snap171 Zgłoś #1 Napisano 3 Listopada 2018 (edytowane) Uszanowanie. Potrzebuję niezawodnej pomocy specjalistów. Objawy: Kiedy temperatury otoczenia spadną poniżej około 15*C oraz silnik jest zimny (np. po całej nocy) lub samochód chwilę postoi silnik przerywa, czuć szarpanie. Dzieje się tak wyłącznie w zakresie 1-2 tys obr; tylko na zimno i na każdym biegu. Gdy zapnę tryb manualny w DSG i obroty będą powyżej 2000 to problem nie występuje. Gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą problem nie występuje. Na biegu jałowym problem nie występuje. Na wysokich obrotach problem nie występuje. Latem problem nie występował. Przeprowadzona diagnostyka: sprawdzenie błędów w sterowniki silnika - błędów brak. Sprawdzenie kanału 15 i 16. Na 4 cylindrze wypadają (misfires) zapłony w dużych ilościach (20-30+). Przeprowadzone działania naprawcze: wymiana świec (z 4 miesiące temu) z oryginalnych (2013r) na NGK PFR7S8EG. Zamiana cewek na cylindrach 1 i 4 - bez poprawy. Zamiana świec na cylindrach 1 i 4 - bez poprawy. Dolanie do paliwa Liqui Moly Injector Reiniger (w dniu dzisiejszym). Przebieg: 99500 km, zatankowane paliwo VERVA 98 (wcześniej EFECTA 95). Propozycje jakie zostały mi podane: - nagar - wtrysk - kompresja Zastanawia mnie jednak to czy przy tym przebiegu to możliwe. Auto jeździ dużo w mieście ale zdarza się jakaś krótka trasa albo przegonienie po mieście lub drodze szybkiego ruchu. Proszę o pomoc. EDIT: załączam logi LOG-01-14C-15F-169-1063.CSV LOG-01-015-016-xxx10.CSV Edytowane 4 Listopada 2018 przez snap171 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snap171 Zgłoś #2 Napisano 23 Listopada 2018 Wymieniłem wtryski. Komplet. Bez poprawy. Help! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #3 Napisano 24 Listopada 2018 A wszystkie przewody od odmy są na swoim miejscu? Te silniki są bardzo czułe na problemy z odmą. Może zawór PCV jest uszkodzony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snap171 Zgłoś #4 Napisano 24 Listopada 2018 (edytowane) 10 godzin temu, Jankus napisał: A wszystkie przewody od odmy są na swoim miejscu? Te silniki są bardzo czułe na problemy z odmą. Może zawór PCV jest uszkodzony? Wstawiłem go (a raczej był) do ASO. Stwierdzili nagar na wtrysku, szczególnie na czwartym. Nie wiem czy sprawdzali odmę ale im zasugeruję. Tylko czy odma dawałaby objaw tylko na jednym cylindrze? Edytowane 24 Listopada 2018 przez snap171 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #5 Napisano 25 Listopada 2018 Na jednym nie bardzo. Ale na wszystkich 4 jak najbardziej. Już to u siebie przerabiałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snap171 Zgłoś #6 Napisano 6 Stycznia 2019 No i się sprawa rozwiązała. Paliwo z Orlenu. Szok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joy19 Zgłoś #7 Napisano 13 Października 2019 podepnę się do tematu wypadania zaplony w tsi 1,4 bład po301 wymienione wszystko, swiece, cewki, wtryskiwacze, pompa, turbina itp. po przekroczeniu obr 3500 /4000 wypada zapłon na I i II cylnd, w vcds nie zapisuje w blokach wypadanie, sam się resetuje. po pomownym uruchomieniu do osiagnięcia w jezdzie ponad 4000 tys. i powyzej 130 km wypada zaplon i spadek mocy już nie mam pojecia. proszę o podpowiedz co moze być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #8 Napisano 13 Października 2019 @joy19 napisz dokładnie które 1.4 TSI, rocznik auta i przebieg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joy19 Zgłoś #9 Napisano 14 Października 2019 Passat b6 2008r. sil 1,4 TSI benzyna przeb. 195 tyś wsad ster. MED17.5.20 . Na zimnym również trochę sil. telepie. Jak ciepły silnik to pracuje równo. A może,. ktoś z Panów zmodyfikuje mi sterownik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #10 Napisano 14 Października 2019 (edytowane) @joy19 a sprawdzałeś kompresję? Najpierw ogarnij wypadanie zapłonu a dopeiro potem myśl o chipie.... silnik CAXA? Edytowane 14 Października 2019 przez rosol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snap171 Zgłoś #11 Napisano 14 Października 2019 I napisz gdzie tankujesz. U mnie po tankowaniu na orlenie był problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joy19 Zgłoś #12 Napisano 14 Października 2019 Tak , tankuję na Orlenie bo jest obok. kompresja w normie sil. caxa prosta jednostka, wg vcds był problem ze wszystkim. Coś musi być. Mechanicy wymieniają i na luzie wchodzi na obroty. Kiedyś ECU rejestrował błędy i włączał stan awaryjny. Obecnie sam się resetuje ale nie odzyskuje obrotów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snap171 Zgłoś #13 Napisano 14 Października 2019 No to ja bym zmienił na conajmniej kilka tankowań Orlen na inną stacje. Np. Lotos. U mnie pomogło po kilku tankowaniach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joy19 Zgłoś #14 Napisano 15 Października 2019 Dziękuję, tak zrobię , o wyniku powiadomię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #15 Napisano 15 Października 2019 @joy19 a ciśnienie na listwie? EVAP ma? to jeszcze sprawdź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marzena Zgłoś #16 Napisano 4 Września 2020 Cześć, Mam (chyba) grubszy problem z silnikiem w CC. Jest to model 210KM, silnik benzynowy 2.0, manualna skrzynia biegów. Przebieg 127tys. Na obudowie silnika jest symbol CBF... i data 26.02.13 (nie mam pojęcia, czy to jest ta jedna z wadliwych wersji silnika- tu na forum nie widzę takiej informacji, ale być może dlatego, że jest to wersja amerykańska? teoretycznie w roku 2013 zostały wprowadzone ulepszone i bezproblemowe wersje) Przekopałam trochę forum, widzę podobne problemy, ale ten mój jest jednak wciąż dość specyficzny. Pomóżcie, bo zupełnie nie wiem, czy mam w pełni zaufać fachowcom, którzy uprzedzają, że nie wiadomo jaki jest problem, ale odwołują się do znanych sobie podobnych przypadków z kosztami rzędu 15tys zł. Wiem tyle: zawiozłam sprawne auto do serwisu na wymianę oleju. W trakcie wymiany oleju serwisantowi padło sprzęgło; uznano, że można wymienić sam komplet ze sprzęgłem, bez ruszania dwumasu (choć ma luzy, ale do przeżycia). Po tych przygodach, po wyjechaniu z serwisu zaświeciła się kontrolka silnika (ale informacyjna, bez trybu awaryjnego) a od tego momentu: odczyt błędów wskazuje na wypadanie zapłonu na drugim cylindrze, a jak błędów jest więcej, to także na pierwszym. - zostały wymienione świece - podmienione w kolejności cewki - udałam się do ASO po diagnozę- stwierdzono konieczność wymiany wtryskiwaczy - wymieniono wtryskiwacze (zgodnie z dopytywaniem o szczegóły- wychodzi na to, że poprawnie ale też raczej niepotrzebnie jak teraz rozumiem).. ... i błąd silnika wyskakuje ten sam. W ASO stwierdzono, że to nie możliwe, by w silniku był problem, ponieważ wykonali pomiar ciśnienia sprężania, ale mój serwis twierdzi, że też to sprawdzał, i właśnie na drugim cylindrze jest mniejsze około 0,1 bara. podpowiedzcie, co robić dalej: A. podjąć decyzję o zdejmowaniu głowicy i zaglądaniu do silnika (tu jestem uprzedzona o kosztach rzędu nastu tysięcy i szeroko zakrojonej niewiedzy, co dokładnie jest przyczyną) (ale serwis jest mi znany od lat, do tej pory miałam o nim jak najlepsze zdanie) B. jeździć ignorując kontrolkę (zgrzeszyłam chyba i 2 razy zatankowałam na Auchan; poza tym tylko bp- może jest tu problem?ale jeśli tak, to czemu tuż po wymianie oleju?) (na razie nie jeżdzę, oszczędzam auto, ale dziś je trochę przegoniłam, i jeździ się niemal normalnie, choć pełnej mocy bałam się bardziej sprawdzać) C.szukać fachowca typowo od silników (są tacy?)- być może taki będzie szybciej wiedział, czego szukać? D. mogę jakoś sprawdzić "typowe" problemy silnika CBF? w podobnych wątkach wymieniacie pierścienie, nagar, odmy (z nieśmiałością), zawor pcv.. czy mogę coś podpowiedzieć mechanikom? czy jest szansa, że to coś mniejszego niż gruntowny remont silnika? Błagam, podpowiedzcie coś, mając wiedzę wielokrotnie większą ode mnie w tym zakresie- co byście zrobili? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rakud29 Zgłoś #17 Napisano 5 Września 2020 Twój silnik nie ma tej wady a nawet jak by miał to problem jest taki że auto pali olej a nie wali błędami Zmienić musisz mechanika dobra diagnoza za pomocą podłączenia auta pod komputer powinna coś wskazać Bo może być wiele przyczyn wypadania zapłonu Ja mam ten sam silnik z 2012 r z lipca i bez problemu też auto z usa Może ten mechanik ci coś namiesza bo mówiłaś że przed wymianą sprzęgła tego objawu nie było Twój silnik nie ma tej wady a nawet jak by miał to problem jest taki że auto pali olej a nie wali błędami Zmienić musisz mechanika dobra diagnoza za pomocą podłączenia auta pod komputer powinna coś wskazać Bo może być wiele przyczyn wypadania zapłonu Ja mam ten sam silnik z 2012 r z lipca i bez problemu też auto z usa Może ten mechanik ci coś namiesza bo mówiłaś że przed wymianą sprzęgła tego objawu nie było Napisz skąd jesteś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marzena Zgłoś #18 Napisano 5 Września 2020 (edytowane) Wawa.. Przyczyny szukałam i w zaufanym serwisie (choć pechowym ostatnio dla mojego auta) i w poleconym ASO: Sobiesław Zasada (ale ich bezradność a wcześniej stwierdzenie, że to wtryskiwacze- naraziły mnie tylko na niepotrzebne koszty) .. Edytowane 5 Września 2020 przez marzena Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #19 Napisano 5 Września 2020 @marzena silnik CBFA ma 200KM i jest odpowiednikiem europejskiego CCZA. W USA do CC nigdy wersji 211KM nie wsadzano. Problemów z poborem oleju nie ma. Różnica 0.1 bara to jest nic... Na początek jeździj i tankuj tylko na BP ... Napisałaś, że cewki podmieniono miejscami... a może lepiej nowe zamontować ? Koszt BERU to około 105zł/sztuka. Gdybyś szukała najnowszej oddzielacza oleju (PCV) to tu masz numer 06H103495AH.... najlepiej ori kupić. Napisz jaki konkretnie błąd wyskakuje pod kompem Przy tym przebiegu można również zajrzeć do dolotu... czy tam już przypadkiem sporo nagaru się nie zebrało.... tylko wtedy bardziej nierówna praca na jałowym jest odczuwalna 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #20 Napisano 5 Września 2020 W Warszawie możesz sprawdzić serwis Corling Łukasz Snoch ... Grupę VAG robi... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach