Skocz do zawartości
rosol

benzyna silniki TSI a sprawa olejowa

Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, mgboczna napisał:

Mój CCZB / 2012 bierze od 0,5-1 l /15000km

Czyli jest ok. Jaki masz przebieg? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2. TSI
CCZA (VW) 200KM

jak pałuje go przez pół roku bo wszędzie się spieszę(tempomat na 200 i heja) to pochłonie 0,5-1 l/10k i muszę dolewać.

Jak jeżdżę normalnie to między wymianami serwisami (co roku jakieś 15k), oleju nie dolewam. Wg mnie zależy od stylu jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, ravenpoz napisał:

Wg mnie zależy od stylu jazdy.

Czyli jak u mnie przy pałowaniu trza oleju pilnować przy normalniej jeździe jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CCZB. Myślę że 1l na 10000km to realna wartość. Jak się go pałuje to bierze więcej, jak się jeździ "normalnie" to jest ok. Nie narzekam w każdym razie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś w Was decydował się na naprawę problemu olejowego w 1.8 TSI CDAA to rozwiązanie jest takie:

Dla sworznia 21mm zestaw tłoków Kolbenschmidt 40251600

Dla sworznia 23mm zestaw tłoków Kolbenschmidt 41197600

Chyba, że ktoś chce OE VW do dla sworznia 23mm tłok 06H107065DL + pierścienie 06H198151J

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w ccza?  I jakie to ewentualnie koszty? ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma kosztów bo CCZA i CCZB nie mają problemu olejowego.....

Od samego początku produkcji pierścień zbierający olej ma 2mm (bez względu na numer OE tłoku).

Jedynie w maju 2011 (silniki CCZB) było przejście na nowe korby z 23mm sworzniem (wcześniej 21mm) i związana z tym zmiana tłoka.

CCZA w całej produkcji (Passat i Passat CC) był na kobrach z 21mm sworzniem

Edytowane przez rosol
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w VW Sharan 2 z czerwca 2015 CCZA będzie już po poprawkach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Żbik oczywiscie. Po drugie tam poprawek nie bylo. Jezdzic i sie cieszyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik mam w b6 z 2010 je tak długo robili?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Dreyfus do około listopada 2015

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

E to długo 5 lat je trzaskali to trochę ich powinno jeździć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Dreyfus Wprawdzie Off-Topic ale piszę publicznie, bo to notoryczne - nie cytujemy poprzedniego posta ;)  Poczyściłem.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem od niedawna właścicielem Tiguana 2.0 TSI rocznik 2015 import z USA. Skrzynia prosty japoński automat. Jak sprawdzić której serii mam silnik na pokładzie. Na razie po przebiegu 63 tys. poboru oleju brak. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie przy tym roczniku problem już nie powinien występować albo nie powinien być aż tak dotkliwy w niskich przebiegach.

Jeździć, obserwować ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym dowiedzieć się więcej o silniku z mojego auta, szczególnie o tym która to generacja wersji 888 2.0 TSI. W związku tym, że to amerykanin to wyszukiwarki VIN każda podaje inną informację dot mocy i parametrów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EA888g3

W wersji USA były montowane:

  • CAWA, CCZC - 170 HP
  • CCZD - 180 HP
  • CAWB, CCTA - 200 HP
  • CCZB - 211 HP

Co masz Ty sprawdzisz na wlepce. No chyba, że to taki ulep że nawet wlepek nie m ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Kgs W wersjach USA nie występował problem olejowy....

@radekrp90 wymienione silniki przez Ciebie to EA888 gen2 

W USA nie było wersji CCZB w VW CC i Passatach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności