Skocz do zawartości
tomrol

diesel 1.6D głuche dudnienie w silniku - proszę o pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam na imię Tomek i jestem szcześliwym posiadaczem Passata B5 1.9TDI AHH.
Jednakże powód dla którego tutaj się znalazłem dotyczy silnika 1.6D z VW Golf 2/Transporter T3/Passat B2-B3.
Mój brat zbudował traktorek na bazie tego silnika. 
Proszę o pomoc w diagnozie głuchego miarowego odgłosu stukania/dudnienia, które można usłyszeć w okolicach kolektora ssącego.

Link do nagrania:

https://photos.app.goo.gl/QLTvHsawh6bxyJjbA


Krótka charakterystyka silnika brata:
- popychacze hydrauliczne sprawdzone - na 99% OK,
- ciśnienie oleju około 2 bary przy 2 tyś. obr/min i 80 stopnich C temperatury płynu,
- ciśnienie oleju około 0.7 bara przy wolnych obrotach i 90 stopniach C temperatury płynu,
- w całym zakresie obrotów silnik nie dymi w żaden podejrzany sposób,
- przebieg około 400 tyś km,
- wtryski nie leją, każdy około 130 bar ciśnienia,
- silnik jest mocny, pali od strzała przy -15 stopni C 

Nasze domysły były różne: panewka, sworzeń tłokowy, popychacze hydrauliczne, wtryski, może odgłos ssania powietrza?

Część rzeczy sprawdziliśmy, reszta wymaga większej rozbiórki. Zanim klucze pójdą ponownie w ruch chcielibyśmy poradzić się na forum.

Może powinniśmy wrócić do czegoś co przeoczyliśmy.
Miał ktoś z Was jakieś doświadczenia z takim problemem?

Dodam że podobny odgłos występuje również przy oryginalnie zamontowanym silniku w tym samochodzie:

 

1.

 


Proszę o jakieś wskazówki.


Pozdrawiam,
Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to kwestia za krótkiego/zbyt mało wygłuszonego układu dolotowego. Panewki, sworznia ani tłoka tam nie słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za poradę, brat sprawdzi ten kierunek i damy znać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj tylko, że to diagnoza na odległość na podstawie filmiku. Jeśli odgłos nie zmienia się/nie znika w zależności od obciążenia to raczej to nic po stronie układu korbowo-tłokowego. Raczej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ja jeszcze wałek rozrządu  wymieniłem jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności