Skocz do zawartości
snap171

benzyna 2.0 TSI - wypadanie zapłonów, błędów brak

Rekomendowane odpowiedzi

Uszanowanie.
Potrzebuję niezawodnej pomocy specjalistów.

Objawy: Kiedy temperatury otoczenia spadną poniżej około 15*C oraz silnik jest zimny (np. po całej nocy) lub samochód chwilę postoi silnik przerywa, czuć szarpanie. Dzieje się tak wyłącznie w zakresie 1-2 tys obr; tylko na zimno i na każdym biegu. Gdy zapnę tryb manualny w DSG i obroty będą powyżej 2000 to problem nie występuje. Gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą problem nie występuje. Na biegu jałowym problem nie występuje. Na wysokich obrotach problem nie występuje.
Latem problem nie występował.

Przeprowadzona diagnostyka: sprawdzenie błędów w sterowniki silnika - błędów brak. Sprawdzenie kanału 15 i 16. Na 4 cylindrze wypadają (misfires) zapłony w dużych ilościach (20-30+). 

Przeprowadzone działania naprawcze: wymiana świec (z 4 miesiące temu) z oryginalnych (2013r) na NGK PFR7S8EG. 
Zamiana cewek na cylindrach 1 i 4 - bez poprawy. Zamiana świec na cylindrach 1 i 4 - bez poprawy. 
Dolanie do paliwa Liqui Moly Injector Reiniger (w dniu dzisiejszym).

Przebieg: 99500 km, zatankowane paliwo VERVA 98 (wcześniej EFECTA 95).
Propozycje jakie zostały mi podane:
- nagar
- wtrysk
- kompresja
Zastanawia mnie jednak to czy przy tym przebiegu to możliwe. Auto jeździ dużo w mieście ale zdarza się jakaś krótka trasa albo przegonienie po mieście lub drodze szybkiego ruchu. 

Proszę o pomoc. 

 

EDIT: załączam logi

LOG-01-14C-15F-169-1063.CSV

LOG-01-015-016-xxx10.CSV

Edytowane przez snap171

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem wtryski. Komplet. Bez poprawy. Help! :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wszystkie przewody od odmy są na swoim miejscu? Te silniki są bardzo czułe na problemy z odmą. Może zawór PCV jest uszkodzony? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Jankus napisał:

A wszystkie przewody od odmy są na swoim miejscu? Te silniki są bardzo czułe na problemy z odmą. Może zawór PCV jest uszkodzony? 

Wstawiłem go (a raczej był) do ASO. Stwierdzili nagar na wtrysku, szczególnie na czwartym. Nie wiem czy sprawdzali odmę ale im zasugeruję. Tylko czy odma dawałaby objaw tylko na jednym cylindrze?

Edytowane przez snap171

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jednym nie bardzo. Ale na wszystkich 4 jak najbardziej. Już to u siebie przerabiałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i się sprawa rozwiązała. Paliwo z Orlenu. Szok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnę się do tematu wypadania zaplony w tsi 1,4 bład po301

wymienione wszystko, swiece, cewki, wtryskiwacze, pompa, turbina itp.

po przekroczeniu obr 3500 /4000 wypada zapłon na I i II cylnd, 

w vcds nie zapisuje w blokach wypadanie, sam się resetuje.

po pomownym uruchomieniu do osiagnięcia  w jezdzie ponad 4000 tys. i powyzej 130 km wypada zaplon i spadek mocy

już nie mam pojecia.

proszę o podpowiedz co moze być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@joy19  napisz dokładnie które 1.4 TSI, rocznik auta i przebieg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat b6 2008r. sil 1,4 TSI benzyna   przeb. 195 tyś
wsad ster. MED17.5.20 . Na zimnym również trochę sil. telepie.

Jak ciepły silnik to pracuje równo.

 

 

 

A może,.  ktoś z Panów zmodyfikuje mi sterownik. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@joy19 a sprawdzałeś kompresję? Najpierw ogarnij wypadanie zapłonu a dopeiro potem myśl o chipie....

silnik CAXA?

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I napisz gdzie tankujesz. U mnie po tankowaniu na orlenie był problem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak , tankuję na Orlenie bo jest obok. kompresja w normie  sil. caxa 

prosta jednostka, wg vcds był problem ze wszystkim. Coś  musi być.

Mechanicy wymieniają i na luzie wchodzi na obroty. Kiedyś ECU rejestrował błędy

i włączał stan awaryjny. Obecnie sam się resetuje ale nie odzyskuje obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja bym zmienił na conajmniej kilka tankowań Orlen na inną stacje. Np. Lotos. U mnie pomogło po kilku tankowaniach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, tak  zrobię ,  o wyniku powiadomię

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@joy19 a ciśnienie na listwie? EVAP ma? to jeszcze sprawdź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

Mam (chyba) grubszy problem z silnikiem w CC. Jest to model 210KM, silnik benzynowy 2.0, manualna skrzynia biegów. Przebieg 127tys. Na obudowie silnika jest symbol CBF... i  data 26.02.13 (nie mam pojęcia, czy to jest ta jedna z wadliwych wersji silnika- tu na forum nie widzę takiej informacji, ale być może dlatego, że jest to wersja amerykańska? teoretycznie w roku 2013 zostały wprowadzone ulepszone i bezproblemowe wersje) Przekopałam trochę forum, widzę podobne problemy, ale ten mój jest jednak wciąż dość specyficzny.

Pomóżcie, bo zupełnie nie wiem, czy mam w pełni zaufać fachowcom, którzy uprzedzają, że nie wiadomo jaki jest problem, ale odwołują się do znanych sobie podobnych przypadków z kosztami rzędu 15tys zł.

Wiem tyle: zawiozłam sprawne auto do serwisu na wymianę oleju. W trakcie wymiany oleju serwisantowi padło sprzęgło; uznano, że można wymienić sam komplet ze sprzęgłem, bez ruszania dwumasu (choć ma luzy, ale do przeżycia). Po tych przygodach, po wyjechaniu z serwisu zaświeciła się kontrolka silnika (ale informacyjna, bez trybu awaryjnego) a od tego momentu: odczyt błędów wskazuje na wypadanie zapłonu na drugim cylindrze, a jak błędów jest więcej, to także na pierwszym.

- zostały wymienione świece

- podmienione w kolejności cewki

- udałam się do ASO po diagnozę- stwierdzono konieczność wymiany wtryskiwaczy

- wymieniono wtryskiwacze (zgodnie z dopytywaniem o szczegóły- wychodzi na to, że poprawnie ale też raczej niepotrzebnie jak teraz rozumiem)..

... i błąd silnika wyskakuje ten sam. W ASO stwierdzono, że to nie możliwe, by w silniku był problem, ponieważ wykonali pomiar ciśnienia sprężania, ale mój serwis twierdzi, że też to sprawdzał, i właśnie na drugim cylindrze jest mniejsze około 0,1 bara.

podpowiedzcie, co robić dalej:

A. podjąć decyzję o zdejmowaniu głowicy i zaglądaniu do silnika (tu jestem uprzedzona o kosztach rzędu nastu tysięcy i szeroko zakrojonej niewiedzy, co dokładnie jest przyczyną) (ale serwis jest mi znany od lat, do tej pory miałam o nim jak najlepsze zdanie)

B. jeździć ignorując kontrolkę (zgrzeszyłam chyba i 2 razy zatankowałam na Auchan; poza tym tylko bp- może jest tu problem?ale jeśli tak, to czemu tuż po wymianie oleju?) (na razie nie jeżdzę, oszczędzam auto, ale dziś je trochę przegoniłam, i jeździ się niemal normalnie, choć pełnej mocy bałam się bardziej sprawdzać)

C.szukać fachowca typowo od silników (są tacy?)- być może taki będzie szybciej wiedział, czego szukać?

D. mogę jakoś sprawdzić "typowe" problemy silnika CBF? w podobnych wątkach wymieniacie pierścienie, nagar, odmy (z nieśmiałością), zawor pcv.. czy mogę coś podpowiedzieć mechanikom? czy jest szansa, że to coś mniejszego niż gruntowny remont silnika?

Błagam, podpowiedzcie coś, mając wiedzę wielokrotnie większą ode mnie w tym zakresie- co byście zrobili? 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twój silnik nie ma tej wady a nawet jak by miał to problem jest taki że auto pali olej a nie wali błędami 

Zmienić musisz mechanika dobra diagnoza za pomocą podłączenia auta pod komputer powinna coś wskazać 

Bo może być wiele przyczyn wypadania zapłonu 

Ja mam ten sam silnik z 2012 r z lipca i bez problemu też auto z usa 

Może ten mechanik ci coś namiesza bo mówiłaś że przed wymianą sprzęgła tego objawu nie było 

Twój silnik nie ma tej wady a nawet jak by miał to problem jest taki że auto pali olej a nie wali błędami 

Zmienić musisz mechanika dobra diagnoza za pomocą podłączenia auta pod komputer powinna coś wskazać 

Bo może być wiele przyczyn wypadania zapłonu 

Ja mam ten sam silnik z 2012 r z lipca i bez problemu też auto z usa 

Może ten mechanik ci coś namiesza bo mówiłaś że przed wymianą sprzęgła tego objawu nie było 

Napisz skąd jesteś 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wawa.. Przyczyny szukałam i w zaufanym serwisie (choć pechowym ostatnio dla mojego auta) i w poleconym ASO: Sobiesław Zasada (ale ich bezradność a wcześniej stwierdzenie, że to wtryskiwacze- naraziły mnie tylko na niepotrzebne koszty) ..

Edytowane przez marzena

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@marzena silnik CBFA ma 200KM i jest odpowiednikiem europejskiego CCZA. W USA do CC nigdy wersji 211KM nie wsadzano.

Problemów z poborem oleju nie ma.

Różnica 0.1 bara to jest nic... Na początek jeździj i tankuj tylko na BP ... Napisałaś, że cewki podmieniono miejscami... a może lepiej nowe zamontować ? Koszt BERU to około 105zł/sztuka.

Gdybyś szukała najnowszej oddzielacza oleju (PCV) to tu masz numer 06H103495AH.... najlepiej ori kupić.

Napisz jaki konkretnie błąd wyskakuje pod kompem

Przy tym przebiegu można również zajrzeć do dolotu... czy tam już przypadkiem sporo nagaru się nie zebrało.... tylko wtedy bardziej nierówna praca na jałowym jest odczuwalna

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Warszawie możesz sprawdzić serwis Corling Łukasz Snoch ... Grupę VAG robi...

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności