Skocz do zawartości
icrew

Passat CC 1.8 TSI czy jest sens kupić?

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar w najbliższym czasie kupić Passata CC 1.8 TSI 160KM z pewnego źródła, przebieg 145 tyś, książka serwisowa od początku, zadbany.

Jeżdżę 80% po mieście, 20% trasa.

Z tego co wiem to te silniki mają spore zapotrzebowanie na olej, trzeba dolewać 0.5 do 1L na 1000KM.

Czy dbając o silnik bez problemu pojeżdżę nim ze 2-3 lata?

Obecnie mam diesla, silnik N47 ale zamierzam przesiąść się na benzynę.

Proszę o radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz jaki to silnik... BZB bierze 0.5 litra na 10000km a nie jak CDAA 0.5 litra na 1000km. Ja nie mam przykrych doświadczen jezeli chodzi o BZB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.11.2018 o 22:43, icrew napisał:

Z tego co wiem to te silniki mają spore zapotrzebowanie na olej, trzeba dolewać 0.5 do 1L na 1000KM.

Skąd to wiesz? ? jedne biorą tyle a nawet więcej inne nie biorą a jeszcze inne zaczną brać miej tego świadomość koszty naprawy koło 5-6 tysięcy i jak jesteś na to gotowy kupuj śmiało ???

Dnia 17.11.2018 o 13:48, rosol napisał:

Ja nie mam przykrych doświadczen jezeli chodzi o BZB

Poczytaj trochę forum zobaczysz co innym bzb zafundował:) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Dreyfus napisał:

Skąd to wiesz? ? jedne biorą tyle a nawet więcej inne nie biorą a jeszcze inne zaczną brać miej tego świadomość koszty naprawy koło 5-6 tysięcy i jak jesteś na to gotowy kupuj śmiało ???

Poczytaj trochę forum zobaczysz co innym bzb zafundował:) 

na pewno BZB w porównaniu do CDAA nie ma takiego kłopotu z braniem oleju.... a tu @icrew ma wątpliwości...

po drugie napisałem o swoim, którego przebieg i historia jest mi doskonale znana od pierwszego kilometra  :)

a to, że jakieś bolączki wyskakują w czasie użytkowania to normalne w każdym silniku.... przy 145 tys. km zrobiłbym czyszczenie dolotu.

@Dreyfus podeślij te kłopoty z BZB :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu akurat sprawa nie jest rozwiązana i najprawdopodobniej większość części została niepotrzebnie wymieniona :/

trzeba też zwrócić uwagę, że posty pojawiają się jak ktoś ma problem z silnikiem ale nikt nie napisze, że jeździ i jest ok i stąd może być złudzenie padania ;)

jak w każdym silniku coś tam ulega awarii ale ja na swoim przykładzie jak na razie nie jestem w stanie potwierdzić, że ten silnik i osprzęt to padaka :)

jeżeli brać 1.8 TSI w B6 to albo BZB albo CDAA po udokumentowanej naprawie "olejowej"

w B7 silnik CDAA od produkcji III.2012 (poprawiony fabrycznie) lub po udokumentowanej naprawie "olejowej" z lat 2010 - II.2012

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem mam 2.0 tsi ccza i jeździ jak nie pałuje od wymiany do wymiany z olejem jest ok ? mam świadomość że kiedyś się to może zmienić ale nie skreślał bym nie zrobionego 1.8 bo to nie zawsze jest tak że już olej łyka litrami... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozmowa jest o 1.8 TSI a nie 2.0 TSI :) 

2.0 TSI CCZA nie miał według mnie "problemu olejowego"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie przecież to jest to samo tylko trochę większe? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 TSI CCZA ma te same tloki co 1.8 TSI BZB a wiec sa to blizniacze jednostki.

1.8 TSI CDDA zostal "poprawiony" pod Euro5 i dostal inne tloki z pierscieniami. Wyprostowali to od III.2012

Mozliwe, ze CCDA jest bliźniaczy z 2.0 TSI CCZB ale to pozniej sprawdze i najwyżej poprawie wpis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to mój 2.0 i 1.8 są na łańcuchu seria EA 888 i one mają te same tłoki inne niż pierwsze 2.0 na pasku więc o czym Ty piszesz? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8 i 2.0 to inne silniki (w sensie nie mają takich samych tłoków) i o ile problem brania oleju w przypadku 1.8 z początku produkcji nie występował, to 2.0 TFSI/TSI na łańcuchu od początku produkcji był wyposażony w wadliwe tłoki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8/2.0 TSI EA888 są na łańcuchu jak najbardziej co nie oznacza, że mają takie same tłoki i pierścienie tłokowe.....

podsumowując....

1.8 TSI BZB nie ma problemu olejowego, 2.0 TSI CCZA nie ma problemu olejowego

2.0 TSI CCZB może mieć ale tego nie potwierdzę w 100%

problem był na 100% z 1.8 TSI CDAA do III.2012

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisaliście o moim silniku dwie sprzeczne informacje proszę o wyjaśnienie jak jest naprawdę... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Dreyfus napisał:

Napisaliście o moim silniku dwie sprzeczne informacje proszę o wyjaśnienie jak jest naprawdę... 

jaki masz przebieg i ile bierze oleju na 1000km ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

124 tysiące po zakupie czytaj cieszeniu się autem szybka jazda itp zjadł do zapalenia kontroli, teraz pomiędzy wymianami nie muszę dolewać... Ale już na ml ci nie powiem jutro sprawdzę ile mam na bagnecie ale od końca wakacji mało jeżdżę... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według tego co pamiętam 2010 rok to nie zależnie od oznaczenia silnik podwyższonego ryzyka.

Był o tym temat, ale w weekend postaram się na spokojnie to opracować i wrzucić jako podpięty temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Dreyfus napisał:

124 tysiące po zakupie czytaj cieszeniu się autem szybka jazda itp zjadł do zapalenia kontroli, teraz pomiędzy wymianami nie muszę dolewać... Ale już na ml ci nie powiem jutro sprawdzę ile mam na bagnecie ale od końca wakacji mało jeżdżę... 

wziąć mógł lekko bo to turbobenzyna... jeżeli teraz między wymianami nie zjada lub jest to pół litra na 10000km to nie ma problemu olejowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Audi miały  problem olejowy silniki 2.0 TFSI  m.in. CFKA, CDNB .....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam diesla od roku ale bym więcej nie kupił ze względu na koszty tylko benzyna albo hybryda w przyszłości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności