Skocz do zawartości
Gość dombi

Czujnik deszczu [B6]

Rekomendowane odpowiedzi

Z góry przepraszam za odgrzanie ale podbiję temat, bo jest chyba najbardziej odpowiedni.

 

Mam kilka pytań odnośnie dokładania czujnika deszczu/zmierzchu, otóż:

- czy jeśli w BC mam LongCoding do wyboru opcje związane z czujnikiem deszczu to czy to oznacza, że nie muszę go zmieniać (auto z BiXenon, CH/LH, DRL na p.mgielnych)

- czy jest możliwość adaptacji oryginalnej szyby na zwykłe lusterko pod czujnik deszczu/zmierzchu? Kiedyś widziałem gdzieś opis, w którym czujnik był powyżej mocowania a miejsce wokół czujnika oklejono czarną folią do szyb. Nie wiem niestety gdzie to było... proszę o jakieś podpowiedzi w tej kwestii, bo moja szyba jest oryginalna i nie chciałbym jej specjalnie zmieniać.

- czy prawa manetka jest inna dla czujnika deszczu?

- czy trzeba zmieniać jednocześnie przełącznik świateł na ten z funkcją "auto"? Jak rozumiem pasują nie tylko z 3C ale również z innych modeli VW z tych lat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 nie

2 szyba i lusterko do wymiany

3 nie

4 tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2. Co do szyby jeszcze. A polerka miejsca mocowania lustra i przyklejenie w to miejsce mocowania lusterka pod czujnik? Na MyTurbodiesel o tym jest.

4. Tak, że pasuje czy Tak, że trzeba zmieniać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polerka tylko tarczówką. I do tego modlitwa żeby szyba nie pękła. Możesz oczywiście próbować Ale na wszelki wypadek kup drugą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam opisano to jako delikatne szlifowanie więc przynajmniej teoretycznie nie powinno mieć to wpływu na szybę - nie mówię tu przecież o założeniu tarczy i uderzenia obrotami, a raczej ręcznej pracy. Wiem będzie to trwało wieki ale liczyłbym wtedy na zadowalający efekt.

 

Póki co będę myślał i czatował na "graty".

 

Co z tym przełącznikiem - muszę mieć od razu czy można dokupić później i uruchomić wtedy automatyczne światła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik możesz już kupić i już wsadzić. Wszystko będzie działało tak jak teraz. Szyby ręcznie nie wyczyścisz z tego dziadostwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz ori szybę to napewno jest "wypiaskowana". Za 3÷4 stówki kupisz nową + montarz i wtedy masz gratis lepszą widoczność :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety lub stety moja szyba jest "jak nowa", bo auto jeździło praktycznie tylko w mieście.

 

Co do instrukcji jeszcze poniżej wrzucam do niej link oraz moje tłumaczenie. Może się przyda.

http://www.myturbodiesel.com/wiki/rain-light-sensor-retrofit-and-installation-vw-diy/

 

Jeśli nie zamierzasz wymieniać szyby czołowej.

Jeśli nie zamierzasz wymieniać szyby czołowej dla sensora deszczy, usuń oryginalne mocowanie lusterka przez jego podgrzewanie zapalniczką i obróć (ukręć). Nie wciskaj lub nie ciągnij go, tylko obracaj z średnią siłą używając kombinerek. Jeśli przesadzisz szyba pęknie. Użyj ostrza i zeskrob, a następnie wypoleruj ceramiczną powłokę. Następnie użyj papieru wodnego „1000” aby usunąć powłokę. Jeśli jej nie usuniesz „kropki” po starym lusterku będziesz musiał umieścić mocowanie lusterka niżej, a tym samym pozostawisz przewody na widoku. digtalextreme zanotował, że potrzebował około jednej godziny do usunięcia powłoki. Wtedy próbuj wypolerować to na tak gładko jak to możliwe aby szyba nie posiadała wyraźnych zarysowań.

Poniżej jeszcze kilka porad od użytkownika whackit:

Usuwanie kropki to udręka. Użyłem 2-calowej szlifierki na sprężone powietrze i nadal było to utrudnione. Ceramiczna powłoka jest przypalana jeszcze gdy szkło jest rozgrzane. Rozpocząłem prace od gradacji 320 i zakończyłem na 1500. Mimo to nadal trwało to około 30 minut. Do polerowania użyłem tlenku ceru – to profesjonalny środek do polerowania szkła. Można je dostać zarówno jako proszek (ścierniwo) lub jako gotowe tarcze polerskie. Jeśli chcesz wykorzystać proszek musisz wykonać z niego pastę, którą rozprowadzisz twardym krążkiem bawełnianym za pomocą wiertarki. Siła jest bardziej istotna niż prędkość więc użyj tylko wiertarki. Uważaj na ciepło. Ja użyłem taśmy maskującej zakrywającej około stopy (~25 cm) wokół kropki więc, żadna drobinka pasty nie będzie w ten sposób rozrzucona po aucie. Nadal musisz mieć wszystko inne zakryte. Ten krok usunie wszystkie ryski po papierze wodnym i pozostawi gładką powierzchnię. Można zauważyć, że w miejscu kropki jest zniekształcenie. To wynik procesu produkcyjnego i nie ma wpływu na funkcjonalność.

Nie trać pieniędzy na kleje z VW. Oni tylko przepakowują kleje uretanowe wyprodukowane przez innych producentów. Użyj klejów i starterów (?) f-y 3M. Klej ma oznaczenie 8690 zaś starter 08682. Można je otrzymać w większości sklepów z częściami za około 20$. Kluczem do otrzymania wyglądu jak fabryczny jest użycie startera 3M 08682. Służy on do zabezpieczenia kleju uretanowego przed wpływem promieniowania słonecznego. Stworzyłem szablon i pomazałem wg niego aby otrzymać efekt fabryczny (rysunek w załączeniu). Zaznacz jedynie środek na zewnętrznej stronie szyby i użyj krótszej osłony przewodów do ustalenia pozycji mocowania. Zaznacz, zakryj, zamaluj. Klej jest bardzo lepki więc wystarczy jedynie docisnąć i uchwyt będzie się trzymać aż do wyschnięcia. Mimo wszystko ja używam taśmy do zabezpieczenia.

Oczyść szybę płynem VW# d 009 401 04 i daj mu wyschnąć na około 10 minut. Następnie nałożyć starter VW# d 009 200 01 i pozwól mu wyschnąć na około 10 minut lecz nie więcej jak godzinę. Użyj papierów 800-1200 do oszlifowania mocowania do czasu aż woda nie wyparuje. Użyj płynu czyszczącego na mocowanie.

Nałóż nowe mocowanie (1K0845543) na szybę. Szyny do mocowania lusterką muszą być skierowane na dół (w dolnej części). Nowe lusterko fotochromatyczne wsuwa się w mocowanie, zsuwa aby zdemontować. Użyj około 2.5 mm kroplę kleju 2 częściowego na mocowanie i naklej na miejscu. Po godzinie możesz usunąć taśmę i zeskrobać/umyć nadmiar. Instrukcja mówi, że można zakładać nowe lusterko po upływie około 2.5 godziny ale ja czekałem około 8-12.

Oto kilka uwag od digitalextremes: Kiedy klej 2-częściowy jest umieszczony na mocowaniu, bardzo polecam zostawić go na około minutę, a potem przyłożyć do szyby. Narobiłem bałaganu poprzez umieszczenie uchwytu zaraz po nałożeniu kleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie panowie. Mam problem z Passatem B6. Mianowicie po załączeniu wycieraczek na opcję czasową, raz przetrą szybę i już później się nie uruchamiają. Czy może być uszkodzony czujnik deszczu? Przednia szyba była wymieniana przez poprzedniego właściciela .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem chwilę czasu więc podłączyłem VCDS co o tym sądzicie na moje oko uszkodzony czujnik deszczu ?

LmUvMPf.png

Przy polewaniu wody wciąż 0

DBmVmrV.png

eFY6S5A.png

If50swn.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, kompletuje graty do montażu czujnika deszczu, o ile z lusterkami nie widzę problemu bo wszystkie są takie same to z czujnikami juz owszem. 

Znalazłem dwa rodzaje z kółeczkami i z rombami na częsci żelowej czujnika- która pasuje do b6 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wymieniłem czujnik na nowy 0 pęcherzyków powietrza. Czujnik dalej ma wartość 0. Po odłączeniu wtyczki od czujnika wycieczki działają w trybie czasowym normalne. Macie pomysł co mogę jeszcze sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg VINu jest tak:

8N3 - Windshield wiper intermittent control/ light/rain sensor: Windshield wiper intermittent control with rain sensor

Więc wnioskuję że powinien być prawda?

Jak sprawdzić jego działanie? Ile pozycji powinna mieć manetka z czujnikiem? Mam instrukcję ale po niemiecku, a że nie szprecham to tylko patrzę na obrazki. A tam na rysunku zwykła manetka ma cztery pozycje a ta z czujnikiem jedną. U mnie są cztery.

I już zgłupiałem :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Manetki w obu przypadkach są takie same i mają tyle samo pozycji..

Przełącznikiem w górnej części manetki regulujesz (przy pierwszym biegu, przerywanym):

-bez czujnika deszczu-interwał trybu przerywanego

-z czujnikiem deszczu-"czułość" czujnika deszczu

Mod, który podałeś wskazuje, że masz czujnik zmierzchu/deszczu. Możesz go zobaczyć przez szybę czołową patrząc z zewnątrz przy mocowaniu lusterka wewnętrznego (takie okienko).

Edytowane przez Krawcol82
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie pytania uzupełniające

Czy automatyczne wycieranie trzeba uruchamiać za każdym razem po odpaleniu pojazdu czy wystarczy zostawić manetkę w pierwszej pozycji na stałe?

Czy posiadając domykanie szyb w przypadku deszczu zostaną one domknięte? Gdzieś czytałem o takiej opcji. Trzeba zostawić wtedy manetkę w pierwszej pozycji po zamknięciu pojazdu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostawiasz dźwignię w pozycji pierwszej, czyli trybie przerywanym i jeździsz. Jak nie pada, wycieraczki nie pracują. Jeśli zacznie padać lub zachlapie się szyba w rzucie czujnika deszczu, to wycieraczki się uruchomią. Zostaje kwestia regulacji czułości-to już zależy od upodobania.

Domykanie szyb po czujniku-jest o tym osobny temat. Trzeba zaprogramować domykanie i też zostawić dźwignię w pozycji pierwszej. Będzie padać deszcz, szyby się zamkną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym może być spowodowane że czujnik deszczu nie zawsze włącza wycieraczki.
Czy może pozostawienie manetki w pozycji włączonej i wyjęciu kluczyka ze stacyjki powoduje to, że przy następnym uruchomieniu samochodu automatycznie nie włączają się wycieraczki pomimo padającego deszczu.

Błędów w sterowniku brak.

 

 

Edytowane przez no010

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, no010 napisał:

Czym może być spowodowane że czujnik deszczu nie zawsze włącza wycieraczki.

Starość, zmęczenie albo foch po prostu. U mnie jest to samo - brak błędów i okresowo brak reakcji na deszcz. Zwykle pomaga zamknięcie auta na parę minut... Pewnie trzeba pomyśleć o wymianie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie tak samo. Zatem czeka nas wymiana czujnika.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności