Skocz do zawartości
Bara

Brak xenona i doswietlania zakretow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po powrocie z wakacji odpaliłem samochód i wyskakuje kontrolka spalonej żarówki. Szybka diagnoza brak Bi-xenona oraz doświetlenia zakrętów w lewej lamie. Prawa lampa działa OK. Problem polega na tym ze żarówka H7 od doświetlania jest sprawna no i tu zaczyna się problem, bo nie chce rozbierać pół przodu auta niepotrzebnie jeżeli jest to co innego niż żarówki. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w skrzynkach od strony kierowcy i w silniku. Czy ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać błędu? Posiada ktoś może schemat instalacji lewej lampy. Obawiam się ze może padł jakiś moduł sterujący czy coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SC5 sprawdzony na 100%?

IMG_20181012_103645.thumb.jpg.07d10f8bad8005600bfd07c806e62acd.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4 razy go sprawdzalem multimetrem :/ brzeczy na nim wiec powinien byc ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak, że jeśli nie działa palnik xenonowy, to wtedy również nie działa doswietlanie w danej lampie? Najpewniej padł palnik xenonowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No mam taka cicha nadzieje ze tylko on i nie rozpruje auta na marne Gdzie na schemacie są światła doświetlania zakrętów?M51?

edit:

Dzieki wielke Krawcol, takie cos znalazlem w instrukcjach treningowych VW:

"if the dipped headlights fail on one side, the cornering light function will be switched off completely. That means that the dipped beam inserts in the headlights are no longer swivelled on corners."

 

Czyli nadzieje nie umarla :D Dzis zabieram sie za wymiane xenona to zobaczymy co z tego wyjdzie.

edit 2:

Witam dzięki wielkie okazuje się że to tylko jednak xenon nie działał 

Edytowane przez Bara

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jak wymieniales palnik w lewym xenonie? , ściągales cały zderzak czy tylko grill odkrecales, u mnie lewy ksenon przerywa, miga gaśnie i zapala się, najgorzej na nierownosciach, ostrych zakrętach i drodze ekspresowej, ręcznie to tam nie ma dostępu jak się odchyli zaslepke lampy, a nie wiem na 100% czy jakiś kabel nie jest poluzowany itd

Edytowane przez Tom-pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.10.2018 o 12:29, Tom-pl napisał:

Kolego a jak wymieniales palnik w lewym xenonie? , ściągales cały zderzak czy tylko grill odkrecales, u mnie lewy ksenon przerywa, miga gaśnie i zapala się, najgorzej na nierownosciach, ostrych zakrętach i drodze ekspresowej, ręcznie to tam nie ma dostępu jak się odchyli zaslepke lampy, a nie wiem na 100% czy jakiś kabel nie jest poluzowany itd

U mnie ostatnio  było podobnie - xenon gasł, wywalało błąd AFS, po wyłączeniu i włączeniu świateł xenon sie właczał lampka żaróweczki gasła. Nie oznacza to, że u ciebie bedzie tak samo - takie zachowanie może świadczyć o uszkodzeniu palnika/przetwornic.  Problem powracał po przejechaniu po nierównościach. Problem ten sam co wcześniej wystąpił u w prawej lampie - wypadła wtyczka z palnika (ktoś tak to zaprojektował, że wtyczka nie ma zatrzasku tylko blaszki dociskowe, poza tym złącze jest skierowane w dół co sprzyja wysuwaniu się wtyczki).

Nic nie da odkręcenie grilla. Lampa jest przykręcona od góry dwoma wkrętami, od dołu jedną śrubą i z lewej pod grillem kolejną śrubą. Tak naprawdę to nawet nie trzeba odkręcać mocowania zderzaka pod lampą choć pomaga to przy demontażu i montażu samej lampy. Mnie cała operacja zajęła niecałe 2h, przy czym robiłem wszystko sam i się nie spieszyłem. Nie trzeba zrzucać całego zderzaka - trzeba tylko uważać na przewód od czujnika temperatury jest przymocowany do zderzaka na takie wciskane blaszki - wystarczy go odkręcić i odciągnąć. Przy lewej lampie jest o niebo prościej niż przy prawej, gdzie przeszkadza zbiorniczek na płyn spryskiwacza. 

Edytowane przez hippi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się do tematu:

mianowicie mam problem z xenonem prawym.. ?
Najpierw wymieniłem dwa palniki xenon i nic to nie pomogło prawa strona(od kierowcy) dalej żarnik nie świeci..

takie coś mi wyskakuje..
Dwa żarniki D1S nowe

Adres 09: Centr.zesp.elektr.

Znaleziono 1 błąd:
00979 - Żarówka świateł mijania prawego reflektora (M31)
            010 - Przerwa / zwarcie z plusem
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01111010
                    Priorytet błędu: 1
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 189
                    Przebieg: 228273 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2018.12.29
                    Czas: 20:26:00

             Ramka zamrożona:
                        ON
                    Napięcie: 14.20 V
                        ON
                        ON
                        OFF
                        OFF
                        OFF

Adres 55: Zasięg świateł        Plik etykiet: 5M0-907-357-V1.lbl
   Oznaczenie elementu SW: 5M0 907 357     HW: 5M0 907 357
   Komponent: AFS-Steuergeraet

Znaleziono 1 błąd:
01328 - Magistrala grupowa układu komfortu
            013 - Odczytać pamięć usterek - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11101101
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 189
                    Wskaźnik czasu: 0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej trudno będzie w Twoim Passacie znaleźć Xenony :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.01.2019 o 14:37, atmosferyczny napisał:

Raczej trudno będzie w Twoim Passacie znaleźć Xenony :)

co masz na myśli?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B6 był bixenon-pewnie o to mu chodziło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Mas_B6 napisał:

co masz na myśli?

 

Bardziej mi chodziło o to, że błąd:

00979 - Żarówka świateł mijania prawego reflektora (M31)

wskazuje, na błąd zwykłej żarówki świateł mijania. Ze schematu mi wynika, że M31 jest przy zwykłych żarówkach a nie w lampach z palnikami Xenonowymi.

Tak, jakby w ogóle w Twoim Pasku były zwykłe lampy.

Jeśli jednak masz Xenony, to centralny moduł elektryki niestety szuka z jakiegoś powodu zwykłej żarówki, zdaje się H1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W a3 8p (podobna konstrukcja) kiedy miałem problem z bixem to wywaliło ten sam błąd. Jak nie pomogła wymiana zarnika to lo drodze masz jeszcze przetwornice,  zamień je między lampami i będzie wiadomo. 

 

Poza tym masz ori lampy?W 1.6 mpi zwykle klimy automatycznej nie ma nawet :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie było żadnego problemu aby do biednej wersji silnikowej zapakować prawie wszystkie opcje (wyjątek to automatyczna skrzynia, 4motion, ACC i webasto, bo te były tylko dla mocniejszych) ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.01.2019 o 23:54, Krawcol82 napisał:

W B6 był bixenon-pewnie o to mu chodziło.

? oj tam aż takie szczegóły

Dnia 11.01.2019 o 16:47, atmosferyczny napisał:

Bardziej mi chodziło o to, że błąd:


00979 - Żarówka świateł mijania prawego reflektora (M31)

wskazuje, na błąd zwykłej żarówki świateł mijania. Ze schematu mi wynika, że M31 jest przy zwykłych żarówkach a nie w lampach z palnikami Xenonowymi.

Tak, jakby w ogóle w Twoim Pasku były zwykłe lampy.

Jeśli jednak masz Xenony, to centralny moduł elektryki niestety szuka z jakiegoś powodu zwykłej żarówki, zdaje się H1.

mam bixenon z doświetlaniem zakrętów

Dnia 11.01.2019 o 17:24, MucikV napisał:

W a3 8p (podobna konstrukcja) kiedy miałem problem z bixem to wywaliło ten sam błąd. Jak nie pomogła wymiana zarnika to lo drodze masz jeszcze przetwornice,  zamień je między lampami i będzie wiadomo. 

 

Poza tym masz ori lampy?W 1.6 mpi zwykle klimy automatycznej nie ma nawet :)

sytuacja była taka jak u Ciebie w 8P

Spaliła się przetwornica, wymiana na nową i wszystko śmiga jak powinno :)

Tak prawda mam 1.6 MPI ale na full opcji :D
podgrzewana przednia szyba, skóra, telefon, rolety w drzwiach tylnych oraz podgrzewane fotele przód i tył itd.

6 godzin temu, radekrp90 napisał:

Nie było żadnego problemu aby do biednej wersji silnikowej zapakować prawie wszystkie opcje (wyjątek to automatyczna skrzynia, 4motion, ACC i webasto, bo te były tylko dla mocniejszych) ;)

moje B6 jest tego przykładem ?

Edytowane przez Mas_B6
literówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcesz sprzedać swojego 1.6? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, MucikV napisał:

Nie chcesz sprzedać swojego 1.6? 

aktualnie nie mam takich planów ?‍?‍?‍?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szukam i szukam 1.6 z lpg i ni chu chu, nawet w DE kilka sztuk tylko na mobile

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności