Skocz do zawartości
LukiZS

diesel Passat B3 1.9 TD AAZ dymi na szaro przy ruszaniu, jak i przyśpieszaniu na każdym biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Passata B3 1.9 TD (AAZ) i mam w nim problem z dymieniem. Dymienie występuje przede wszystkim za każdym razem podczas ruszania ze świateł itp (czyli po ruszeniu z biegu jałowego) oraz przy ogólnym przyśpieszaniu na każdym biegu (czy to przyśpieszanie dynamiczne, czy powolne rozpędzanie pojazdu do 50km/h) Za dnia widzę dym tylko podczas ruszania ze świateł, a podczas jazdy gdy nieco mocniej próbuję go rozpędzić natomiast nocą gdy ktoś za mną jedzie i świeci światłami, widzę za sobą szarą chmurę podczas ruszania, jak i na każdym biegu przy rozpędzaniu (głównie po zmianie biegu na wyższy od dolnych obrotów do plus minus 2tys i trochę zanika dymienie aż do kolejnego biegu) wyjątkiem jest tu mocne rozpędzanie czyli pedał gazu wciśnięty do oporu wtedy na całym zakresie obrotów dymi. Podczas rozruchu (z którym nie mam problemu czy to ciepły czy to zimny) nie mam problemów i nie widzę żadnego dymu, i mimo że odpala dobrze to na zimnym silniku przez pierwsze 10-15 sekund rzęzi efekt jest jak by odpalić diesla przy -20°C bez grzania świec, natomiast samym silnikiem nie trzęsie itd jedynie rzęzi spod maski. Na ciepłym silniku raz na jakiś czas słychać przez chwilę stukanie jakby zaworów lecz po chwili cichnie. 
-Filtr paliwa i powietrza wygląda na świeży
-Trzyma prawidłowy stan oleju oraz płynu chłodniczego (przynajmniej przez 1500km od których go posiadam)
-Silnik jak i skrzynia jest generalnie suchy jak pieprz, lecz około tydzień temu z miejsca gdzie odma wchodzi w pokrywę zaworów wystrzeliło trochę oleju, ponieważ okolice tejże odmy są mokre w oleju, który spłynął pokrywą zaworów i nieco po głowicy. Samą odmę odłączałem i samochód nie pluje olejem, zachowuje się w porządku. Samego bagnetu także nie wyrzuca.
-Samochód nie grzeje się (generalnie prawdopodobnie ma wyjęty termostat bo ciężko zagrzać go do 90° podczas jazdy, natomiast po osiągnięciu 87-88°C prawidłowo włącza się wentylator i nie dochodzi do przegrzewania).
-Wydaje mi się że auto jest słabe, wiem że passat swoje waży lecz porównując go do Golfa 2 1.6 TD 1V to golf mam wrażenie objechałby tego passata dwa razy i za trzecim jeszcze filtrem go wciągnął.
-Po zdjęciu węża idącego z obudowy filtra powietrza jest tam coś oleistego, natomiast nie jest to na pewno olej silnikowy gdyż jest idealnie bezbarwny - raczej gdyby turbo pluło olejem, to miałby kolor ten sam co olej w silniku tj. czarny?)

Co należy sprawdzić? Zależy mi by dojść do przyczyny nie wymieniając połowy samochodu gdyz z opini kilku różnych mechaników prawdopodobne przyczyny to: do ustawienia kąt wtrysku (lecz wtedy miałbym chyba kłopot z rozruchem?) zatkany katalizator, uszkodzone turbo.

Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć mi jak sprawdzić ustawienie rozrządu (bez ściągania pokrywy zaworów) czy wszystkie znaki się zgrywają? Bo chciałbym ruszyć pompę wtryskową i zobaczyć czy da to jakiś efekt lecz z tego co wiem, najpierw należy się bezwzględnie upewnić że rozrząd jest ustawiony dobrze na znaki (a jedyne co znalazłem na forach i w internecie to poradnik wymiany rozrządu i rozpięcia wszystkiego włącznie ze zdjęciem pokrywy zaworów w celu sprawdzenia czy znaki pokrywają się także na wałku rozrządu, a czy jest metoda aby bez rozbierania całości zobaczyć czy rozrząd jest okej? Kręciłem wałem, zrobiłem kilka obrotów lecz druga osoba twierdzi, że nie widzi żadnej strzałeczki, kółeczka, trójkącika, kreseczki na kole zamachowym, które mogłoby się pokryć ze znakiem na obudowie skrzyni). Niestety pomocnik - płci przeciwnej, nie był w stanie zakręcić dla mnie wałem abym sam obejrzał koło zamachowe, natomiast podczas gdy ja nim kręciłem ów pomocnik nie widzi żadnych znaczków czy różnic na tym kole więc proszę o porady czy w ogóle jest możliwe sprawdzenie ustawienie rozrządu bez ściągania pokrywy zaworów i jak tego szybko i skutecznie dokonać?Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, auto jest w ogólnym stanie dość zdrowym natomiast te dymienie dość mocno wyklucza go z eksploatacji, a niestety na remont całości na raz nie mogę sobie pozwolić chcę to robić stopniowo.

Edytowane przez LukiZS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności