Skocz do zawartości
Ysebulba

Side assist i asystent wyjazdu tyłem już na pokładzie.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,dziś byłem u kolegi Krystiana na procedurze uruchomienia asystenta i poszło bez problemów wszystko ??

Zrobiona też była kalibracja kamer 360" bo po wymianie modułu wisiały błędy kalibracji kamer ale i tak wszystko pokazywało

c45f61f17e809c76med.png

6fd17de0c9c68c0amed.jpg

Polecam bardzo i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 3 miesiącach walkil udało mi się rozwiązać problem z moim sideassist.? Może komuś się przyda więc opiszę co było przyczyną... Po kupnie kolejnego już skalibrowanego i na 100% sprawnego zestawu radarów i ponownym błędzie automatycznej kalibracji, dałem sobie spokój z tym systemem. Po pewnym czasie przypadkowo trafiłem na rosyjski portal, tam przeczytałem wątek o skodzie octavii, gdzie gość dokładał samodzielnie ten system. Zawarł w manualu informacje o ustawieniach takich radarów, czyli o kątach i stopniach wymaganych do jego poprawnego działania. Jak wynika z tych danych automatyczna kalibracja mieści się w zakresie od -6.35 do +6.35 stopnia u mnie miała 6.37.... więc o 0.2 za dużo. I to dało mi znowu do myślenia, ściągnąłem po raz kolejny zderzak, gdzie po dokładnym zmierzeniu miarką miejsc gdzie są uchwyty radarów, okazało się że różnica to aż 5cm po przeniesieniu wymiaru na drugą stronę. Zacząłem oglądać dokładnie prawą stronę i co? Wgniotka w miejscu mocowania radaru... W ogóle nie widoczna gołym okiem. Wziąłem gumowy młotek stuknąłem w blachę i wróciło do starego ustawienia... Założyłem zderzak biorę vcds i co? Nic... Dalej błąd: automatyczna kalibracja nie możliwa... Ale w bloku: 5.37 stopnia... Czyli jest różnica. Myślę hmmm może się nauczy tej kalibracji. Dwa dni później od niechcenia podłączyłem vcds i co? Wszystko działa! ? błędy zniknęły system działa poprawnie. W moim przypadku przyczyną awarii było uszkodzenie mechaniczne... Niestety nikt na chwilę obecną nie potrafił pomóc i naprowadzić, że w ogóle takie bloki są które pokazują wartości tych radarów i że muszą mieścić się w tym zakresie. A ja wymieniałem te radary licząc na sukces... Jeżeli ktoś jest zainteresowany jestem w posiadaniu zestawu takich radarów sprawnych i legalnych.

Ps. Dziękuję wszystkim forumowiczom za okazaną pomoc i dzielenie się swoimi spostrzeżeniami w temacie. 

Edytowane przez lukasz16
..
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to dlatego ze nikt nie czyta dokumentacji serwisowej . Jedni nie maja dostępu do tego a innym się poprostu nie chce. Tak czy inaczej podczas montażu SA najpierw jest wskazane trochę pojeździć autem aby kalibracja dynamiczna się wyregulowala a potem dokonywać kal. statycznej. Nie mniej jednak jeżeli jest błąd fizyczny tak jak u CB to g.... to da. Gratki i powodzenia w uzytkowaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy radary z Superba 3 podejdą do Passata?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mają inny wsad, da się to zrobić. Ale gra nie jest warta zachodu . Kup z passata unikniesz kalibracji .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, jak się dokładnie przyjrzałem to wychodzi że lewy wspornik montujemy po prawej stronie.

Same radary mają identyczne obudowy więc nie ma znaczenia do której obudowy wkładamy.

Tak czy nie ?? wychodzi że nikt dotychczas nie zwrócił na to uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie i nie . Różnice są subtelne ale nie zamontujesz tego na odwrót, bo nie będzie pasowało .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to proszę uważnie przyjrzyj się zdjęciu, jest na nim "prawy" który na twoich fotkach zamontowany jest jednak z lewej.

Będziesz dalej się upierał ?

lewy.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może numery pomyliłem jak pisałem tutorial . I wpisałem je na odwrót, ale nie mogą być takie same bo jeden jest lustrzanym odbiciem drugiego. A co do samych radarów to maja one na nieco innej wysokości te boczne prowadzenia i da się ich założyć odwrotnie . Walczyłem z tym 10 miesięcy i wymieniłem 4 komplety radarów zanim otrzymałem wreszcie pożądany efekt . Doszedłem do takiej wprawy że tylni zderzak zdejmuje w 10 min ?.

Edytowane przez Ysebulba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.08.2019 o 10:11, lukasz16 napisał:

Po 3 miesiącach walkil udało mi się rozwiązać problem z moim sideassist.? Może komuś się przyda więc opiszę co było przyczyną... Po kupnie kolejnego już skalibrowanego i na 100% sprawnego zestawu radarów i ponownym błędzie automatycznej kalibracji, dałem sobie spokój z tym systemem. Po pewnym czasie przypadkowo trafiłem na rosyjski portal, tam przeczytałem wątek o skodzie octavii, gdzie gość dokładał samodzielnie ten system. Zawarł w manualu informacje o ustawieniach takich radarów, czyli o kątach i stopniach wymaganych do jego poprawnego działania. Jak wynika z tych danych automatyczna kalibracja mieści się w zakresie od -6.35 do +6.35 stopnia u mnie miała 6.37.... więc o 0.2 za dużo. I to dało mi znowu do myślenia, ściągnąłem po raz kolejny zderzak, gdzie po dokładnym zmierzeniu miarką miejsc gdzie są uchwyty radarów, okazało się że różnica to aż 5cm po przeniesieniu wymiaru na drugą stronę. Zacząłem oglądać dokładnie prawą stronę i co? Wgniotka w miejscu mocowania radaru... W ogóle nie widoczna gołym okiem. Wziąłem gumowy młotek stuknąłem w blachę i wróciło do starego ustawienia... Założyłem zderzak biorę vcds i co? Nic... Dalej błąd: automatyczna kalibracja nie możliwa... Ale w bloku: 5.37 stopnia... Czyli jest różnica. Myślę hmmm może się nauczy tej kalibracji. Dwa dni później od niechcenia podłączyłem vcds i co? Wszystko działa! ? błędy zniknęły system działa poprawnie. W moim przypadku przyczyną awarii było uszkodzenie mechaniczne... Niestety nikt na chwilę obecną nie potrafił pomóc i naprowadzić, że w ogóle takie bloki są które pokazują wartości tych radarów i że muszą mieścić się w tym zakresie. A ja wymieniałem te radary licząc na sukces... Jeżeli ktoś jest zainteresowany jestem w posiadaniu zestawu takich radarów sprawnych i legalnych.

Ps. Dziękuję wszystkim forumowiczom za okazaną pomoc i dzielenie się swoimi spostrzeżeniami w temacie. 

Pozdrawiam was wszystkich!
Mam problem podobny do lukasz16 w tym sensie, że mój samochód został uderzony w tył i jego czujnik SLAVE został zniszczony.
Kupiłem kolejne 2 foteliki z innego auta z tym samym kodem części tylko trochę się różni:
Oryginalny MASTER:

Address 3C: Lane Change (J769)       Labels:| 3Q0-907-566.clb
   Part No SW: 3Q0 907 566 E    HW: 3Q0 907 566 
   Component: MRR1Rear      H20 0510  
   Revision: --------    
   Coding: 04C002
   Shop #: WSC 05311 115 00086
   ASAM Dataset: EV_RearRadarS1BoschVW48X 001007
   ROD: EV_RearRadarS1BoschVW48X.rod
   VCID: 3A2D32F51CDC670B5D6-806E

W porównaniu z zakupionym SLAVE:

Address CF: Lane Chge Asst 2 (J770)       Labels:. 3Q0-907-566.clb
   Part No SW: 3Q0 907 590 E    HW: 3Q0 907 590 
   Component: MRR1Rear      H16 0510  
   Revision: --------    
   Coding: 04C002
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   ASAM Dataset: EV_RearRadarS2BoschVW48X 001007
   ROD: EV_RearRadarS2BoschVW48X.rod
   VCID: 372B2BC12FCE7A63A28-8062

To jest H20 w porównaniu do H16, ale wersja oprogramowania to ta sama 0510.

Moje pytanie brzmi w których polach znajduję wartości -6,35 i +6,35 stopni, bo podejrzewam, że moje czujniki nie mają normalnego nachylenia, które powinny mieć.

PS: Napisałem do Ciebie za pomocą Tłumacza Google, mam nadzieję, że rozumiem ... i otrzymuję odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ochrona komponentu usunięta? Jakie błedy są w sterowniku? Pamiętam, że tym się posiłkowałem w rozwiązaniu problemu

IMG_20200804_105721.jpg

Edytowane przez lukasz16
.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wersja Hardware musi się zgadzać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj!


Tak, CP zostało usunięte.
Teraz mam tylko 2 błędy kalibracji:

Address 3C: Lane Change (J769)       Labels:| 3Q0-907-566.clb
   Part No SW: 3Q0 907 566 E    HW: 3Q0 907 566 
   Component: MRR1Rear      H20 0510  
   Revision: --------    
   Coding: 04C002
   Shop #: WSC 05311 115 00086
   ASAM Dataset: EV_RearRadarS1BoschVW48X 001007
   ROD: EV_RearRadarS1BoschVW48X.rod
   VCID: 3A7B87EFBD5F905605-806E

2 Faults Found:
729349 - Control Module for Lane Change Assistance 
          C1114 54 [009] - Missing Calibration / Basic Setting
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 152
                    Mileage: 14105 km
                    Date: 2020.07.28
                    Time: 12:36:26

                    Control Module temperature: 55 °C
                    Voltage terminal 30: Measured value not available
                    Vehicle speed: 0.00 km/h
                    Terminal 15 status: Measured value not available
                    Voltage terminal 15: 12.80 V

729605 - Control Module 2 for Lane Change Assistance 
          C1115 54 [009] - Missing Calibration / Basic Setting
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 152
                    Mileage: 14105 km
                    Date: 2020.07.28
                    Time: 12:36:26

                    Control Module temperature: 55 °C
                    Voltage terminal 30: Measured value not available
                    Vehicle speed: 0.00 km/h
                    Terminal 15 status: Measured value not available
                    Voltage terminal 15: 12.80 V

Zbudowałem system kalibracji według modelu rosyjskiego z turbiną „chłodniczą”, ale wykonałem kalibrację statyczną tylko na jednym z czujników ODIS, na drugim zawodzi. (Https://www.drive2.ru/l/10151918/)
Mam dalmierz cyfrowy, który pomaga mi określić nachylenie czujników, ale nie wiem, co to powinno być. Lub mogę określić nachylenie za pomocą VCDS, ale nie wiem, które pole należy zapytać.
Powtarzam, mój samochód został uderzony w tył, a metalowa część, w której zamontowane są czujniki, została zdeformowana, a następnie wyprostowana.

 

Oto obrazek z danymi z modułu:
 

https://photos.google.com/photo/AF1QipMRZdjgIE3TcjiiiUIX8IZqozWUQ5DOveYSud1Y

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Eldar napisał:

Versiunea hardware trebuie să se potrivească. 

Mógłbym zamontować oba czujniki z wersją sprzętową H16 ale muszę ponownie zdjąć CP i myślę, że problem jest z ich pozycji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, adyredro napisał:

Mógłbym zamontować oba czujniki z wersją sprzętową H16 ale muszę ponownie zdjąć CP i myślę, że problem jest z ich pozycji.

Może być że nie. ja też tak miałem i dopiero wymiana na komplet przyniosła pożądany efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, lukasz16 napisał:

Protecția componentelor a fost eliminată? Ce erori există la șofer? Îmi amintesc că am folosit asta pentru a rezolva problema

IMG_20200804_105721.jpg

Tak! Z tego tematu również się skupiłem, wstawiłem link powyżej, tylko jest inny samochód, inna platforma. Moja to platforma Passat B8 MQB, a grupa pomiarów jest zupełnie inna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może najpierw lepiej spróbować kalibracji na VAS 6350/4. Masz tu wszystkie moje dane że sterownika porównaj że swoimi. 

IMG_20200617_161641.jpg

Edytowane przez lukasz16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję jeszcze raz, dzięki za załączone zdjęcie, pomaga mi się zorientować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj!
Dzisiaj wymieniłem moduł MASTER na ten, który był H16 (wersja sprzętowa 16), kodowałem, a potem usunąłem ochronę komponentów.
Następnie czujniki zaczęły działać całkowicie normalnie, a system wspomagania bocznego stał się aktywny.
Nie było potrzeby kalibracji ani niczego.


Dziękuję wszystkim za wsparcie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja już u siebie z powodzeniem zamontowałem SA :D wszystko dziala jak należy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności