Skocz do zawartości
Misior1993

diesel AVF Szarpanie silnikiem pod dużym obciążeniem, powyżej 3 tyś RPM

Rekomendowane odpowiedzi

Od tygodnia borykam się z problemem jaki zaczął trapić mojego AVFa (Passat 3BG 2003r 285k, manual).

Silnik gdy się rozgrzeje do temperatury roboczej pod dużym obciążeniem i powyżej +- 2,5-3 tyś RPM wpada w mocne szarpanie. Nie są to drgania czy rezonans tylko mocne szarpanie jednostką napędową. 

Objawy wyglądają tak jakby silnikowi brakowało paliwa przy wyższej prędkości obrotowej i dużym obciążeniu. Czasem podczas przyspieszania silnik szarpnie tylko 2-3 razy, a czasem wpada w taką "czkawkę" , że dalsze przyspieszanie nie jest możliwe.

Dopóki jeżdzę stosunkowo normalnie bez mocnego przyspieszania z niższych biegów objawy nie występują.

 

Żeby pominąć rzeczy oczywiste i nie szukać problemu w nich to:

-paliwo tankowane na tej stacji co zawsze (Orlen, duże miasto)

-filtry, wszystkie wymienione 5,5 tyś temu. (Zmieniam komplet co 10k)

-brak problemów z rozruchem nawet pod dłuższym postoju (paliwo się nie cofa)

-pompki sprawdzone, korekcje mieszczą się w ogólnoprzyjętych normach, BIPy na 1cyl max okolice 50 reszta dużo poniżej.

-z tego co wiem, pompy tandemowe po części paliwowej raczej nie padały. Dużo częściej problematyczna była część podciśnieniowa.

 

 

Zacząłem się interesować przepływomierzem, oraz zaworem N75. Dziś wykonałem logi dynamiczne grup 003,008,011 i jak na moje oko wygląda wszystko poprawnie ale jeśli jest możliwość proszę o rzucenie okiem na te pomiary. 

Pełne obciążenie, bieg 4

Pełne obciążenie, bieg 3

Nie chce oddawać auta do mechanika bo można wymienić pół auto i dalej nie zlikwidować przyczyny. Tu najważniejsza jest trafna diagnoza, dlatego zwracam się do was.

 

Pozdrawiam,

Michał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od przeczyszczenia wtrysków, zalej jakiegoś LM. Masz możliwość podmiany przepływki? Od tego bym zaczął po czyszczeniu i podmianie kolejne logi, i logi statyczne z pracy wtryskiwaczy na rozgrzanym. Dodatkowo zmień stację, zatankuj pełen zbiornik na BP ultimate, po wyjeżdzeniu tego wlej na BP zwykłego diesla i liqui moly (np. stop dymieniu bo jest tani i działa). Jeśli zmiana paliwa i czyszczenie wtrysków coś polepszy to puść go na samym liqui moly z buteleczki a pozniej wymien filtr paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kuba2000 napisał:

Zacznij od przeczyszczenia wtrysków, zalej jakiegoś LM. Masz możliwość podmiany przepływki? Od tego bym zaczął po czyszczeniu i podmianie kolejne logi, i logi statyczne z pracy wtryskiwaczy na rozgrzanym. Dodatkowo zmień stację, zatankuj pełen zbiornik na BP ultimate, po wyjeżdzeniu tego wlej na BP zwykłego diesla i liqui moly (np. stop dymieniu bo jest tani i działa). Jeśli zmiana paliwa i czyszczenie wtrysków coś polepszy to puść go na samym liqui moly z buteleczki a pozniej wymien filtr paliwa.

Pompki były czyszczone preparatem LM prosto z butelki w lecie tego roku.

Jak już pisałem parametry pompowtryskiwaczy sprawdzałem,  jeździłem 2 dni z laptopem na prawym fotelu. Nie zaobserwowałem żeby korekcje przekraczały dopuszczalne wartości. Bipy też mieszczą się w rozsądnym przedziale.

 

Najchętniej bym podmienił przepływkę na 100% sprawną. Czy ktoś w Krakowie posiada wolny sprawny przepływomierz i użyczyłby do testu za niewielką opłatą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmień tą przepływkę i przejdź na bp, orlen zszedł do słabego poziomu. Według mnie przepływka tnie dawke wg ostatniej kolumny w grupie 8

Edytowane przez Kuba2000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś odpiąłem wtyczkę od przepływomierza i wykonałem jazdę testową. Powyżej 2 tys rpm całkowity zanik mocy. Po podpięciu wtyczki na swoje miejsce dynamika powróciła.

Więc domyślam się, że przepływomierz jeszcze żyje. Po logach widać, że obcina dawkę ale pracować pracuje.

Wykonałem również test sztangi VGT turbosprężarki poprzez VCDS. Sztanga pracuje płynnie bez zacięć w całym zakresie.

Powoli kończą mi się pomysły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmień przepływkę, może to obcinanie dawki powoduje szarpanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, u mnie winna była pompa paliwa w zbiorniku dawała za małe ciśnienie. Po wymianie pompy auto przestało szarpać i dostało mocnego kopa nie bałem sie już kogoś wyprzedzić.

też szukałem w turbinie przyczyny w zaworkach i innych takich ale nic to nie dawało turbine rozbierałem i czyściłem 2 razy mimo, że lekko chodziła aż w końcu akurat zgasło mi auto i padła pompa paliwa w zbiorniku więc problem sam sie rozwiązał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Pestek92 napisał:

Miałem to samo, u mnie winna była pompa paliwa w zbiorniku dawała za małe ciśnienie. Po wymianie pompy auto przestało szarpać i dostało mocnego kopa nie bałem sie już kogoś wyprzedzić.

też szukałem w turbinie przyczyny w zaworkach i innych takich ale nic to nie dawało turbine rozbierałem i czyściłem 2 razy mimo, że lekko chodziła aż w końcu akurat zgasło mi auto i padła pompa paliwa w zbiorniku więc problem sam sie rozwiązał :)

Przekopując od tygodnia internet natrafiłem na dwie wzmianki właśnie o pompie paliwa a baku. Opisywane objawy były bardzo podobne. 

Wymieniałeś całą pompę czy sam wkład? Pamiętasz może czy Twoją pompę było słychać, że pracuje podczas przekręcania zapłonu? Wydawała jakieś dziwne dzwięki?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem sam wkład i pompy starej jak i nowej nie słychać po przekręceniu zapłonu ani nie wydawała żadnych dźwięków. Jedynie pierwsze kilka razy po montażu nowej pompy było słychać jak pracuje bo musiała się odpowietrzyć i wypełnić paliwem.

Kup nowy wkład pompy paliwa koło 200zł kosztuje dobry zamiennik tylko nie kupuj tych tanich po 80zł z allegro bo to kaszana jest miałem wcześniej taką i padła po pół roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To coś dziwnego że słychać pracę pompy, a raczej przelewania się paliwa? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie Problem rozwiązany. Wyszedł przypadkowo gdy szarpanie narosło do takiego stopnia, że sterownik wyrzucił błąd. 

Przyczyna? Luźny wtyk pompowtryskiwacza nr 1. 

Jak auto zaczęło szarpać to pompki sprawdzałem w pierwszej kolejności i choć BIPy na 1 cyl były najwieksze to jednak wartości 45-50 mnie troche zmyliły. To zdecydowanie za mało żeby sterownik rejestrował błąd. A jednak się myliłem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że temat rozwiązany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności