Skocz do zawartości
Noizer

diesel Powtarzający się problem ubytku płynu, dymienie, po wymianie UPG i głowicy, regeneracji

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pewien problem. Jakieś 2 tyś km temu (ok. sierpnia) mialem problem z passatem cc 2.0TDI CR 140KM. Raz na jakis czas dymił na biało, przyczyną była lekko odklejona uszczelka oraz peknieta chlodniczka egr. Obie częsci zostały wymienione, zrobiłem test z tym płynem i po wymienie wszystko było cacy. Wczoraj pojawił sie ponownie błąd plynu chłodniczego ale odpalilem auto ponownie i zniknal. Sprawdziłem płyn chłodniczy i zauważyłem w nim czarne kropki (prawdopodobnie olej) i pytanie czy to są resztki pozostałe z wymiany uszczelki ? czy problem lezy gdzieś indziej ?  dodam że od czasu wymiany uszczelki i chłodniczki nic nie kopci, moc taka sama wszystko jest ok.

Aha został wymieniony też oring bo ciekl olej.

Z góry dzieki za odpowiedzi.

Edytowane przez Noizer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam jeszcze jest chłodnica oleju z której olej przy nieszczelnosci przedostaje sie olej do płynu chłodzącego ,ale w tym wypadku nie ma spalin w płynie.

  Chłodnica spalin tez daje objawy jak uszkodzona  uszczelka pod głowicą.Dziwne ze razem  z uszcelka pod głowicą wymieniono tez chłodnice spalin a moze chłodnicy spalin nie wymieniono

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastosuj jakiś środek do czyszczenia ukł.chłodzenia. Porządnie wypłucz potem sprawdź jeszcze raz, tak na początek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeplukalem plyn chlodniczy i dalej zbiera sie olej w niej i ubywa w silniku, czyli to objawy znowu uszczelki ? a moze szczelnosc glowicy zostala zle sprawdzona i to sa jakies uszkodzenia spowodwane mikropeknieciami .. juz nie wiem sam rece opadaja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.10.2018 o 17:37, ares43 napisał:

Tam jeszcze jest chłodnica oleju z której olej przy nieszczelnosci przedostaje sie olej do płynu chłodzącego

Trzeba jeszcze sprawdzic chłodnice oleju(chłodzona jest płynem  z układu chłodzenia)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ponownie. 

Troche sie rozpisze, ale mam nadzieję że tutaj uzyskam poradę i pomoc.

Posiadam Passata CC 2008r. 2.0Tdi CR 140km(wydaje mi się że ma więcej,może był chips, nie wiem). Do sedna. Od ok. roku "męcze" sie z mechanika, za każdym razem z nadzieją że w końcu wyeliminuje usterke bo szkoda mi sprzedawać auta ale co raz częściej o tym myślę. 

Początki objawów dymienie na biało, po czasie ubywanie płynu chłodniczego, oddałem do Mirka, który nie splanowal głowicy, założył nową uszczelkę i jakieś pareset km mialem spokój. Wymienił tez chlodniczke egr (niby peknieta). 

Znowu oddałem tym razem do "normalnego" mechanika bo oprócz w/w objawów pojawił się ubytek płynu, olej w nim (duzo oleju) dymienie na biało raz na jakiś czas, siadl termostat, płyn do sprawdzania szczelności sie zabarwial. Mechanik oddał głowicę to zakładu w "Polske" który się tym specjalizuje. Na bieżąco mialem kontakt z firmą (sprawdziłem opinie w Google, bardzo dobre) objaw skrzywiona glowica w dwóch miejscach, możliwość naprawienia splanowania itp. więc zrobiłem koszt 1700zl planowanie, regeneracja itp. nowa uszczelka, sprawdzenie wtryskow na zimnym i lekko rozgrzanym silniku sprawne. Wszystko wymienione, łącznie z nowym zbiornikiem, płyn wyplukany z 5x. 3 tygodnie spokój, płyn czysciutki, ale ubywal dalej, tym razem zostawial plamę na podlozu sprawdziłem okazało się że kable spuchly i rozczelnilo je na "kolankach" (wczesniej pewnie od oleju,który krążył razem z płynem). Wymilem przewody w tym jeden od EGR bo aż go rozerwalo i dzien było wszystko ok. Wczoraj po 3 godzinnej przerwie w jeździe odpalam patrzę w lusterko chmura dymu białego jakby para wodna, zasiłek silnik włączyłem już bez dymu, sprawdzam płyn ubylo. Dzisiaj rano w zbiorniku płynu na samym dnia zbiornika zostało i mam wrażenie że pare kropel oleju jest znowu (moze jeszcze do końca nie przeplukany).

 

Doradcie mi PROSZE co to może być bo już mnie trafia szlag z tym samochodem. Tak jak mówię 3tyg. spokój możliwe że blok pęknięty? Wtedy chyba by non stop byłoby coś nie tak, mimo naprawy w/w elementów.

 

Edytowane przez Noizer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Złóż reklamację na naprawę .Zapłaciłeś  ,ma być sprawne .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli to glowica nadal zepsuta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłodnica spalin też daje takie objawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zaślepie zobaczę co będzie.

Pytanie takie mam, Waszym zdaniem możliwe zeby blok miał jakieś pęknięcie? Rozmawiałem z mechanikiem przerobil duzo aut z grupy vag mowil ze jeszcze nie miał sytuacji ze blok żeliwny był pęknięty. Mógłby mieć w tym przypadku "premiere" ? ?

Ogólnie na chwile obecna leci z rury biały dym nie podchodzi pod zapach chłodniczego płynu raczej takie spaliny, wczoraj odpaliłem i mi zgasl, potem przy odpalaniu miał bardzi mały problem tzn. jakby "przerwe" w rozruszaniu ale odpalił , chwilę włączył się chyba w tryb awaryjny bo obroty wskoczyly na jalowym na lekko ponad 1k.

Najprawdopodobniej blok pęknięty? Chlodnica spalin ? Wtryski?

 

Panowie zaslepilem chłodnice spalin i problem ustal, dymienia brak płyn nie ubywa.

Cieszyłem się 5 dni ? i zrobiłem dłuższą trasę dosyć dynamicznie przy powrocie zostało mi kilkanaście km wyskoczył błąd kontrolka czerwona lampka (alladyna) oil pressure - ciśnienie oleju. Dojechałem do domu może głupota troche ale co chwilę sprawdzałem stan oleju i silnik pracuje tak samo żadnych niepokojących dźwięków. Dzisiaj po dwóch dniach odpaliłem i chodzi normalne ale poziom oleju jest przy minimum. 

 

Co może być przyczyną najprawdopodobniej? Pompka? Czujnik ? 

 

Pod komputerem wyjdzie co i jak?

Zastanawiam się nad zmianą silnika bo już mnie szlag trafia wszystko było ok, przypadek? Następna usterka.

Edytowane przez Noizer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.06.2020 o 12:32, Noizer napisał:

błąd kontrolka czerwona lampka (alladyna) oil pressure

Ciśnienie oleju a poziom to są 2 różne sprawy. Kontrolka ciśnienia oznacza, że albo pompa przestała się kręcić, albo coś się podziało z czujnikiem ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas jak uruchamiam samochod i chodzi na biegu jalowym (w miejscu) bez ruszania po odpaleniu błąd sie nie pokazuje nawet jak silnik osiągnie temp.90st. Wystarczy że ruszę kawałek i wyskakuje błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych obrotach ciśnienie oleju sie nie zaświeci  nie radze jazdy ,zwalić miske olejowa i sprawdzić stan napedu pompy oleju tzw.ołówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności