Jump to content
Sign in to follow this  
DoktorPio

Promieniowe zużycie opony ?

Recommended Posts

Witam od jakiegoś czasu a może od początku jak mam Passata zużywa mi się nieprawidłowo opona na przednim lewym kole ?  Problem jest tego typu ze opona wyciera się promieniowo. Np w jednym miejscu opona ma bieżnik głęboki np na 6mm a na przeciwległej stronie tej opony ma głębokość np 5,2mm ? Dodam że wszystkie opony były zamontowane nowe Goodyear oczywiście wyważone itd Po paru tys km eksploatacji gdy w kabinie słyszałem charakterystyczne furkotanie podczas jazdy wnikliwie obejrzałem opony i ta przednia z lewej strony okazała się nierówno wydarta ? Tak wiec wyważyłem wszystkie koła i zamieniłem te z tyłu wrzuciłem na przód i odwrotnie. Chwilę był spokój i znów nastąpiło nierówno wydarcie opony wiec znów zamia i znów to samo ?

Kierownica nie trzepie tylko zaczyna furkotać hałasować ?

Dodam że przebieg 230tyś, amortyzatory chyba niewymieniane od nowości tarcze hamulcowe fabryczne.

Jaka może być przyczyna ze lewe przednie koło właśnie w ten sposób wydziera promieniowo oponę ? 

-opony nowe

-koła wyważone

-po zamianie koła ponownie wydziera

- ciśnienie w oponach kontrolowane 2,2bar

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jajowata felga (uszkodzona od wpadniecia w dziurę), zużyte amortyzatory.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbieżność sprawdzona a poza tym to by cięło oponę po całym obwodzie od środka albo od zewnątrz ?

Felga na pewno nie jajowata bo jak koło było zamontowane na innej osi lub stronie to było OK . Jak zakładam dobre koło z tylnej osi lub prawej strony to ono się niszczy tylko na lewym przednim kole ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie te amortyzatory mi nie dają spokoju ? Niby na szarpakach jest OK ale czy aby na pewno są sprawne ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

A hamulce? Może tarcza jest krzywa/zniekształcona, w tym jednym miejscu koło akurat bardziej przyhamowuje i dlatego się ściera opona w jednym miejscu mocniej?

Przy zużytym amorku cała opona powinna być wyząbkowana.

Edited by Krawcol82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg mnie też ewidentnie amor. przy takim przebiegu jak wymienisz amory, bo już na pewno są zmęczone to zobaczysz różnicę w twardości i przede wszystkim w prowadzeniu. Ja byłem w szoku (taka różnica) a wymieniałem przy przebiegu 250 tys. km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy