdzasz? W benzynie sprawdza się 17 instrumental i grupę 003 ale czy w dieslu też...?

    Robię to według instrukcji więc dobrze. -7.2 to jest temperatura cieczy chłodzącej obok -0.9 zasysane powietrze. 30 stopni w czujniku g2 jest ok poza tym to jest czujnik ktory wysyla dane do licznika na wskazowke wiec on jest mniej ważny.

    Wydaje mi się że nowy czujnik niby oryginał ale jest niesprawny

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    Wydaje mi się że za 47 zł nie kupi się ori czujnika, ja na przykład płaciłem lekko ponad stówkę ale sprawuje się znakomicie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Mniej ważnosc mniej ważnością. Odczyty powinny się w miarę zgadzać. Jestem w stanie uwierzyć w różnice kilka stopni no. W nocy był mróz to ciecz może być chłodniejsza niż zasysane. Ale że jest 30 st

    Edited by zwonko

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998
    3 godziny temu, zwonko napisał:

    Mniej ważnosc mniej ważnością. Odczyty powinny się w miarę zgadzać. Jestem w stanie uwierzyć w różnice kilka stopni no. W nocy był mróz to ciecz może być chłodniejsza niż zasysane. Ale że jest 30 st

    Nie chodzi o te 30 st., mówię że tak jest ustawione i to jest do wskazań na zegarach i czytałem na forach że tak jest normalnie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    z czujnikami temperatury to jedna wielka tragedia nawet oryginały są podrabiane te niby za 50-70 to podróbki z chin nawet a aso są sztuki które nie działają od nowości, sam przez to przechodziłem kupiłem za 120zł z aso i był już zepsuty pokazył minus przy plusowej temperaturze. Jedna wielka loteria co się trafi, najlepiej chyba kupić oryginał używkę wtedy jest mniejsza możliwość kupienia przekłamującego czujnika. Ja poprzestałem na zamienniku VEMO i ten się sprawdził przynajmniej u mnie. Myślałem jeszcze na tym https://twojeczesci24.pl/produkt/BERU-ST121-Czujnik,temperatura-plynu-chlodzacego?src=cen ale nie kupiłem bo nie miałem potrzeby.

     

    Manual do rozpoznawania uszkodzeń czujnika, wiązki (czesto się zdarza także utlenianie wtyczek przewodów przez co jest inna rezystancja a co za tym idzie temperatura)

    Instrukcja diagnozy czujnika cieczy chłodzącej G2-G62.pdf

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Pytałem w ASO , oryginalny czujnik 170 zł.  Nieźle, szukam po używanych autach może ktoś ma. A ten co kupiłem niby oryginalny idzie do reklamacji

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    Ja kupowałem w ASO Skody, był wyraźnie tańszy niż w Volskwagenie ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 1.6 TDI 105KM (CAYC)
    Rok prod: 2012

    Na blacie od faktycznych ~70'C do ~110'C pokaże Ci, że temp jest równa 90'C, żeby kierownika nie irytować. 

    przerabiałem w octavii I gen (benz) awarię czujnika G2/G62 - ori padł, a wsadzona podróba prawie unieruchomiła mi auto po bardzo krótkim czasie od wymiany - silnik dostawał info o -30'C przy +15'C, startową dawkę paliwa po minucie kręcenia wypluwałem przez wydech kolejną minutę ;)

    skończyło się na ori czujniku od skody wymienionym w ASO - po trudnym doświadczeniu z zamiennikiem wolałem mieć gwarancję - na wymienionym ori zrobiłem potem ponad 120K i sprzedałem auto; także wyszło, że wydałem ~150 na czujnik podróbę + wymiana, a 2mc później mądrzejszy o doświadczenie - 200PLN w ASO. także MZ tylko ori - w ostatecznym rozrachunku wyjdzie taniej

    A gwarancja tego czujnika - MZ dostaniesz kolejny o podobnej jakości

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy