Skocz do zawartości
wiktor18wiktor18

Zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia, bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym podczas dodawania gazu na ciepłym silniku !

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,

Mam problem ze swoim Passatem B6 z 2008r. 140km bmp. Przebieg 280k km. ALE od początku żeby nakreślić temat. Raz na 3k km trzeba dolać 0,5l oleju bo kontrolka się zapala ale to najmniejszy problem.
Otóż ostatnio tj. od jakiś 4 miesięcy co rano na zimnym silniku mój pasek kopci na jasno przez jakieś 2 minuty, jak się nagrzeje jest OK i nie dymi. Myślałem że za jakiś czas zapcha się DPF ale się nie zapchał do tej pory :P ale ostatnio przy dolewce oleju na ciepłym silniku zauważyłem dość ostry spadek płynu chłodniczego w zbiorniczku i co się okazało ciśnienie w układzie było tak duże że aż go zassało "do środka" po odkręceniu koreczka uleciało mnóstwo powietrza i woda wróciła na pozycje MAX, zacząłem to ostro obserwować (wymieniłem nawet korek zbiorniczka na nowy) i za każdym razem jak go przegonie to ciśnienie jest zbyt duże.

Oczywiście każdy na bank uszczelka pod głowicą albo głowica. NIE. płyn jest czysty nie ma spalin w układnie itp. To jest raczej OK. Tutaj tak jakby woda się "gotowała na tym powrocie (ten cieńszy wężyk od góry co idzie do zbiorniczka)"

Stwierdziłem że być może jakimś sposobem woda gotuje się w chłodniczce EGR. Postanowiłem sprawdzić zawór EGR. No i po wjechania na podnośnik zauważyłem że zawór w ogóle się nie rusza pod odpaleniu samochodu na ciepłym ani na zimnym nic ani drgnie. No to co trzeba by EGR wyciągać ale ten co wie to wie że to nie takie proste. Postanowiłem szukać dalej. Podłączyłem podciśnienie pomijając to: "1k0 906 283 A" zawór sterowania wydechem, recylkulacjij spalin  (czyli EGRem) do tego wężyka co idzie do EGR i proszę EGR się ruszył , (chyba się otworzył na maxa) auto ma moc jak nigdy nie kopci woda się nie gotuje w zbiorniczku wszystko ok.

I tak bez kosztów poradziłem sobie z tym problemem, ale że nie lubię prowizorki i nie zakończonych tematów kupiłem nowy zawór "1k0 906 283 A" podłączyłem ładnie i okazało się że wszystko wróciło do początku, czyli dymi, gotuje się woda i egr nie działa. ( po prostu przez ten mój zaworek stary i ten nowy też podciśnienie "nie wychodzi" jednym wężykiem wchodzi, elektrozawór go jakby blokuje i z drugim nie wychodzi) co ciekawe robi się tak tylko i wyłącznie na nagrzanym silniku, tj. na zimnym zawór pozwala wpuścić podciśnienie przez ten zawór do EGR i on pracuje, natomiast po jakimś czasie krótkim nie wiem około 3min elektrozawór przestaje podawać podciśnienie do EGR.

Moje pytanie do was chłopaki: Co odpowiada za sterowanie tym zaworem "1k0 906 283 A" ??? Bo jestem już praktycznie pewny że coś nie podaje mu sygnału na nagrzanym silniku żeby on przepuścił podciśnienie do EGR i go otworzył i przez to według mnie ta woda w tej chłodniczce egr się gotuje bo jest tam nadmiar spalin na zamkniętym egrze.

Z góry dzięki za podpowiedzi.

zawór.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak byś miał problem z EGR to komputer wyrzuci błąd.  Płyn chłodzący tylko przepływa przez chłodniczkę spalin i jest w ciagłym obiegu nie ma takiej możliwości aby tam się zagotował. EGR nie działa ciągle tylko w pewnych warunkach steruje nim komputer. Robiłeś test na zawartość co2 w płynie chłodniczym, tylko tak możesz stwierdzić czy głowica jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn chłodzacy przepływa przez chłodnice spalin cały czas a zawór EGR jak sie otwiera( w pewnych warunkach)  przepuszcza spaliny .Ubytek płynu chłodzącego i ciśnienie zbyt wysokie w zbiorniczku płynu moze świadczyć o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą ale i o uszkodzeniu chłodniczki spalin.Czyli albo to albo to objawy są takie same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności