Jump to content
mateo650

Proszę o pomoc w odczytaniu logów

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2002

    Witam. Mam problem, mój passat przestał przyśpieszać, gaz w podłoge a on idzie jak żółw, na komputerze wyskakuje błąd przepływomierza, lecz wcześniej też takowy był, ale chociaż turbina się załączała, a teraz nawet trubina się nie załącza. Zrobiłem logi grupy 003 i 011 ale nie bardzo wiem jak je interpretować, dlatego proszę o pomoc :)

    grupa 3
    dynamiczny: http://vaglogger.apphb.com/log/5be57d979f90a87af87528d9
    statyczny: http://vaglogger.apphb.com/log/5be57e219f90a87af87528da
     

    grupa11 
    dynamiczny: http://vaglogger.apphb.com/log/5be57e4c9f90a87af87528db

    statyczny: http://vaglogger.apphb.com/log/5be57ed89f90a87af87528dc

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2002

    grupa 3, log dynamiczny, nie działa link

    Zrób jeszcze logi grupy 008 i 003,008 i 011 razem 

    Edited by Sebax88x

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2002

    Już się rozwiązała sprawa, komputer nie dostawał sygnału z przepływomierza bo był uszkodzony przewód, teraz jest lepiej ale potrzebuje jeszcze fachowego oka.

    log dynamiczny grupy 003 i 011

    http://vaglogger.apphb.com/log/5bec3bc44319657ef85ce13c
     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2004

    Witam, podłącze się pod temat, kupiłem 1,8t awt 150 km.

    Studiuje różne fora i większość wątków o 1,8t z brakiem mocy.

    Z początku turbina przeładowywała i samochód przyśpieszał do 2800 orbrotów doładowanie sięgało prawie 1 bar i blokowało ją, wymieniłem zawór dv na nowy firmowy, oraz zawór n75 na nowy ale tani. Zawór WG dział jak należy, był wymieniony jakiś czas temu a dodatkowo teraz go sprawdzałem. Turbina  teraz nie przeładowuje, natomiast ma problem z dobiciem ciśnienia do zadanych parametrów, jest średnio 100mb poniżej zadanych i ogólnie samochód nie jest elastyczny, gdzieś uciekły Nm. Prawie nie wciska w fotel, zastanawiam się czy nie jest to wina przepływomierza ale nie wiem jakie powinien mieć parametry i które kanały dokładnie sprawdzić.

    Logi z których kanałów zrobić żeby znaleźć przyczynę?

    Przed wymianą logi wyglądały tak:

    http://vaglogi.pl/log-115_118_YuWKO29.html

    http://vaglogi.pl/log-002_033_8W83Os.html

    Po wymianie dv i n75 mam takie logi:

    http://vaglogi.pl/log-115_118_9ePqCgC.html

    nie wiem czy turbina nie wstaje teraz za późno.

    Edited by gm872

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Po pierwsze podłączyłes się z silnikiem benzynowym do diesla. Spoko pomysł.

    Po drugie log 002+033. Ale nie do 4000 tylko 6200rpm. Z butem w podłodze. 

    Po trzecie log 115+118 z odpietym n75

    Po czwarte szczelność bo na logu ubogo w diabły. Przepływ jest za niski. Ale nie ma pewności co do tego loga

    Edited by zwonko

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Do zdobienia taki sam log na pb. Raczej jest tylko LPG do regulacji. Ewentualnie nieszczelność. Poza tym wygląda ok.

    Edited by zwonko

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2004
    5 godzin temu, zwonko napisał:

     

    Po czwarte szczelność bo na logu ubogo w diabły. Przepływ jest za niski. Ale nie ma pewności co do tego loga

    Zwonko po ktorych parametrach poznajesz ze uboga mieszanka? 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    33 kolumna pierwsza. Wcześniej przepływ był niski ale teraz jest ok, więc labo lPG albo nieszczelność.

    Edited by zwonko

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2004

    A da sie sprawdzic czy prawidlowa ilosc paliwa jest podawana? 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    No skoro jest ubogo no to nie jest prawidłowa w stosunku do powietrza. Jest LPG czy nie?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2004

    Wstawiam log z LPG i Benzyny jeden po drugim. Wygląda, jakby nadal przepływka zawyżała. Sprawdzam ponownie szczelność

     

    http://vaglogi.pl/log-003_115_1HbfSmX.html

    Edited by gm872

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Zrób 002+033 na obu. Ten jest o kant d rozbić. Można jedynie powiedzieć że przepływ jest ok. Drugi log jest na pb pierwszy na gazie. I Turbo dobrze działa. A dla nieszczelności, pompy, lub złego ustawienia LPG robi się 002+033 na obu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2004

    Zrobię logi jak tylko wyjade na trase. Sprawdzilem ponownie szczelność i poza bulgotaniem z silnika nic słychać syczenia natomiast metoda czysto przydomowa z tym co mialem pod ręką 

    IMG_20181119_115147.jpg

    IMG_20181119_115215.jpg

    IMG_20181119_115224.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2004

    Logi na lpg zrobione 

    http://vaglogi.pl/log-002_033_8WmQV46.html

    Na Pb 3 próby i każda spalona bo ktoś mi zajechał droge

     

    http://vaglogi.pl/log-002_033_poly3F.html

     

    Nie wiem kiedy uda mi się powtórzyć, brak wolnej prostej a na bocznych drogach strach, czy z tego coś da się wywnioskować?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    A zapytam czy kasowales błędy powiedzmy przed każdym logiem? Zakładając że tak to LPG do regulacji powinno wystarczyć. W Pb są jakieś braki ale jeśli były kasowane błędy to bym się nie przejmował pb na razie. Tym bardziej że na wynik na pewno wpłynęło to że nie udało ci się zrobić dobrego logu.

    Jeśli nie były kasowane to gorzej bo zapomniałem powiedzieć ale bez kasowania wyniki będą malo miarodajne. Choć w LPG na tysiąc jest regulacja skopana lub coś w ten deseń.

    Edit: montażyste LPG powinno się powiesić dla przykładu. Montaż do poprawki.

    Edited by zwonko

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2004

    Ooooooo..... zapomniałem skasować :-/   Chyba zajade ten silnik przy tych logach... Nic muszę kogoś zabrać do samochodu i wieczorem zrobić logi jak należy. Do tej pory robiłem samemu i można dostać na głowę przy naszych drogach.

    Instalacja już taka była jak kupiłem, niby BRC ehh wolałbym Staga na lepszych podzespołach, bo nie wiem czy te wtryski uciągną 180km, reduktor niby do 190 koni.

     Skrócić przewody od wtryskiwaczy do kolektora? Czy coś jeszcze poprawić? 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Przewody są na pewno do skrócenia. A co jeszcze... Pasuje odwiedzić kogoś kto się zna.  Sprawdzilbym też kompresję kiedyś przy okazji bo przy jeździe na tak ubogo może być różnie...

    Na LPG forum chyba jest gość który przerabiał soft BRC pod nasze polskie wtryski. Reduktor jest niezależny od softu więc można zmienić.

    Wtryski BRC są oznaczane jakoś kolorami bodajże. Kolor odpowiada mocy... Być może jest też jakoś kod po którym uda się je wygooglowac.

    Logu na LPG już nie rób bo nie warto. Na pb też bym sobie dał spokój. Ale jeśli coś to tylko pb styknie. I nie musisz ciągnąć do 6000. Z 5500 wystarczy

    Edited by zwonko

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2004

    Witam, sprawdziłem kompresje od najniższa wartość to 10 a najwyższa 12 więc wygląda jakby było wszystko w normie. Po wizycie u gazownika i regulacji chodzi o niebo lepiej, wprawdzie 150 koni nie czuć ale masa robi swoje a do tego 300k km  z pewności nie pomaga:)

     

    Dzięki za pomoc, na chwile obecna zima zaatakowała więc koniec garażowych napraw. 

     

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    No nie jest to najlepszy wynik. W mojej opinii, nawet lepiej byłoby gdybyś miał same 10, niż duże rozbieżności między cylindrami. Ale no cóż, jeździć, obserwować jak to mówią :) 
    Czy wizyta obejmowała tylko regulację czy ogarniał instalacje?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy