Jump to content
Sign in to follow this  
Lewek9591

przestał odpalać - nagle

Recommended Posts

witam , mam vw b5 z 2000 roku 1,6 benzyna  ,wczoraj rano odmówił współpracy - brak jakichkolwiek oznak zapalenia ,silnik kręci a zapłonu nie ma ,dzień wcześniej byłem w autoryzowanym serwisie w Krakowie - Bełtowski - bo  miałem odczucie że silnik nie posiada odpowiedniej mocy , dławiło go po 4000 obrotów , w serwisie zasugerowali że rozrząd jest przestawiony o 1 zęba bo jest zły odczyt czujnika halla, jeździłem we wtorek jeszcze wieczorem i samochód pracował a następnego dnia rano zdechł, czy ktoś z użytkowników zetknął sie z podobnym przypadkiem ?

Krzysztof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 100% masz przestawiony rozrząd, podejrzewam że przestawił się o kolejnych parę ząbków co spowodowało że czujnik halla odczytał brak synchronizacji zapłonu, bez ustawienia rozrządu nie odpalisz auta.   Tak trochę nie rozsądne jest jeździć autem jeśli wiadomo że rozrząd jest przestawiony. Podobną sytuację miałem ostatnio z Seatem Ibizą 1.2 12V klientki, tylko że tam robotę skopali mechanicy którzy wcześniej wymieniali rozrząd bez blokad, rozrząd był przestawiony o 2 zęby na łańcuchu, auto nie chciało wchodzić na obroty powyżej 3 tyś., dodatkowo okazało się że zbyt słabo dokręcili koła zębate na wałkach w głowicy i  łańcuch przesunął się o kolejne 3 zęby. Efekt? Brak kompresji, brak synchronizacji zapłonu i brak możliwości odpalenia auta. 

Edited by wladek1181

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozrząd zmieniałem w zeszłym roku w lecie jak robiłem remont silnika , jak pisałem wcześniej we wtorek byłem w serwisie i tam mechanik stwierdził że pasek jest przestawiony o niecałego zęba , czy przez parę godzin mógł się przestawić dalej ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wczoraj wieczorem ustaliłem diagnozę - czujnik Halla, muszę go jeszcze gdzieś kupić , może macie koledzy jakieś namiary na Kraków

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam , wymieniłem Halla i dalej nic , diagnostyka vagiem wykazała brak błędów a auto nie ma iskry dalej , am ktoś jakiś pomysł co go gryzie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy