Skocz do zawartości
pyra_x2

Problem z ustawieniem rozrzadu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich tu obecnych ,jestem nowy i chciałbym zasięgnąć waszej opini co do rozrzadu. Silnik avb. Rozrzad z napinaczem hydraulicznym.

A więc tak robiłem uszczelkę pod glowica, planowanie, uszczelnienie zaworow, doszedłem do rozrządu ustawiłem wałek rozrządu na (4z)

Wal korbowy na blokadę potem wysunął em szpilke..

Wymieniłem całość napinalem przy poluzowanych trzech 13-nastkach zdjalem blokady zrobiłem 2 obroty korba blokady pasowały i zakręcilem rozrusznikiem bez dokręcenia 13-nastek.

1 pytanie: czy mogło coś się stać z zaworami jak kolo zębate na maxa się wysunelo tak jak pozwalały fasolki? 

Potem ustawiłem tak jak powinno być,  auto odpalilo lecz chodziło jak traktor.

Sprawdzałem jeszcze raz blokady wszystko pasowało wiec rozrzad ok.

Myślałem że tak chodzi bo częściowo jest rozebrany .Złożyłem wszystko do kupy szukając przyczyny gdzie indziej. Po złożeniu przestał odpalać .

2.Rozrzad mógł jakimś cudem się rozjechać?  

3.Zawory mogły się pogiac lecz auto jakoś odpalilo?

Dodam że wymieniałem panewki lecz wałek rozrządu został stary, może niemoze się ułożyć i dlatego tak chodzil. Krzywki były wporzadku.

Przy nieodpalajacym silniku może na vagu coś mogę sprawdzić? 

Bardzo proszę o jakieś wskazówki a jak się z tym prześpie to zobaczę jesCze raz ten rozrzad..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz jak blokady pasuja to 3 sruby na kole walka rozrzadu wypadaja na srodku fasolek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam że ustawialem rozrzad z 3 razy za każdym razem na blokadach a po obroceniu korba szpilka mi niechciala wejść dosłownie o 1 milimetr. Az wkoncu zrobiłem ze weszla. 

Przy ustawianiu robiłem szczeline 4mm pomiedzy napinaczem a tym "teleskopem" czy to normalne że ta szczelina się zmniejsza po kręceniu rozrusznikiem . Szczelina z biegiem czasu powinna się powiększać chyba.

A mi się o 1-2 mm zmniejszyła ale blokady pasowały..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napinacz nie ma nic do synchronizacji rozrzadu bo jest jakby po luznej stronie paska. 

Jeżeli sruby wypadły na srodku to nie doszlo do kolizji nawet jak przestawilo sie kolo w skrajna pozycje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz tak sobie myślę że jak ustawialem rozrzad to zaczynałem pasek zakładać na korbe napinacz kolo rozrzadu i pompa wody. Może powinno się robić odwrotnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, pyra_x2 napisał:

Teraz tak sobie myślę że jak ustawialem rozrzad to zaczynałem pasek zakładać na korbe napinacz kolo rozrzadu i pompa wody. Może powinno się robić odwrotnie?

Jak zalozyles tak zalozyles, jak po obrocie blokady pasuja jest ok.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś jeszcze doradzić w mojej sprawie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra widzę ze innych chętnych do pomocy niema. Sprawdzałem jeszcze raz rozrzad wszystko ok. 

Dartroom możesz zrobic zdjecie bo może się pomylilem w kolejności przewodów do świec liczac od rozrzadu 1 i 2 cylinder oraz przewody paliwowe wchodzące do filtra. Może tu leży gdzieś problem..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, pyra_x2 napisał:

Dobra widzę ze innych chętnych do pomocy niema. Sprawdzałem jeszcze raz rozrzad wszystko ok. 

Dartroom możesz zrobic zdjecie bo może się pomylilem w kolejności przewodów do świec liczac od rozrzadu 1 i 2 cylinder oraz przewody paliwowe wchodzące do filtra. Może tu leży gdzieś problem..

Nie ma roznicy ktora swiece gdzie podepniesz.

Jezeli chodzi o paliwo nie sposób sie pomylić. 

Kazdy by chcial Ci pomóc, ale nie wie jak. Robiles gruba robote, czapka zdjęta byla planowanie itp. moglo sie wszystko zdarzyć. Skoro rozrzad jest ok próbuj go odpalić, sprawdz czy paliwo dochodzi. 

Moze trzeba kompresje zmierzyc?

Cisnienie paliwa?

Błedy w Ecu, cos moze zostalo po tym jak chwile chodzil.

Moze pompowtryski albo wiazka niedomaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jak wykrecilem pompę vacum lało się z niej palIwo trzeba to jakoś odpowietrzyc.? Jeden błąd mnie zastanawia 17564 czujnik ciśnienia w kolektor ze ssącym?  Po skasowaniu wyskakuje tylko 18263. A po próbie odpalenia wyskakuje 18075/76/77

Wtryskiwacz 2,3,4 przerwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.11.2018 o 15:20, dartroom napisał:

Kazdy by chcial Ci pomóc, ale nie wie jak. Robiles gruba robote, czapka zdjęta byla planowanie itp. moglo sie wszystko zdarzyć.

Dokładnie, pytanie jak wcześniej odpalał. Jakie były objawy, że wymieniłeś panewki i w jakim stanie jest wałek itp. 

Według mnie jest grubo zapowietrzony. Odpowietrz go do filtra paliwa i próbuj odpalać. 

Godzinę temu, pyra_x2 napisał:

Wtryskiwacz 2,3,4 przerwa.

Przerwa obwodu? Jaki jest kod usterki? 

Godzinę temu, pyra_x2 napisał:

Po skasowaniu wyskakuje tylko 18263. A po próbie odpalenia wyskakuje 18075/76/77

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18075/P1667

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpalal na strzała nawet z uszkodzona uszczelka.wałek jest w ładnym stanie. Z panewkami niebylo tragedii i to bardziej zapobiegawczo wymienione.  Ten kod usterki to wlasnie 18075 i po kolei nr wyżej to kolejny wtrysk. 18075/6/7

Czyli 2/3/4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie wiązkę pompowtrysków 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jakie powinno być napięcie po przekluczeniu kluczyka na wtyczce od pompowtryskow? Czy jakoś inaczej można wiązkę sprawdzić? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra auto chodzi. A ja głupi 3 razy rozbieralem przód i ściągnąłem rozrzad.. Przyczyna albo pompa vacum albo coś z pompkami lub gniazdo w glowicy od zasilania pompek. Wyskakują 3 bledy

18076 wtrysk 3 przerwa

18077 wtrysk 4 przerwa

18263 magistrala danych uszkodzenie

Programu monitorowania

Wtyczkę do głowicy oglądałem milion razy wydaje mi się ze oki. Gniazdo w glowicy jest bardziej jajowate niż okrągłe.  (Oddałem głowice do planowania z listwa od pompek i to był blad) ale konektorki wystają równo i wtyczka pasuje , zdjalem kape, wtyczki do pompek wchodzą ciasno.  Trudno by mi było uwierzyć że dwa Wtryskiwacze padały.. jeżeli Wtryskiwacz byłby źle ustawiony to mógłby wyskakiwac taki błąd?  Czy on ewidentnie niema zasilania lub jest uszkodzony?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, pyra_x2 napisał:

Panowie a jakie powinno być napięcie po przekluczeniu kluczyka na wtyczce od pompowtryskow? Czy jakoś inaczej można wiązkę sprawdzić? 

Tam napięcie jest znikome, od tego są bipy, które by wypadało sprawdzić. 

Wiązka jest dosyć delikatna. Jeżeli głowica po kompleksowej regeneracji to raczej by sprawdzili czy z gniazdami jest ok? Jeżeli masz jakieś sprawne wtryski na podmiankę bym to zrobił, albo zamienił miejscami to by wykluczyło wiązkę pompowtrysków. 

40 minut temu, pyra_x2 napisał:

18263 magistrala danych uszkodzenie

Tutaj może być wszystko, wiele różnych interpretacji jest na ten kod, podłącz vag com lub vcds bardziej rozjaśni sprawę, bo pewnie łączysz się testerem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmienie wtryski miejscami i zobaczymy, podpinam się pod vagcoma tylko później wchodzę na polskiego 4.9 żeby błędy były po polsku.  A te błędy wtryskiwaczy mogą Świadczyć o słabej kompresji 3 i 4 cylindra?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, pyra_x2 napisał:

Podmienie wtryski miejscami i zobaczymy, podpinam się pod vagcoma tylko później wchodzę na polskiego 4.9 żeby błędy były po polsku.

Zostaw polskiego vaga w spokoju, archaiczny sprzęt czym można co najwyżej błąd skasować. Zczytuj błędy vag com'em i wrzucaj błędy albo od razu weryfikuj  http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Category:Fault_Codes. Możesz ustawić automatyczne przetłumaczanie strony. 

Godzinę temu, pyra_x2 napisał:

A te błędy wtryskiwaczy mogą Świadczyć o słabej kompresji 3 i 4 cylindra?

Raczej nie, ale możesz dla pewności sprawdzić. Błędy 3 i 4 cylindra świadczą o padniętym pompowtrysku albo z połączeniem elektrycznym (kostki, wiązka). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmienilem pompki dalej ten sam błąd czyli elektryka. Na 3 i 4 wtrysk niedochodzi napięcie.  Kupować listwę czy może gdzieś jeszcze szukać?  Czytałem gdzieś ze jest jakiś przekaźnik na pompowtryski tylko niewiem czy jeden na wszystkie czy każdy ma osobno swój.. kojarzycie coś takiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności