Jump to content
mateo650

Proszę o pomoc w odczytaniu logów

Recommended Posts

Witam. Mam problem, mój passat przestał przyśpieszać, gaz w podłoge a on idzie jak żółw, na komputerze wyskakuje błąd przepływomierza, lecz wcześniej też takowy był, ale chociaż turbina się załączała, a teraz nawet trubina się nie załącza. Zrobiłem logi grupy 003 i 011 ale nie bardzo wiem jak je interpretować, dlatego proszę o pomoc :)

grupa 3
dynamiczny: http://vaglogger.apphb.com/log/5be57d979f90a87af87528d9
statyczny: http://vaglogger.apphb.com/log/5be57e219f90a87af87528da
 

grupa11 
dynamiczny: http://vaglogger.apphb.com/log/5be57e4c9f90a87af87528db

statyczny: http://vaglogger.apphb.com/log/5be57ed89f90a87af87528dc

Share this post


Link to post
Share on other sites

grupa 3, log dynamiczny, nie działa link

Zrób jeszcze logi grupy 008 i 003,008 i 011 razem 

Edited by Sebax88x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, podłącze się pod temat, kupiłem 1,8t awt 150 km.

Studiuje różne fora i większość wątków o 1,8t z brakiem mocy.

Z początku turbina przeładowywała i samochód przyśpieszał do 2800 orbrotów doładowanie sięgało prawie 1 bar i blokowało ją, wymieniłem zawór dv na nowy firmowy, oraz zawór n75 na nowy ale tani. Zawór WG dział jak należy, był wymieniony jakiś czas temu a dodatkowo teraz go sprawdzałem. Turbina  teraz nie przeładowuje, natomiast ma problem z dobiciem ciśnienia do zadanych parametrów, jest średnio 100mb poniżej zadanych i ogólnie samochód nie jest elastyczny, gdzieś uciekły Nm. Prawie nie wciska w fotel, zastanawiam się czy nie jest to wina przepływomierza ale nie wiem jakie powinien mieć parametry i które kanały dokładnie sprawdzić.

Logi z których kanałów zrobić żeby znaleźć przyczynę?

Przed wymianą logi wyglądały tak:

http://vaglogi.pl/log-115_118_YuWKO29.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_8W83Os.html

Po wymianie dv i n75 mam takie logi:

http://vaglogi.pl/log-115_118_9ePqCgC.html

nie wiem czy turbina nie wstaje teraz za późno.

Edited by gm872

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze podłączyłes się z silnikiem benzynowym do diesla. Spoko pomysł.

Po drugie log 002+033. Ale nie do 4000 tylko 6200rpm. Z butem w podłodze. 

Po trzecie log 115+118 z odpietym n75

Po czwarte szczelność bo na logu ubogo w diabły. Przepływ jest za niski. Ale nie ma pewności co do tego loga

Edited by zwonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do zdobienia taki sam log na pb. Raczej jest tylko LPG do regulacji. Ewentualnie nieszczelność. Poza tym wygląda ok.

Edited by zwonko

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, zwonko napisał:

 

Po czwarte szczelność bo na logu ubogo w diabły. Przepływ jest za niski. Ale nie ma pewności co do tego loga

Zwonko po ktorych parametrach poznajesz ze uboga mieszanka? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

33 kolumna pierwsza. Wcześniej przepływ był niski ale teraz jest ok, więc labo lPG albo nieszczelność.

Edited by zwonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

No skoro jest ubogo no to nie jest prawidłowa w stosunku do powietrza. Jest LPG czy nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób 002+033 na obu. Ten jest o kant d rozbić. Można jedynie powiedzieć że przepływ jest ok. Drugi log jest na pb pierwszy na gazie. I Turbo dobrze działa. A dla nieszczelności, pompy, lub złego ustawienia LPG robi się 002+033 na obu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobię logi jak tylko wyjade na trase. Sprawdzilem ponownie szczelność i poza bulgotaniem z silnika nic słychać syczenia natomiast metoda czysto przydomowa z tym co mialem pod ręką 

IMG_20181119_115147.jpg

IMG_20181119_115215.jpg

IMG_20181119_115224.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logi na lpg zrobione 

http://vaglogi.pl/log-002_033_8WmQV46.html

Na Pb 3 próby i każda spalona bo ktoś mi zajechał droge

 

http://vaglogi.pl/log-002_033_poly3F.html

 

Nie wiem kiedy uda mi się powtórzyć, brak wolnej prostej a na bocznych drogach strach, czy z tego coś da się wywnioskować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zapytam czy kasowales błędy powiedzmy przed każdym logiem? Zakładając że tak to LPG do regulacji powinno wystarczyć. W Pb są jakieś braki ale jeśli były kasowane błędy to bym się nie przejmował pb na razie. Tym bardziej że na wynik na pewno wpłynęło to że nie udało ci się zrobić dobrego logu.

Jeśli nie były kasowane to gorzej bo zapomniałem powiedzieć ale bez kasowania wyniki będą malo miarodajne. Choć w LPG na tysiąc jest regulacja skopana lub coś w ten deseń.

Edit: montażyste LPG powinno się powiesić dla przykładu. Montaż do poprawki.

Edited by zwonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooooooo..... zapomniałem skasować :-/   Chyba zajade ten silnik przy tych logach... Nic muszę kogoś zabrać do samochodu i wieczorem zrobić logi jak należy. Do tej pory robiłem samemu i można dostać na głowę przy naszych drogach.

Instalacja już taka była jak kupiłem, niby BRC ehh wolałbym Staga na lepszych podzespołach, bo nie wiem czy te wtryski uciągną 180km, reduktor niby do 190 koni.

 Skrócić przewody od wtryskiwaczy do kolektora? Czy coś jeszcze poprawić? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przewody są na pewno do skrócenia. A co jeszcze... Pasuje odwiedzić kogoś kto się zna.  Sprawdzilbym też kompresję kiedyś przy okazji bo przy jeździe na tak ubogo może być różnie...

Na LPG forum chyba jest gość który przerabiał soft BRC pod nasze polskie wtryski. Reduktor jest niezależny od softu więc można zmienić.

Wtryski BRC są oznaczane jakoś kolorami bodajże. Kolor odpowiada mocy... Być może jest też jakoś kod po którym uda się je wygooglowac.

Logu na LPG już nie rób bo nie warto. Na pb też bym sobie dał spokój. Ale jeśli coś to tylko pb styknie. I nie musisz ciągnąć do 6000. Z 5500 wystarczy

Edited by zwonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, sprawdziłem kompresje od najniższa wartość to 10 a najwyższa 12 więc wygląda jakby było wszystko w normie. Po wizycie u gazownika i regulacji chodzi o niebo lepiej, wprawdzie 150 koni nie czuć ale masa robi swoje a do tego 300k km  z pewności nie pomaga:)

 

Dzięki za pomoc, na chwile obecna zima zaatakowała więc koniec garażowych napraw. 

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nie jest to najlepszy wynik. W mojej opinii, nawet lepiej byłoby gdybyś miał same 10, niż duże rozbieżności między cylindrami. Ale no cóż, jeździć, obserwować jak to mówią :) 
Czy wizyta obejmowała tylko regulację czy ogarniał instalacje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy