Skocz do zawartości
paveli

Dziwny dźwięk na zimnym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj rano usłyszałem dziwny dźwięk, od strony rozrządu, słychać to tylko na zimnym silniku (link poniżej), czy to normalne? PASSAT b8 2.0TDI DSG 150KM, przebieg jest niewielki bo około 23 000km

https://www.youtube.com/watch?v=hASCNFs0BjQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem w poprzednim samochodzie bardzo podobny dźwięk i była to pompa płynu chłodniczego. Sprawdź dokładnie czy nie ma gdzieś wycieku i czy nie ubyło Ci płynu chłodniczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam na zimnym silniku czasami mam to samo przebieg 180tys.Jest to dzwiek dochodzący z rozrządu.Chcialem go juz wymienic (niby wymiana przy 210).Wczoraj rozkręcam a tu kolo rozrzadu jest OWALNE.Poszperałem troche w necie i ludzie pisza ze takie koła maja byc.I teraz nie wiem co robic?czy wymieniac rozrzad na  to owalne koło?Na wszelko wypadek zamówilem w serwisie nowe.Spotkał sie ktos z was juz z czymś takim?

Edytowane przez Adam84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.09.2019 o 11:53, Adam84 napisał:

Witam na zimnym silniku czasami mam to samo przebieg 180tys.Jest to dzwiek dochodzący z rozrządu.Chcialem go juz wymienic (niby wymiana przy 210).Wczoraj rozkręcam a tu kolo rozrzadu jest OWALNE.Poszperałem troche w necie i ludzie pisza ze takie koła maja byc.I teraz nie wiem co robic?czy wymieniac rozrzad na  to owalne koło?Na wszelko wypadek zamówilem w serwisie nowe.Spotkał sie ktos z was juz z czymś takim?

U mnie to samo, silnik 2.0d 190KM DSG, ktos rozwiazal problem? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś obiło mi się o uszy ze to pompa oleju na zimno tak mieli 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.09.2019 o 00:17, BartekV napisał:

Gdzieś obiło mi się o uszy ze to pompa oleju na zimno tak mieli 

Nie oleju a wody. Te pompy są sterowane elektrycznie, tj. przysłaniany jest elektrycznie wirnik dopoki auto nie osiągnie właściwej temperatury i dławiony jest obieg. Wtedy własnie z "rozrządu" dochodzą dziwne dzwięki. Po rozgrzaniu osłona wirnika jest przesuwana i pompa normalnie pracuje. TO normalne w naszych autach.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @pioteres za doprecyzowanie o co chodzi dokładnie ?? Może i to „zjawisko” jest normalne ale dla kogoś kto lubi posłuchać dźwięku silnika to trochę uszy bolą bo nie jest to najmilszy dźwięk ? 

Mylisz ze wymiana pompy by coś pomogła na model z nowszych rocznikow czy ciagle jest to samo ? 

Edytowane przez BartekV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.09.2019 o 22:02, krzychk82 napisał:

U mnie to samo, silnik 2.0d 190KM DSG, ktos rozwiazal problem? 

Wymien Najlepiej cały rozrzad i po problemie.Jak pisalem wczesniej nt kola owalnego to tak ma byc.A pisk jest z wadliwej rolki napinacza firmy Gates.Podobno byla jakas akcja serwisowa,ale wymieniaja sama rolke.Takze jak juz masz przebieg to wymien caly rozrzad i z głowy.ja wymienilem i mam spokój

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam identyczny dźwięk jak @paveli w swoim passacie. Wymieniłem pasek klinowy z rolkami, napinaczem i nic. Czy wymiana całego rozrządu pomoże ? Dźwięk strasznie denerwuje :/ proszę o odpowiedź. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@fryc_321 Proponuje przeczytać post #8 i będzie wszystko jasne 

Edytowane przez BartekV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem podobnie po 20 tysiącach podobny dzwięk, jakby któraś rolka, na przeglądzie przy 30tys, stwierdzili , że to nie jest wina rolki tylko paska który od strony wielorowkowej posiadał jakies powbijane drobinki( cos jakby drobniutki piasek, nie na całości  tylko w niektórych miejscach, poprosiłem o pokazanie i faktycznie tak było) auto było eksploatowane w kurzowych warunkach, przyjałem taką diagnozę, coś około 100zł za pasek i cisza, teraz mam 46 tys i znowu to samo, ale samochód jest uzytkowany standardowo jesli chodzi o zapylenie. Ciekawe czy to wina wadliwych pasków? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie mechanik założył ,po wymianie całego rozrządu oraz paska do alternator, że te dźwięki to będzie napewno pompa oleju którą wraz z pompą podciśnienia zamontowana jest w misce olejowej. Jednak gdy przyjechałem na wymianę miał już dylemat. Sprawdzał na słuch słuchawkami skąd dochodzi ten dźwięk i najgłośniejszy był przy pompie oleju gdzie prawdopodobnie łopatki uderzają o obudowę pompy i to daje ten dźwięk mielenia jak na początku jest w filmiku. Sprawdził mi ciśnienie na pompie ,wszystko ok. Jednak dylemat miał po rozmowie z innymi mechanikmami i osobą pracującą w VW przy montażu silników, gdzie dowiedział się że może to być wadą konstrukcyjna łożysk na wałkach wrównowarzających pracę silnika tzw. Moduł AGW. Są tam felerne łożyska, których raczej się nie wymieni. Bo montaż tych wałków jest na etapie jeszcze połowy silnika na link produkcyjnej gdzie odpowiednią prasa wciska je wzdłuż silnika. Stąd ta opinia mechaników że te silniki tak mają i już. Powiedział mi że wymiana pompy może nic nie dać. Ponadto trzymałem tą nową oryginalną pompę w ręku i obracając jej wirnik na którym zamontowany jest pasek też dziwnie pracowała. Wiem że na sucho i zastała powietrze Ale zgłosiłem . Ja patrzyłem na mechanika on na mnie i zostawił mi podjęcie decyzji bo on nie gwarantuje po wymianie pompy z paskiem że się dźwięk uspokoi. Dodatkowo gdzieś czytalęm na forum. Że mimo wymienionej pompy dźwięk mielenia czy" gulgitania indyka" powrócił. Narazie się nie zdecydowałem bo dopiero co wymieniłem olej i filtry i trzeba byłoby to znowu wymienić.  Kto wie może przy następnej wymianie oleju zdecyduję się na wymianę pompy, no chyba że ktoś już rozwiązał temat. Proszę o konstruktywną odwiedż.

Acha byłem jeszcze w serwisie ASO przed wymiana rozrządu bo miałem wrazenie ze to jakaś zuzyta rolka ale oni oczywiście nic nie stwierdzili za jedyne 360 zł..... boją się tej tej usterki jak ognia.

Mój przebieg passata to 185 tys. km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to pompa oleju tak hałasuje. Ja mam to samo od kiedy kupiłem auto. Aktualnie 240 tys. km. i bez zmian. Dodam tylko jako ciekawostkę że jak się wyciągnie miarke oleju podczas pracy silnika, to wtedy dopiero to słychać porządnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem kolego że wymieniłeś tą pompę i się uspokoiło? Dużo już przyjechałaś km po wymianie? Powiedz mi jakie to koszt wymiany tej pompy, rozumiem że razem z paskiem. Wiem że trzeba do tego ściągnąć rozrząd i wymienić cały olej przy okazji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wymieniałem tylko posłuchałem u innych i praktycznie u każdego który słuchałem ten dżwięk występowal, więc odpuściłem i ztwierdziłem że ten typ tak ma i się nie ma czym przejmować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że to zupełnie inny dźwięk, ten o którym piszemy jest charakterystyczny i dokładnie taki jak w filmiku Paveli na samym początku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy ktoś rozwiązał problem dźwięku z okolic rozrządu mam to samo Model 2020r  Przebieg 30 tyś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktoś skomentował film:  cyt."u mnie okazała się pompa olejowa" (Kazimierz Redyk)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam passata b8. Autem robie ponad 100tys rocznie. Teraz auto ma 440tys i smiga.Podobny problem miam. Wymienilem rozrzad kompletny, nie pomoglo,pompa wtryskowa, nie pomoglo, pompe oleju, nie pomoglo. Prawda jest to ze czym wiecej oleju oczywiscie trzymac stan tym ciszej jest. Jaby ktos mial jakies pytania czy cos to pomoge i odpowiem. Z kolegom mechanikiem od poczatku czyli od 130tys km jak mialo auto po kolei robilismy naprawy. Wtedy go nabylem. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności