Gregoryyy Zgłoś #1 Napisano 5 Listopada 2018 Witam posiadam Seata Toledo z 2015 1.6 TDI 105 koni .Na pokladzie takie cuda: adres 01: Silnik (J623-CAYC) Plik etykiet:. 03L-906-023-CAY.clb Oznaczenie elementu SW: 03L 906 023 LD HW: 03L 906 023 Q Komponent: 1,6l R4 CR td H33 9972 Weryfikacja: --H33--- Numer seryjny: Kodowanie: 00114016000400080000 Kod serwisu: WSC 73430 031 00128 Zbiór danych ASAM: EV_ECM16TDI02130L906023LD 003010 ROD: B/D VCID: 73E4E750DAB529DE9C-8026 Brak danych ASAM dla: "EV_ECM16TDI02130L906023LD" (VW36 *) Nie znaleziono błędów. Kody gotowości: 0000 0000 ------------------------------------------------------------------------------- Adres 03: ABS/hamulce (J104) Plik etykiet:. 1S0-614-517.clb Oznaczenie elementu SW: 1S0 614 517 F HW: 1S0 614 517 F Komponent: EBC 460 ESP H16 0022 Numer seryjny: A00PV8Z Kodowanie: 53CC4C7889AE00FACAFB32F591AC00404F0D00 Kod serwisu: WSC 73430 031 00063 Zbiór danych ASAM: EV_Braek1ESPEBC460TRW 002004 ROD: B/D VCID: 326A2254652F60D657-8066 Brak danych ASAM dla: "EV_Braek1ESPEBC460TRW" (SK25) Nie znaleziono błędów. Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet:. AKP\6R0-937-08x-09.clb Oznaczenie elementu SW: 6R0 937 086 R HW: 6R0 937 086 Komponent: BCM PQ25 M++4 H34 0424 Weryfikacja: BD034001 Numer seryjny: 0679 352140100 Kodowanie: 62980B0000010000000800302C0B04C00E00400F60020000020000004000 Kod serwisu: WSC 73430 790 00128 VCID: 4B945FB0EAC5111E34-801E Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 6JA 919 719 C HW: 6JA 919 719 C Komponent: E221__MFL-PR6 H04 0130 Numer seryjny: 000000000B0633100414 Kodowanie: 001000 Nie znaleziono błędów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres 17: Zest.wskaźników (J285) Plik etykiet:| 5K0-920-xxx-17.clb Oznaczenie elementu SW: 6JA 920 840 E HW: 6JA 920 840 E Komponent: KOMBI H06 0711 Numer seryjny: 00000000000000 Kodowanie: 110A01 Kod serwisu: WSC 73430 031 00128 Zbiór danych ASAM: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04723 ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_A04_SK25.rod VCID: 3D700168AC71AFAEBA-8068 Nie znaleziono błędów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres 19: CAN Gateway (J533) Plik etykiet:. 6N0-909-901-6R.clb Oznaczenie elementu SW: 6N0 909 901 HW: 6R0 937 086 Komponent: GW-K-CAN TP20 H34 0424 Weryfikacja: BD034001 Kodowanie: 322200 Kod serwisu: WSC 73430 790 00128 VCID: 70EEE85CA3A312C661-8024 Nie znaleziono błędów. I teraz mam pytanko czego potrzebuje zeby uruchomic w tym czyms tempomat.Ewentualnie czy jest ktos chetny z Łódzkiego zeby sie tego podjac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #2 Napisano 5 Listopada 2018 @Gregoryyy Wydzieliłem twoje pytanie jako nowy temat bo dotyczy ono innego modelu niż B5. Pokaż jaki masz moduł elektroniki kierownicy - adres 16. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #3 Napisano 5 Listopada 2018 Nie mam tego w VCDS...To wszystko co mi skanuje: 01-Silnik -- Stan: OK 0000 03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000 04-Kąt skrętu kierow. -- Stan: OK 0000 08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000 09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: OK 0000 15-Airbag -- Stan: OK 0000 17-Zest.wskaźników -- Stan: OK 0000 19-CAN Gateway -- Stan: OK 0000 25-Immobiliser -- Stan: OK 0000 2E-Media Player 3 -- Stan: OK 0000 44-Wsp.kierownicy -- Stan: OK 0000 56-Radio -- Stan: OK 0000 77-Telefon -- Stan: OK 0000 A co do kierownicy to chyba o to chodzi: Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 6JA 919 719 C HW: 6JA 919 719 C Komponent: E221__MFL-PR6 H04 0130 Numer seryjny: 000000000B0633100414 Kodowanie: 001000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koleś Zgłoś #4 Napisano 5 Listopada 2018 W tym aucie nie będzie mieć adresu 16 czyli sterownika kierownicy. Tutaj ważny jest moduł 09. U Ciebie będzie do wymiany bo dopiero od numeru 087 w zwyż te sterowniki obsługują tempo. Tempomat koduje się w 09 i sterowniku silnika. I tu może być problem. Napiszę na przykładzie Skody Octavii 3. Nie można zakodować tempomatuVCDSem. Zrobi to tylko serwis łącząc się on line z centralą w niemczech. Trzeba też zakupić kod aktywacji, którykosztuje około 90 zł. Tak jest w Skodzie. Nie wiem czy też w Seacie. Proponuję abyś spróbował aktywować tempo w sterowniku silnika. Jeśli przyjmie to będzie już dobry początek. Trzeba też dołożyć wiazkę między manetkmi, modułem 09 i sterownikiem silnika. 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #5 Napisano 5 Listopada 2018 (edytowane) I tu jest problem...Dzięki temu forum w poprzednim autku(Passat B5) robiłem cuda.Teraz mam VCDS 18 i nie ogarniam go w użyciu do nowszych aut:( Jedyne co udało mi się zrobić to zmienić z 5 na 3 mignięcia kierunków:) Inne żeczy niby sterownik przyjmuje ale nic się nie zmienia.Nawet serwisu nie da rady tym skasować.Albo nie wiem jak się do tego zabrać:)Dzięki za odpowiedź .teraz pytanie mając 6R0 937 086 R mam szukać z końcówką 87 a literki bez znaczenia? Edytowane 5 Listopada 2018 przez Gregoryyy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #6 Napisano 5 Listopada 2018 Tu masz ciekawy artykuł o wymianie BCM w Polo. Zwróć uwagę na zdjęcie na którym są zaznaczone piny odpowiedzialne za obsługę tempomatu (CCS). Takiego modułu powinieneś szukać. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #7 Napisano 5 Listopada 2018 2 godziny temu, nTomek napisał: Tu masz ciekawy artykuł o wymianie BCM w Polo. Zwróć uwagę na zdjęcie na którym są zaznaczone piny odpowiedzialne za obsługę tempomatu (CCS). Takiego modułu powinieneś szukać. Dziękuję bardzo za zainteresowanie,czytałem ten artykuł,temat podrzuciłem pracownikowi serwisu(nie Seata bo im nic się nie chce albo nie potrafią zrobić) ,żeby poszukał odpowiedniego BCM kompatybilnego z resztą samochodu,po numerkach z etki wychodzi mu że 87 jest starszy od mojego auta co najmniej o 2 lata...podobno o kabelki nie ma się co martwić bo wiązki robią do wszystkich takie same?Zdam relacje z tematu jak coś się ruszy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #8 Napisano 5 Listopada 2018 Dziękuje że zainteresowałeś się tematem,teraz wytłumacz jak się w tym czymś koduje tempomat:)Sprawdzimy mojego VCDSa z chin:D....Przepraszam ale jestem przyzwyczajony do starszej elektroniki w autach i tutaj mnie przeraża jak wyskakuje lista i myszka mi się poci od przewijania a ja nie rozumiem tego Polskiego w jakim jest ta lista pisana:(...Mogło by być w Chińskim tradycyjny i też bym tyle samo kumał a do tego 3/4 nie dotyczy tego modelu:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #9 Napisano 6 Listopada 2018 (edytowane) Twój chiński kabelek nie działa całkiem prawidłowo o czym świadczy komunikat: Dnia 5.11.2018 o 10:04, Gregoryyy napisał: Brak danych ASAM dla: "EV_ECM16TDI02130L906023LD" (VW36 *) Nie wiem z czego to dokładnie wynika, ale klony tak czasami działają, że przy odczycie danego sterownika "robią literówkę" w tej etykiecie/sygnaturze ASAM i wtedy aplikacja VCDS nie jest w stanie dopasować właściwego pliku etykiet rod - używanych w blokach pomiarowych. Z tego powodu nie będziesz mógł wejść w okno kodowania silnika. Tak sądze. A tak przy okazji sprawdź czy w katalogu VCDS/UDS_DV masz plik o nazwie: EV_ECM16TDI02103L906023LD_SE25.rod Aktualizacja: Pliki rod nie mają nic wspólnego z etykietami więc spokojnie możesz wejść w moduł silnika, potem "Kodowanie" i w bajcie 5 masz wartość odpowiedzialną za aktywację tempomatu: Edytowane 6 Listopada 2018 przez nTomek zmiana zeznań Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach