Skocz do zawartości
Majki93

Luz na kolumnie kierowniczej (góra - dół) i jej gumowa praca

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B3 2.8 174KM (AAA)
    Rok prod: 1991

    Cześć, witam, mam u siebie w passacie problem z połączeniem kierownica - magiel. Problem mój polega na tym, że kierownica ma luzy góra - dół na dolnym mocowaniu (pazurki) i rzecz w tym, że nie idzie zniwelować tego luzu, nie wiem jak. Oryginalnie w tym samochodzie nie było wspomagania, ale zostało one kiedyś dołożone z dawcy, spisywało się bardzo dobrze, nie było żadnych luzów. Problemy zaczęły się po swapie z 1.8 na większy silnik, gdzie zmianie uległa belka na taką z TDI/VR6 oraz w momencie, w którym rozpadło mi się dolne łożysko, które zbiegło się w tym samym czasie. Od tamtego czasu jest źle, nie dość, że kierownica rusza się góra - dół w niewielkim zakresie, to jeszcze przy kręceniu czuć, że całe to połączenie jakby było z gumy, niby się kręci, ale chce odbijać. Przy kręceniu kółkiem odnoszę wrażenie, że krzyżaki się krzywią... Jak ustawię kolumnę tak żeby dobrze leżała w mocowaniach, to w krzyżaku (na łączeniu tego od kolumny z tym przy maglownicy) musiałbym przesunąć otwór ze dwa centymetry żeby je zablokować względem siebie. W momencie prawidłowego ustawienia krzyżaków (zablokowania ich śrubą), kolumna wychodzi z dolnego mocowania i robi się luz i wraca gumowa praca kolumny. Czy wraz ze zmianą belki silnika zmieniło się położenie magla, przez co powinien być zastosowany inny krzyżak przy maglownicy? Może mój problem leży tylko po stronie złego ustawienia kolumny (przy wymianie łożyska prawie mi się złożyła)? Między wieloklinem, na który wchodzi kierownica, a obudową kolumny i krawędzią stacyjki jest z dobre 5cm luzu (tyle wystaje ta sztyca z wnętrza), tak powinno być?

    IMG_20181011_212122.thumb.jpg.66a7c66a611ceec32c4f8f18e76f12c4.jpg

    IMG_20181014_141745.thumb.jpg.5f6a4c207d9c9c9fc07b0e3d9c45bf66.jpg

    IMG_20181014_141756.thumb.jpg.a3d21249e16b8ac15fae36cd46046528.jpg

    IMG_20181014_141801.thumb.jpg.0caf36c68d5e2a1f79a9a24bad9827d8.jpg

    Szukałem odpowiedzi na moje pytanie i w zasadzie nie mam jednoznacznej odpowiedzi, tutaj są dwa tematy z tym związane. U mnie połączenie maglownicy z kolumną jest dokładnie takie samo jak w pierwszym temacie, gdzie są pokazane zdjęcia sedana.
    1.

    2.

     

    Edytowane przez Majki93

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 2.8 174KM (AAA)
    Rok prod: 1991

    Rozwiązałem zagadkę. Winny był krzyżak przy maglownicy, który był dwa centymetry dłuższy od oryginalnego. Nie wiem jak to złożyli, że było wszystko ok, ale po ogarnięciu oryginalnego krzyżaka problem ustąpił.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności