Skocz do zawartości
piekarxxx

diesel Dziwny problem z odpalaniem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Po przeczytaniu setek wątków i przejrzeniu dziesiątek forum, nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, dlatego postanowiłem założyć nowy temat.

Pacjent to Passat B7 2,0 TDi 140KM , przebieg 203 tys. 200% Oryginalny - wymieniony rozrząd kompletny 10tys. temu. Mam od pół roku problem z odpalaniem mojego paska. Zaczęło się latem, po nocy do południa jak było już 24-26st. auto musiałem kręcić z 5-8 sek nie odpalił i tak 2-3 próby odpalił, pokolebał się chwilę i ok. już cały dzień odpalał ładnie. Po paru tygodniach męczenia się zawiozłem do mechanika. Na kompie zero błędów, wtryski sprawdzone, filtr paliwa wymieniony i dalej było źle. Mechanik poradził wyczyścić układ paliwowy jakąś maszyną z środkiem czyszczącym. Niby pomogło - parę dni było ok. znów 2-3 tyg. ciężkiego odpalania i przyszły chłodniejsze dni gdzie auto zaczeło odpalać na strzała po nocy. I tak odpala do dziś, ale ja odpalę po nocy i np. wyjadę z podwórka na ulicę i zgaszę auto i za 3-5 min chcę odpalić to znów kręcę 5-8 sek - nie odpali, drugie podejście 4-6 sek - nie odpali to robię trik że z 4-5 razy wkładam i wyciągam kluczyk i za 6 razem wciskam i odpala na strzała, trochę się kolebie pare sek i jest ok. jadę 5-6 km do miasta, zgaszę auto i już do wieczora odpala nawet 20 razy na strzała. Inny przykład - po nocy odpalam na strzała wyjeżdzam jadę z 10-15 km gaszę i po paru minutach odpala na strzała. Dziwna przypadłość nie uważacie ? Mechanik powiedział że te pasaciki mają przypadłość opiłków w układzie paliwowym i by trzeba cały układ wymienić (już chciałem to zrobić:), ale pytam się mu czy to na 100% pomoże ? Powiedział ze nie wie, a niestety to koszt ok 3-3,5 tys. zł więc nie mało.  Może ktoś miał podobny przypadek ?  

Edytowane przez piekarxxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem , opiłki z pompy krążące w układzie paliwowym powodowałyby "przytkanie" układu częściej niż opisujesz; być może masz jakiś problem z elektryczną pompą w zbiorniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też tak myślałem, ale jak zaczął odpalać lepiej to zapomniałem o sprawie. To nie jest duży koszt, ale czy pomoże ? ktoś miał taki przypadek i podobne objawy ? Dodam jeszcze ze po przekręceniu zapłonu nie słychać charakterystycznego odgłosu pompy - czy ten typ tak ma ? W każdym benzyniaku to słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności