Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Wiem ze temat przewija się już przez forum ale moze z miare upływu czasu ktoś ma nowe doświadczenia odnośnie rozrządu w  Passat 1.8 t Awt 2002 r . Chodzi mi konkretnie o to że muszę na dniach wymienić kompletny rozrząd w swoim aucie i tu pojawia się problem na jaki . Wiem ze były jakieś zmiany i są dwa rodzaje rozrzadów  ( z tłumikiem drgań hydraulicznym czyli stare zastosowanie i nowe z mechanicznym ) w obu opcjach jest inna liczba zębów na pasku i chyba wielkość rolki napinananacej . Czytałem że komplety INA są niezłe ale widzę że na rolkach napisane jest Madein China i to mnie trochę dziwi kto robi to w Chinach . I tu mam dylemat wiec może mi ktoś polecić jaki rozrzad najlepieje wybrać i jakiej firmy żeby jeździć w miare spokojnie .

Dziękuję z góry. 

Edytowane przez ares33

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę nikt nie zmieniał rozrządu w 1.8 t ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

który nie wsadzisz będzie ok. W serwisie wsadzają już tylko bez tłumika drgań:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli cały komplet od jednego producenta czy lepiej jakoś kompletować (pasek od tego od innego rolki i pompę) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chińskiego rozrządu za CHINY bym nie włożył! Załóż ori będzie na 180 tysi spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

90 tyś.  temu miałem zmieniany rozrząd (po przejechaniu 126 tys.na pierwszym rozrzadzie) w serwisie vw tylko bez zmiany tłumika drgań (hydraulicznrgo) niby jakie oni tam części wystawiają czy oryginały czy nie tego nie wiem  czyli co mam jeździć jeszcze 90 tyś. 

 

20181123_121538.jpg

Edytowane przez ares33

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.Skoro robiłeś to w serwisie to części są oryginalne, z resztą masz ich numery.

2. Skoro producent przewiduje w tym silniku  przelot 180 tyś na rozrządzie to jak myślisz po co to robi? myślisz że nie wiedzą ci piszą? W ksiązce wyrażnie napisane jest że przy 100tyś ma być kontrola a nie wymiana.

Zasada ta utrwaliła się w ludziach  że 100 tyś i nie wie co rozrząd ma być zmieniony.!

Swój jak kupiłem też ktoś wymieniał przy 90 tyś - ja wymieniałem przy 180 tyś (tylko dlatego bo nie wiedziałem co tam siedzi) wszystko z paskami na ori i nie mam zamiaru go ruszać przez następne 180tyś. Nikogo nie namawiam, zrobisz jak uważasz, ale moim zdaniem bez sensu i głupotą jest nie wierzyć w tym przypadku producentowi.

Po za tym jest wiele silników gdzie rozrząd zmienia się przy takich a nawet większych przebiegach i tam również występuje pasek.

Jest jeszcze mowa o wymianie co pięc 5 lat ale dla mnie to już granie na ludzkiej niewiedzy i nabijanie kasy producentom.

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie od wymiany minelo juz ponad 6 lat więc zdecyduje się chyba na rozrząd INA z napinacze mechanicznym no chyba że ktoś ma inny pomysł ? lub poleca inną firme

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę też o SKF z napinaczem hydraulicznym jak było w oryginale.

No ale jak widzę po odpowiedziach a właściwie ich braku to tu chyba nikt nie zmieniał rozrządu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój z tą 6-cio letnią wymianą.....nie dawaj się nabijać w trąbę monopolistom. Myślisz dlaczego wprowadzili takie coś w obieg mentalny? Kiedyś tego nie było (zaraz ktoś napisze że kiedyś były gorsze paski rozrządu:))

Zrobisz oczywiście jak uważasz. 

P.s.

Znam kolegę który miał w swoim życiu (a młody już nie jest) z kilkanaście aut po kilka czasem dłużej lat, jeździł baaardzo dużo (sam z 200 tyś robił każdym).

Nigdy nie zmieniał rozrządu, ani zaraz po kupnie ani NIGDY, (a nie były to nowe auta) jak się zapytałem dlaczego nie zmienia to odpowiedział że paski pękają jak się o tym myśli, ja nie zmieniam bo mi nic nie pęknie i tak jeździł aż sprzedał.

I faktycznie nigdy nic się nie stało. - coś w tym jest:)

To tak na rozluźnienie trudnych decyzji:))

SKF jest OK!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kolega opony też zmienia po 180tys,w/g mnie(mogę się mylić)przy obecnych oszczędnosciach na surowcach do produkcji części nie zaryzykował bym wymiany co 180tys, nawet na oryginalne, wolę wymienić przy 100-120tys i spać spokojnie, i nie zamierzam nikogo do tego przekonywać, każdy zrobi jak uważa, w końcu zestaw rozrządu CT909K10 kosztuje około 290-300zł.

 

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opony??? kiepski przykład...poza tym każdy ma to na czym się skupia.

300zł? x4 z całą resztą i robocizną.

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś lubi przepłacać to pewnie zapłaci 300x4,ja wiem że można taniej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mówię o całym komplecie ,a Ty o samym pasku.....bez sensu jest  wymieniać tylko pasek z rolką! a pompa, napinacz, tłumik, drugi pasek??? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kto pisze tylko o pasku, ten zestaw który podałem to jest komplet rozrządu nowego typu z rolką napinającą taki jak zaleca ASO(sam mam taki zamontowany) ,bez żadnych tłumików drgań , do tego pompa wody Hepu z metalowym wirnikiem 140zł, i cały komplet wychodzi w okolicach 450zł, pozostaje koszt wymiany, ja robię sam,oczywiście mowa od samego początku o wymianie rozrządu, bez pasków osprzętu. 

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności