Skocz do zawartości
rrafalboss

Adaptacyjny tempomat ACC - w aucie innym niż Passat - Dyskusja

Rekomendowane odpowiedzi

Stop&Go czy tam Traffic Jam Asssit to dopiero B8. W B7 i chyba w B6 w przypadku DSG gdy ACC zatrzyma pojazd (uruchomione Follow To Stop) auto samo nie ruszy. Musisz ruszyć sam i rozpędzić się do około 2 km/h. Chyba, że w B8 działa to tak samo - tego nie wiem ;)

Opisuję to na podstawie instrukcji ze strony VW (niestety w języku niemieckim).

Cytuj

Anfahren nach einer Haltephase (nur Fahrzeuge mit automatischem Getriebe)

ACC kann das Fahrzeug nach einer Haltephase nicht von selbst anfahren. Sobald sich das vorausfahrende Fahrzeug wieder in Bewegung setzt, muss der Fahrer das Fahrzeug auf etwa 2 km/h (1 mph) beschleunigen. Ab dieser Geschwindigkeit regelt das ACC Geschwindigkeit und Abstand wieder mit den gespeicherten Einstellungen.

Cytuj

Ruszanie po fazie zatrzymania (tylko pojazdy z automatyczną skrzynią biegów)

ACC nie może sam prowadzić pojazdu po fazie zatrzymania. Jak tylko pojazd z przodu znowu się poruszy, kierowca musi przyspieszyć pojazd do około 2 km/h (1 mph). Od tej prędkości, prędkość i odległość są ponownie regulowane przez ACC z zapisanymi ustawieniami.

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki ze wszelka pomoc

Widzialem ze w vw od 2014 jest juz taka mozliwosc stop&go

Pytanie tylko czy taki radar podejdzie pod nasze auta

Golf i passat b8 od 2014r

Narazie zamontuje radar z funkcja follow to stop

Albo zamontuje radar od caddy tylko nie wiem czy ten radar obsluguje follow to stop 2K5907561C

Ten radar tez podejdzie pod nasze auta i jest najtanszy :)

a do testow nic wiecej mi nie trzeba a potem wymiany i ulepszenia

zalezy mi stop&go na korki na autostradzie 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic z MQB nie podejdzie.

Caddy z ACC to też chyba moduł z platformy MQB (radar Boscha zamiast TRW).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten radar powinien podejsc 

Ponizej cala rozpiska

Do benzyny i dsg podejda tylko ze 3 radary z passata?

Dzisiaj sprawdzalem kodowania silnika i nie mam kodowania ll na silniku

Ale za to mam w pomocniku kodowania zwykly tempomat i acc lecz jak chcialem wylaczyc tempomat to mi nie pozwalalo

Bede musial podjechac do aso zeby mi zdeaktywowali tempomat i aktywowali aktywny tempomat

ACC-LA.xlsx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw deaktywuj tempomat a potem aktywuj acc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, api13 napisał:

Najpierw deaktywuj tempomat a potem aktywuj acc.

Wiem ze trzeba najpierw deaktywowac tempomat tylko ze ja nie mam mozliwosci wejsc w silnik II 

Moge wejsc s kodowanie i tam odptaszkowac tempomat ale jak odptaszkuje to mi wyskakuje blad ze jest poza zasiegiem (kabel chinczyk z nowa wersja 17.1.1 chyba)

Silnik II jest na "szaro" wiec w moim silniku nie ma takiej opcji 2,5 TFSI

Albo to wina kabla albo nie mam tej opcji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rrafalboss Mieszasz totalnie ale ok.

Ten plik Excelowy sam robiłeś? Mieszasz różne moduły, różnych serii różnych platform (m.in. Lidar i Radar, TRW i Bosch, PQ35, PQ46 i MQB...). ABSy też nie są ze sobą zgodne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn dostalem ta rozpiske od kolegi z wloch ktory ma duze pojecie o vw audi group

Jak cos chcialem zrobic u siebie w aucie to pytalem go czy te czesci podejda

Np. Pla 2.0 mam pomieszane z passata, skoda, golf

El klape z passata 

El siedzenia z pamiecia passat i skoda 

I wszystko mi dziala :)

lubie miec "wszystko" w aucie czego nie bylo w audi a3 wiec mam to czego nie robila fabryka :)

z tym kolega mam ciezki kontakt i tez nie chce mu za duzo pytan zadawac i zawracac glowe

on ma u siebie acc, lane assist, side assist 

i on mi dal ta liste i powiedzial ze wedlug tych czesci mam zrobic ACC

Koniec ot

Ok

Wiec ktory radar podejdzie pod benzyne DSG

Bo w rozpisce ktora podales to w jedej jest tylko TDI+DSG a w drugiej TDI i wybrane benzynowe

Nie ma za duzo w sieci radarow a jak juz sa to ok 1000zl a nie chce kupic 3 do porownania

Ciezko mam tez z manetka bo na przyszlosc bede chcial tez zamontowac lane assist wiec pottzebuje manetke z ACC i LA

Kupilem ta  1K0953513H bo taka potrzebuje z taka czarna kostka u dolu jak na zdjeciu w zalaczniku

A w passatach jest caly pajak z pialymi kostkami a nie chce wymieniac calego pajaka i sterownik od kierownicy i jeszcze szukac manetki pod moje auto z wycieraczkami przyciskiem do funkcji w liczniku itd

Narazie chce zamontowac ta a jak juz wszystko bedzie ok i zdecyduje sie na montaz LA to wtedy bede juz myslal o wymianie pajaka

Wiec dlatego chce kupic najtanszym kosztem zeby za duzo nie wtopic jak cos nie zadziala :)

sory ze sie tak rozpisalem lecz chcialem wszystko opisac

wiec powtarzam pytanie

potrzebuje zestaw acc do 2.5 TFSI DSG BCM 2012r 

narazie zamowilem manetke i bede zamawial geteway 7N0 907 530 BL

Potem pompa i radar

 

 

_20181024_230851.JPG

 

W tamtym roku kupilem taka manetke 5K0 953 501 BQ lecz kolega z wloch powiedzial ze u mnie ona nie podejdzie 

Nie wiem czemu nie wyjasnil mi napisal tylko 

"don't ruin your new car" :)

na tej manetce jest acc i la to co potrzebuje

mysle ze jak dokupilbym tasme do poduszki, sterownik kierownicy i przerobil to to by dzialalo lecz on napisal ze nie podejdzie wiec stoi juz w garazu od roku

chcialem chociaz przyciski przerobic do moich manetek.to mowil ze teraz nie ma czasu o tym rozmawiac bo jest w niemczech na targach audi vw group

a jak juz wrocil to ja nie mialem czasu i tak przestalismy o tym gadac

wiec mod stanal w miejscu a teraz postaniwilem sie znowu za to wziac lecz nantych czesciach co on mi dal

jestem pierwsza osoba ktora montuje takie mody w a3 wiec mam problem bo nikt mi nie powie co dziala i musze testowac co liczy sie z wydatkami 

wiec interesuje mnie kazda wypowiedz na ten temat

ktos kto ma wiedze na ten temat i dziekuje wszystkim za pomoc

received_1509788359116174.jpeg

Edytowane przez rrafalboss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - nie wiem jak z komunikacją ACC z B6/B7 i ABS A3. A3 i Golfy korzystają z innych modułów, innych producentów niż Passat. Fotele, liczniki, czy tam PLA - tu wszystko jest praktycznie wymienne ale już elementy sterowników silnika, skrzyń czy właśnie radary są z tego co pamiętam dedykowane i nie chodzi tu nawet o oprogramowanie wewnętrzne.

W tabeli masz ewidentnie pomieszany radar z B6, lidar z Golfa 6 (zestaw dwóch laserów i kamer w szybie, wycofany po 3 miesiącach produkcji, podobno nigdy VW nie uporał się problemami związanymi z tym systemem i jedyna stosowana obecnie jego wersja to Front Assist w VW UP). Reszty mi się nawet nie chcę sprawdzać.

W platformie Golfa już taki mod był wykonywany ale właśnie z wykorzystaniem Lidaru z demontażu + modyfikacja szyby: https://forum.golf6.pl/mk6-retrofitting/aktywny-tempomat-t794.html

W A3 to samo ->http://forum.audirsclub.it/showthread.php?49409-Retrofit-ACC-(Adaptive-Cruise-Control)-su-Audi-A3-8P

PS: Pisząc, włóż choć nieco wysiłku w interpunkcję i duże litery gdzie są one potrzebne, bo przy tak długich postach poprawia to czytelność ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki za pomoc

Ten drugi link wlockiej strony to wlasnie on mi dal ta liste

Nie bede zasmiecal forum

Jeszcze raz dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tym bardziej, nie wiem dlaczego mieszasz z radarem z B6/B7. Aby to działało poprawnie musiałbyś przełożyć ABS-TRW, hamulec postojowy TRW (sterownik elektrycznego ręcznego, przełącznik, zaciski). Niestety cały system jest kompletem jednego producenta (choć może stety, bo przynajmniej to działa). W Passacie B6/B7 oraz Audi do roku 2012 był to TRW. W Golfie VI (na próbę) oraz w MQB jest to Continental/Bosch z tego co pamiętam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

On mi zrobil ta lista z mysla co bedzie dzialac w audi a3

Te wszystkie czesci zadzialaja u mnie (nie mowil ze mam zmiksowac czesci z roznych aut)

Licze sie z tym ze jak zmienie pompe to do pompy reszte trzeba zmienic

Np. Dzis zalozylem manetke od golfa (niczym sie nie rozni tylko ma jeden dodatkowy kabelek od regulacji odleglosci) i w ogole mi nie dziala nawet tempomat

Wyskakuje blad w silniky ze jest blad w adresie 09

Wiec musze wymienic caly komplet

Czyli 

1K0 953 513 H manetka

1K0 959 653 C tasma

1K0 953 549 CD modul kierownicy

Najpierw chce zamowic i zamontowac modul to moze tasma moja podejdzie

Myslalem ze bedzie dzialac sam tempomat tylko nie bedzie reakcji na + - distance ale nic nie dziala

Myslalem ze spalilem modul i przelozylem go do drugiej audi ale w drugiej audi zadzialal wiec jest dobry

A z pompa to juz wymienialem raz z octavi lub golfa (nie pamietam) 1K0 907 379 BE i dziala dobrze (do pla 2.0)

Do pelnego dzialania ACC potrzeby jest: radar, pompa abs, wspomaganie, licznik, manetka, silnik, geteway itd. Lecz niektore rzeczy mozna pominac :)

Moze nie bede musial wymieniac pompy bo kolega wloch powiedzial ze moze mi ja upgrade :)

Oczywiscie juz mnie o tym poinformowal ze wizualizacji na liczniku nie bede mial tak jak macie w passatach lecz to do niczego nie jest potrzebne

jak wszystko ogarne i ACC, lane assist pojdzie to napisze jakich czesci uzylem

Do pelnego dzialania ACC potrzeby jest: radar, pompa abs, wspomaganie, licznik, manetka, silnik, geteway itd. Lecz niektore rzeczy mozna pominac :)

Edytowane przez rrafalboss
Wiecej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to, że przekładałeś pompy 1K0 to nic nadzwyczajnego - to pompa stosowana w każdym Golfie/Octavi/Superbie/A3, bo to ta sama platforma.

Manetka CCS vs ACC nie działa wymiennie, bo z tego co pamiętam, przełączniki mają inne oporności definiujące sygnał wyjściowy.

Co do radaru to powtarzam - chcesz mieć to w A3, z pompą z A3 (lub podobnego) to musisz zastosować LIDAR nie RADAR ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, rrafalboss napisał:

 

Wiec musze wymienic caly komplet

Czyli 

1K0 953 513 H manetka

1K0 959 653 C tasma

1K0 953 549 CD modul kierownicy

 

No do golf, A3, Caddy, itp ...tak

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jakich autach stosowano lidar?

Znasz moze jakies nr?

Ale moge uzyc pompe abs z jetty 1K0 907 379 CC i radar 5C0 907 561 C

Czy to tez nie podejdzie?

Edytowane przez rrafalboss
Dopiska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam wrzuciłeś plik gdzie jest wszystko dokładnie opisane - bierzesz Golfa VI i szukasz co potrzebujesz.

Numer to 1K0907201. Było to stosowane bardzo krótko. Według pewnych źródeł wyłączenie testowo, a wszystkie auta które dostały to w salonie zostały wycofane z ruchu... ale jednak takie auta pojawiają się w sprzedaży, a w ELSA są schematy.

Orig-VW-Golf-5-V-ACC-Steuerger%C3%A4t-Ra

9213228.jpg?width=800

FB0968_3244039_640.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O nawet nie wiedzialem ze na to sie mowi lidar

Jezeli zostaly wycofane z ruchu to znaczy ze byly wadliwe

Jednak zostane przy radarze z jetty

To mi chyba najpardziej podejdzie

Manetke okazala sie dobra, jeden "bolec" mi uciekl przy przekladaniu manetek i tempomat byl ciagle w pozycji off

Czy dziala +- distance dowiem sie dopiero jak bede mial radar, czy nie bedzie trzeba zmieniac modulu kierownicy i tasmy air bag

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, rrafalboss napisał:

O nawet nie wiedzialem ze na to sie mowi lidar

Jezeli zostaly wycofane z ruchu to znaczy ze byly wadliwe

Jednak zostane przy radarze z jetty

To mi chyba najpardziej podejdzie

Manetke okazala sie dobra, jeden "bolec" mi uciekl przy przekladaniu manetek i tempomat byl ciagle w pozycji off

Czy dziala +- distance dowiem sie dopiero jak bede mial radar, czy nie bedzie trzeba zmieniac modulu kierownicy i tasmy air bag

......ze tak się  dopytam . o jakim Ty aucie piszesz ?

bo dałeś taki przedział części  które nie są kompatybilne ze z innymi platformami  że już się  połapać nie można 

chyba ze to takie gadanie trochę .....z dupy..... i trzeba to brać z przymrużeniem oka 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaba-30 Z pompą abs nie jest tak kolorowo. Nie wiem 100% jak w b6 ale w b7 trzba obrobic soft z ori pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wyżej że to do audo a3 8p 2012r 2.5 TFSI a dokładniej rs3

Wszystko traktuję na poważnie i wszystkie rady są dla mnie ważne 

Liczę się z każdą wypowiedzią 

Mam małą wiedzę na ten temat, lecz poradzę sobie tym tylko. Potrzebuję pomocy z dobraniem części 

Schematy, kodowania i montaż sobie poradze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności