Skocz do zawartości
zolwik

po resecie nie działają liczniki MFA, CErr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Potrzebuje pomocy, w mojej skarbonce czyli b3 gt .

Już ręce rozkładam jedno naprawiam nastepne się sypie juz mnie rozpacz bierze ..... :(

Po resecie kompa (odłączenie aku) na mfa pokazuje cerr , zapala się kontrolka płynu i oleju i czasem migają lub gasną , obrotomierz wariuje . po za tym nie wyświetla przebiegu .

ps. jeszcze wcześniej po resecie na wyświetlaczu pokazał się error .

silnik odpala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Padł EEPROM licznika lub tzw zimny lut. Bez rozebrania licznika nic nie wskórasz.

Spróbuj wejść w tryb serwisowy ale zapewne i to nie zadziała (przytrzymanie kasowania przebiegu i włączenie zapłonu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny reset (odłączenie aku na 2 dni) bez zmian, między czasie licznik wyjety poprawione luty  i nic szukam drugiego.

Lipa z nowym jest taka że w większości nikt nie zna przebiegu ,ale jakoś do przeżycia. 

Teraz najważniejsze w aucie jest licznik motometer czy vdo podejdzie? 

Z tyłu licznika jedna wtyczka bez linek i przewod/wezyk do zielonej kostki na dwa wkręty ( do czego to służy) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wężyk jest od podciśnienia (aby MFA wiedziało jakie jest spalanie). Myślałem, że w B3/B4 był tyko Motometer :)

Przebieg da się zmienić spec programikiem i wtykiem serwisowym w tylnej części. Jeśli masz komputer z portem LPT to podrzucę Ci na PW namiary.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chętnie, proszę o pw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, licznik wymieniony . Przez kilka minut było ok wszystko działało, niestety nowo założony licznik poległ i to samo wyświetlacz zgasl od przebiegu a drugi CErr. 

Ręce mi opadły :(  , co może licznik psuć?

 

Prócz licznika z elektroniki to chyba tylko sterownik/komputer silnika w tym aucie. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie są napięcia? Alternator sprawny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę dzis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W racie czego można zawsze spróbować wgrać na nowo "wsad". Problem to tylko dawca takiego oprogramowania, bo w sieci coraz trudniej znaleźć takowe dla 35i.

Przy sprawdzaniu napięć sprawdź na pracującym silniku jakie masz napięcie stałe (DC) oraz zmienne (AC) - w ten sposób sprawdzisz czy masz tzw. tętnienia, które są najbardziej szkodliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem napięcie ładowania pojawia się po lekkim przygazowaniu 14,6 pod obciążeniem 14,4.

 

Odpalenie i pozostawienie na wolnych obrotach napięcie ok 12v 

Będę musiał zakupić następny i poszukać programu i sprzętu do zgrania/wgrania wsadu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pod "AC" jak to wyglądało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

200-360mV zależy od obrotów silnika

Edytowane przez zolwik
dodatkowe info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w jakim celu mierzyć stałe napięcie, zmiennym miernikiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator jest urządzeniem 3-fazowym. Jeśli sekcja prostowników działa nieprawidłowo napięcie DC będzie na mierniku wydawało się poprawne ale w "sieci" elektrycznej pojazdu będzie mnóstwo zakłóceń, które pozwala wykryć przestawienie miernika na zakres AC. Niby 0.2-0.4 V to nie dużo, ale być może kondensatory w leciwych już przecież licznikach nie radzą sobie z nimi. Innej opcji nie widzę w sumie w przypadku tej awarii no chyba, że trafiłeś dwa razy na uwalony licznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc..

Decyzja zapadła o sprzedaży auta, powód zakup nowego a na tego brak czasu (od 2 miesięcy stoi nie jezdzony)

Niestety jak nie będzie chętnych pójdzie na części/wagę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eee, no bez przesady, że przez licznik sprzedawać auto? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie nie tylko przez tylko licznik, (aczkolwiek dość dlugie szukanie licznika który działał 10 min i padł) . Między czasie kupiłem nowsze auto które też trzeba doinwestowac. Utrzymywać kilka aut to też koszt, zwłaszcza jak się nie użytkuje .

W zasadzie fajnie jakby trafił do fanatyka a nie handlarza lub wagę. 

Niestety nie mogę wystawić na forumowej giełdzie  :( 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj go po składałem na starym liczniku i trochę przepalilem. I doszedłem do wniosku że alternator może psuć liczniki, gdyż po odpaleniu nie było ładowania i dopiero po przygazowaniu. 

The_saint podaj @ to ci fotki wyślę. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopiero po przygazowaniu bo jak licznik uwalony to nie ma pewnie kontrolki ładowania a jest potrzebna do wzbudzenia ładowania.

Na priv masz maila.

Edit: jak jesteś ten żółwik co myślę to pozdro z rezerwy ?

Edytowane przez The_Saint

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności