Skocz do zawartości
rosol

benzyna silniki TSI a sprawa olejowa

Rekomendowane odpowiedzi

1.8 TSI

EA888 gen.1

BZB , BYT (VW) 160KM /250Nm - brak problemu olejowego. Turbo KKK K03-53. Norma Euro4, jedna sonda lambda. Na sterowniku Bosch MED 17.5

EA888 gen.2

CDAA (VW)  160KM/250Nm - problem olejowy od początku produkcji do X.2011. Od XI.2011 fabrycznie już po wszelkich zmianach tłoków, pierścieni tłokowych i korbowodów. Turbo KKK K03-53. Norma Euro5, dwie sondy lambda. Na sterowniku Bosch MED 17.5.2

EA888 gen.3

CJSA , CJSC (VW)  180KM/320Nm manual i 180KM/250Nm automat - brak problemu olejowego. Turbo IHI IS 12. Norma Euro6.

 

2.0 TSI

EA888 gen.1

CAWB (VW) 200KM /280Nm - brak problemu olejowego. Turbo KKK K03. Norma Euro4, jedna sonda lambda. Na sterowniku Bosch MED 17.5

CBFA , CCTA , CCTB (VW USA) 200KM /280Nm - brak problemu olejowego. Turbo KKK K03. Dwie sondy lambda. Na sterowniku Bosch MED 17.5

EA888 gen.2

CCZA (VW) 200KM/280Nm - brak problemu olejowego. Zmiana tłoków, pierścieni i korb od 05.2011 (przejście na nowe korby z 23mm sworzniem), które zostają również zmienione od 01.12.2015.

CCZB (VW) 211KM/280Nm - brak problemu olejowego. Silniki wyprodukowane od 05.2011 tłoki i pierścienie są na korbie z 23mm sworzniem. Od 01.12.2015 najnowszy numer tłoków.

Silniki wyprodukowane przed 05.2011 są na korbach z 21mm sworzniem czyli takim samym jak w CCZA.

 

Prośba do użytkowników silników 2.0TSI CCZA i CCZB o wpisy czy mieli problemy z nadmiernym poborem oleju. Dzięki

 

Edytowane przez rosol
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dla sprostowania/naprowadzenia - datę nowej rewizji patrz po korbowodach, a nie pierścieniach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po tłokach patrzyłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam, w którym oznaczeniu silnika, bo jeszcze tam nie zaglądałem ale z tego co pamiętam były zmiany tłoków i pierścieni, a nie było zmian korbowodów i była to nadal wersja "zła". Dopiero data zmiany korb i tłoków to okres wprowadzania poprawionych, mniej palących olej, silników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie 1.8 tsi ea888 gen.2 to zmiany w tym silniku na odpowiednie tłoki i pierścienie zaczęły się od 22 tygodnia 2011 roku i wtedy wchodzi w produkcję linia modelowa 2012. Chronologicznie ten sam okres to zmiana napinacza łańcucha rozrządu jak i samego łancucha na wersje wolne od wad. Dla zainteresowanych, cały temat jest obszernie wyjaśniony na forum Skody Octavi i co nie co na forum audi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ccza po programie, zmieniona odma, zawór dv, łańcuch i napinacz na nowszego typu po zakupie, przebieg niecałe 150 tysięcy z dsg i na... gazie bez pałowania pomiędzy wymianą bo narazie była pierwsza po roku bez dolewki. Przed wakacjami wymiana zrobione kilka tysięcy wczoraj sprawdziłem jest maks ale od września mało jeździmy mam l4...   Ale i tak jestem ciekaw kto ma rację radekrp90 zawsze pisał, że "mój" silnik jest z "tych" popsutych ?

Edytowane przez Dreyfus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, że to nie ma reguły i nie wszystkie padają, a z drugiej strony nawet te "poprawione" są dwusuwami i rwą łańcuchy :D W nowszych jest mniejsze ryzyko ale nadal jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 TFSI w Audi miały problem z braniem oleju w latach 2009-2011

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To pasek dostawał lepsze 2.0 niż Audi? ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Audi ma wzdłużne silniki... nie są to te same silniki co w VW/Skoda/Seat :)

 

14 godzin temu, Kingpin napisał:

Odnośnie 1.8 tsi ea888 gen.2 to zmiany w tym silniku na odpowiednie tłoki i pierścienie zaczęły się od 22 tygodnia 2011 roku i wtedy wchodzi w produkcję linia modelowa 2012. Chronologicznie ten sam okres to zmiana napinacza łańcucha rozrządu jak i samego łancucha na wersje wolne od wad. Dla zainteresowanych, cały temat jest obszernie wyjaśniony na forum Skody Octavi i co nie co na forum audi.

W CDAA dla Skody Octavii faktycznie zmiana korbowodów i reszty była od 07.2011 ale ta sama akcja dla Passata była od 02.2012 według ETKI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat 2.0 TFSI/TSI w Audi i VW w tych samych latach, spełniające te same normy są takie same. Nie ma znaczenia ułożenie silnika.
W VW były silniki pod starsze normy stąd początkowo nie miały problemów, później dawano silnik jak w Audi więc również w VW problem się pojawił ale to była kwestia jednego roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, radekrp90 napisał:

w VW problem się pojawił ale to była kwestia jednego roku.

Którego roku? Dotyczy 1.8 czy 2.0? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo skróciłem zdanie.

EA888 pojawiło się jako 1.8 TSI/TFSI BZB. Po roku wprowadzono 2.0 TFSI i zaraz potem zmiany dostosowujące je do Euro 5 i wprowadzono je do A4. Stąd w Audi uważa się, że zawsze były te gorsze. Te dobre silniki z pierwszej serii to tylko rok modelowy 2007 i początek 2008. Później były olejożłopy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RadekRp90 mowa o 1.8? W 2.0 tak samo? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeden pies. O ile piszemy o silnikach na łańcuchu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To każdy z was np na temat mojego silnika gada co innego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W CCZA nie było przez cały okres jego produkcji do Passata (2008-2010) zmiany tłoków, pierścieni i korbowodów..... dodatkowo @Dreyfus  potwierdzasz brak spożycia oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierścień olejowy w CCZA i CCZB zawsze miał 2mm a nie jak felerny w CDAA 1,5mm.

Po poprawie w CDAA również zastosowano 2mm. W BZB też od początku siedział 2mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rosol masz flaszkę? zawsze mnie radekrp90 straszył, że mam ten popsuty silnik :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.11.2018 o 10:09, rosol napisał:

Prośba do użytkowników silników 2.0TSI CCZA i CCZB o wpisy czy mieli problemy z nadmiernym poborem oleju. Dzięki

Mój CCZB / 2012 bierze od 0,5-1 l /15000km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności