tomrol Zgłoś #1 Napisano 24 Października 2018 Witam, Mam na imię Tomek i jestem szcześliwym posiadaczem Passata B5 1.9TDI AHH. Jednakże powód dla którego tutaj się znalazłem dotyczy silnika 1.6D z VW Golf 2/Transporter T3/Passat B2-B3. Mój brat zbudował traktorek na bazie tego silnika. Proszę o pomoc w diagnozie głuchego miarowego odgłosu stukania/dudnienia, które można usłyszeć w okolicach kolektora ssącego. Link do nagrania: https://photos.app.goo.gl/QLTvHsawh6bxyJjbA Krótka charakterystyka silnika brata: - popychacze hydrauliczne sprawdzone - na 99% OK, - ciśnienie oleju około 2 bary przy 2 tyś. obr/min i 80 stopnich C temperatury płynu, - ciśnienie oleju około 0.7 bara przy wolnych obrotach i 90 stopniach C temperatury płynu, - w całym zakresie obrotów silnik nie dymi w żaden podejrzany sposób, - przebieg około 400 tyś km, - wtryski nie leją, każdy około 130 bar ciśnienia, - silnik jest mocny, pali od strzała przy -15 stopni C Nasze domysły były różne: panewka, sworzeń tłokowy, popychacze hydrauliczne, wtryski, może odgłos ssania powietrza? Część rzeczy sprawdziliśmy, reszta wymaga większej rozbiórki. Zanim klucze pójdą ponownie w ruch chcielibyśmy poradzić się na forum. Może powinniśmy wrócić do czegoś co przeoczyliśmy. Miał ktoś z Was jakieś doświadczenia z takim problemem? Dodam że podobny odgłos występuje również przy oryginalnie zamontowanym silniku w tym samochodzie: 1. Proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam, Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #2 Napisano 25 Października 2018 Jak dla mnie to kwestia za krótkiego/zbyt mało wygłuszonego układu dolotowego. Panewki, sworznia ani tłoka tam nie słychać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomrol Zgłoś #3 Napisano 27 Października 2018 dziękuje za poradę, brat sprawdzi ten kierunek i damy znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #4 Napisano 27 Października 2018 Pamiętaj tylko, że to diagnoza na odległość na podstawie filmiku. Jeśli odgłos nie zmienia się/nie znika w zależności od obciążenia to raczej to nic po stronie układu korbowo-tłokowego. Raczej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekm1966 Zgłoś #5 Napisano 27 Października 2018 Ja jeszcze wałek rozrządu wymieniłem jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach