Vittoriok Zgłoś #21 Napisano 4 Lipca 2019 Witam ,dziś byłem u kolegi Krystiana na procedurze uruchomienia asystenta i poszło bez problemów wszystko ?? Zrobiona też była kalibracja kamer 360" bo po wymianie modułu wisiały błędy kalibracji kamer ale i tak wszystko pokazywało Polecam bardzo i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz16 Zgłoś #22 Napisano 4 Sierpnia 2019 (edytowane) Po 3 miesiącach walkil udało mi się rozwiązać problem z moim sideassist.? Może komuś się przyda więc opiszę co było przyczyną... Po kupnie kolejnego już skalibrowanego i na 100% sprawnego zestawu radarów i ponownym błędzie automatycznej kalibracji, dałem sobie spokój z tym systemem. Po pewnym czasie przypadkowo trafiłem na rosyjski portal, tam przeczytałem wątek o skodzie octavii, gdzie gość dokładał samodzielnie ten system. Zawarł w manualu informacje o ustawieniach takich radarów, czyli o kątach i stopniach wymaganych do jego poprawnego działania. Jak wynika z tych danych automatyczna kalibracja mieści się w zakresie od -6.35 do +6.35 stopnia u mnie miała 6.37.... więc o 0.2 za dużo. I to dało mi znowu do myślenia, ściągnąłem po raz kolejny zderzak, gdzie po dokładnym zmierzeniu miarką miejsc gdzie są uchwyty radarów, okazało się że różnica to aż 5cm po przeniesieniu wymiaru na drugą stronę. Zacząłem oglądać dokładnie prawą stronę i co? Wgniotka w miejscu mocowania radaru... W ogóle nie widoczna gołym okiem. Wziąłem gumowy młotek stuknąłem w blachę i wróciło do starego ustawienia... Założyłem zderzak biorę vcds i co? Nic... Dalej błąd: automatyczna kalibracja nie możliwa... Ale w bloku: 5.37 stopnia... Czyli jest różnica. Myślę hmmm może się nauczy tej kalibracji. Dwa dni później od niechcenia podłączyłem vcds i co? Wszystko działa! ? błędy zniknęły system działa poprawnie. W moim przypadku przyczyną awarii było uszkodzenie mechaniczne... Niestety nikt na chwilę obecną nie potrafił pomóc i naprowadzić, że w ogóle takie bloki są które pokazują wartości tych radarów i że muszą mieścić się w tym zakresie. A ja wymieniałem te radary licząc na sukces... Jeżeli ktoś jest zainteresowany jestem w posiadaniu zestawu takich radarów sprawnych i legalnych. Ps. Dziękuję wszystkim forumowiczom za okazaną pomoc i dzielenie się swoimi spostrzeżeniami w temacie. Edytowane 26 Grudnia 2019 przez lukasz16 .. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RedBool Zgłoś #23 Napisano 14 Sierpnia 2019 A to dlatego ze nikt nie czyta dokumentacji serwisowej . Jedni nie maja dostępu do tego a innym się poprostu nie chce. Tak czy inaczej podczas montażu SA najpierw jest wskazane trochę pojeździć autem aby kalibracja dynamiczna się wyregulowala a potem dokonywać kal. statycznej. Nie mniej jednak jeżeli jest błąd fizyczny tak jak u CB to g.... to da. Gratki i powodzenia w uzytkowaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Deo Zgłoś #24 Napisano 15 Lutego 2020 Panowie, czy radary z Superba 3 podejdą do Passata? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ysebulba Zgłoś #25 Napisano 15 Lutego 2020 Mają inny wsad, da się to zrobić. Ale gra nie jest warta zachodu . Kup z passata unikniesz kalibracji . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fb3 Zgłoś #26 Napisano 28 Lutego 2020 No tak, jak się dokładnie przyjrzałem to wychodzi że lewy wspornik montujemy po prawej stronie. Same radary mają identyczne obudowy więc nie ma znaczenia do której obudowy wkładamy. Tak czy nie ?? wychodzi że nikt dotychczas nie zwrócił na to uwagi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ysebulba Zgłoś #27 Napisano 28 Lutego 2020 Nie i nie . Różnice są subtelne ale nie zamontujesz tego na odwrót, bo nie będzie pasowało . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fb3 Zgłoś #28 Napisano 28 Lutego 2020 No to proszę uważnie przyjrzyj się zdjęciu, jest na nim "prawy" który na twoich fotkach zamontowany jest jednak z lewej. Będziesz dalej się upierał ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ysebulba Zgłoś #29 Napisano 28 Lutego 2020 (edytowane) To może numery pomyliłem jak pisałem tutorial . I wpisałem je na odwrót, ale nie mogą być takie same bo jeden jest lustrzanym odbiciem drugiego. A co do samych radarów to maja one na nieco innej wysokości te boczne prowadzenia i da się ich założyć odwrotnie . Walczyłem z tym 10 miesięcy i wymieniłem 4 komplety radarów zanim otrzymałem wreszcie pożądany efekt . Doszedłem do takiej wprawy że tylni zderzak zdejmuje w 10 min ?. Edytowane 29 Lutego 2020 przez Ysebulba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adyredro Zgłoś #30 Napisano 3 Sierpnia 2020 W dniu 4.08.2019 o 10:11, lukasz16 napisał: Po 3 miesiącach walkil udało mi się rozwiązać problem z moim sideassist.? Może komuś się przyda więc opiszę co było przyczyną... Po kupnie kolejnego już skalibrowanego i na 100% sprawnego zestawu radarów i ponownym błędzie automatycznej kalibracji, dałem sobie spokój z tym systemem. Po pewnym czasie przypadkowo trafiłem na rosyjski portal, tam przeczytałem wątek o skodzie octavii, gdzie gość dokładał samodzielnie ten system. Zawarł w manualu informacje o ustawieniach takich radarów, czyli o kątach i stopniach wymaganych do jego poprawnego działania. Jak wynika z tych danych automatyczna kalibracja mieści się w zakresie od -6.35 do +6.35 stopnia u mnie miała 6.37.... więc o 0.2 za dużo. I to dało mi znowu do myślenia, ściągnąłem po raz kolejny zderzak, gdzie po dokładnym zmierzeniu miarką miejsc gdzie są uchwyty radarów, okazało się że różnica to aż 5cm po przeniesieniu wymiaru na drugą stronę. Zacząłem oglądać dokładnie prawą stronę i co? Wgniotka w miejscu mocowania radaru... W ogóle nie widoczna gołym okiem. Wziąłem gumowy młotek stuknąłem w blachę i wróciło do starego ustawienia... Założyłem zderzak biorę vcds i co? Nic... Dalej błąd: automatyczna kalibracja nie możliwa... Ale w bloku: 5.37 stopnia... Czyli jest różnica. Myślę hmmm może się nauczy tej kalibracji. Dwa dni później od niechcenia podłączyłem vcds i co? Wszystko działa! ? błędy zniknęły system działa poprawnie. W moim przypadku przyczyną awarii było uszkodzenie mechaniczne... Niestety nikt na chwilę obecną nie potrafił pomóc i naprowadzić, że w ogóle takie bloki są które pokazują wartości tych radarów i że muszą mieścić się w tym zakresie. A ja wymieniałem te radary licząc na sukces... Jeżeli ktoś jest zainteresowany jestem w posiadaniu zestawu takich radarów sprawnych i legalnych. Ps. Dziękuję wszystkim forumowiczom za okazaną pomoc i dzielenie się swoimi spostrzeżeniami w temacie. Pozdrawiam was wszystkich! Mam problem podobny do lukasz16 w tym sensie, że mój samochód został uderzony w tył i jego czujnik SLAVE został zniszczony. Kupiłem kolejne 2 foteliki z innego auta z tym samym kodem części tylko trochę się różni: Oryginalny MASTER: Address 3C: Lane Change (J769) Labels:| 3Q0-907-566.clb Part No SW: 3Q0 907 566 E HW: 3Q0 907 566 Component: MRR1Rear H20 0510 Revision: -------- Coding: 04C002 Shop #: WSC 05311 115 00086 ASAM Dataset: EV_RearRadarS1BoschVW48X 001007 ROD: EV_RearRadarS1BoschVW48X.rod VCID: 3A2D32F51CDC670B5D6-806E W porównaniu z zakupionym SLAVE: Address CF: Lane Chge Asst 2 (J770) Labels:. 3Q0-907-566.clb Part No SW: 3Q0 907 590 E HW: 3Q0 907 590 Component: MRR1Rear H16 0510 Revision: -------- Coding: 04C002 Shop #: WSC 00000 000 00000 ASAM Dataset: EV_RearRadarS2BoschVW48X 001007 ROD: EV_RearRadarS2BoschVW48X.rod VCID: 372B2BC12FCE7A63A28-8062 To jest H20 w porównaniu do H16, ale wersja oprogramowania to ta sama 0510. Moje pytanie brzmi w których polach znajduję wartości -6,35 i +6,35 stopni, bo podejrzewam, że moje czujniki nie mają normalnego nachylenia, które powinny mieć. PS: Napisałem do Ciebie za pomocą Tłumacza Google, mam nadzieję, że rozumiem ... i otrzymuję odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz16 Zgłoś #31 Napisano 4 Sierpnia 2020 (edytowane) Ochrona komponentu usunięta? Jakie błedy są w sterowniku? Pamiętam, że tym się posiłkowałem w rozwiązaniu problemu Edytowane 4 Sierpnia 2020 przez lukasz16 . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eldar Zgłoś #32 Napisano 4 Sierpnia 2020 Wersja Hardware musi się zgadzać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adyredro Zgłoś #33 Napisano 4 Sierpnia 2020 Witaj! Tak, CP zostało usunięte. Teraz mam tylko 2 błędy kalibracji: Address 3C: Lane Change (J769) Labels:| 3Q0-907-566.clb Part No SW: 3Q0 907 566 E HW: 3Q0 907 566 Component: MRR1Rear H20 0510 Revision: -------- Coding: 04C002 Shop #: WSC 05311 115 00086 ASAM Dataset: EV_RearRadarS1BoschVW48X 001007 ROD: EV_RearRadarS1BoschVW48X.rod VCID: 3A7B87EFBD5F905605-806E 2 Faults Found: 729349 - Control Module for Lane Change Assistance C1114 54 [009] - Missing Calibration / Basic Setting Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 1 Reset counter: 152 Mileage: 14105 km Date: 2020.07.28 Time: 12:36:26 Control Module temperature: 55 °C Voltage terminal 30: Measured value not available Vehicle speed: 0.00 km/h Terminal 15 status: Measured value not available Voltage terminal 15: 12.80 V 729605 - Control Module 2 for Lane Change Assistance C1115 54 [009] - Missing Calibration / Basic Setting Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 1 Reset counter: 152 Mileage: 14105 km Date: 2020.07.28 Time: 12:36:26 Control Module temperature: 55 °C Voltage terminal 30: Measured value not available Vehicle speed: 0.00 km/h Terminal 15 status: Measured value not available Voltage terminal 15: 12.80 V Zbudowałem system kalibracji według modelu rosyjskiego z turbiną „chłodniczą”, ale wykonałem kalibrację statyczną tylko na jednym z czujników ODIS, na drugim zawodzi. (Https://www.drive2.ru/l/10151918/) Mam dalmierz cyfrowy, który pomaga mi określić nachylenie czujników, ale nie wiem, co to powinno być. Lub mogę określić nachylenie za pomocą VCDS, ale nie wiem, które pole należy zapytać. Powtarzam, mój samochód został uderzony w tył, a metalowa część, w której zamontowane są czujniki, została zdeformowana, a następnie wyprostowana. Oto obrazek z danymi z modułu: https://photos.google.com/photo/AF1QipMRZdjgIE3TcjiiiUIX8IZqozWUQ5DOveYSud1Y Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adyredro Zgłoś #34 Napisano 4 Sierpnia 2020 33 minuty temu, Eldar napisał: Versiunea hardware trebuie să se potrivească. Mógłbym zamontować oba czujniki z wersją sprzętową H16 ale muszę ponownie zdjąć CP i myślę, że problem jest z ich pozycji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ysebulba Zgłoś #35 Napisano 4 Sierpnia 2020 1 minutę temu, adyredro napisał: Mógłbym zamontować oba czujniki z wersją sprzętową H16 ale muszę ponownie zdjąć CP i myślę, że problem jest z ich pozycji. Może być że nie. ja też tak miałem i dopiero wymiana na komplet przyniosła pożądany efekt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adyredro Zgłoś #36 Napisano 4 Sierpnia 2020 57 minut temu, lukasz16 napisał: Protecția componentelor a fost eliminată? Ce erori există la șofer? Îmi amintesc că am folosit asta pentru a rezolva problema Tak! Z tego tematu również się skupiłem, wstawiłem link powyżej, tylko jest inny samochód, inna platforma. Moja to platforma Passat B8 MQB, a grupa pomiarów jest zupełnie inna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz16 Zgłoś #37 Napisano 4 Sierpnia 2020 (edytowane) Może najpierw lepiej spróbować kalibracji na VAS 6350/4. Masz tu wszystkie moje dane że sterownika porównaj że swoimi. Edytowane 4 Sierpnia 2020 przez lukasz16 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adyredro Zgłoś #38 Napisano 4 Sierpnia 2020 Spróbuję jeszcze raz, dzięki za załączone zdjęcie, pomaga mi się zorientować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adyredro Zgłoś #39 Napisano 5 Sierpnia 2020 Witaj! Dzisiaj wymieniłem moduł MASTER na ten, który był H16 (wersja sprzętowa 16), kodowałem, a potem usunąłem ochronę komponentów. Następnie czujniki zaczęły działać całkowicie normalnie, a system wspomagania bocznego stał się aktywny. Nie było potrzeby kalibracji ani niczego. Dziękuję wszystkim za wsparcie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmisiek Zgłoś #40 Napisano 8 Sierpnia 2020 ja już u siebie z powodzeniem zamontowałem SA wszystko dziala jak należy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach