Skocz do zawartości
3eNd

benzyna Stukanie w silniku oraz dziwne wibracje

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam dwa problemy do których nie wiem jak się zabrać mianowicie mechanik twierdzi że to wina cewki. Otóż od jakiegoś czasu zauważyłem stukanie w silniku na wolnych obrotach. Po odpaleniu słychać to delikatnie i czasami ustępuje natomiast kiedy silnik się nagrzeje sztuki są tak głośne jak bym jeździł dieslem. Drugi problem to na biegu jałowym strasznie trzęsie silnikiem że aż cała kabina się telepie. 

Nie odczuwam ani spadku mocy i brak falujacych obrotów 

Passat 2006r silnik 2.0 fsi przejechane 292 tys. 

Ma ktoś pomysł co to może być. 

Że stukanie podejrzewam zaworu. Ale telepanie całym silnikiem to już nie mam pomysłów 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A poduszki silnika? Błędy jakieś są? Wypadanie zapłonów czy coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyny błąd jaki się pokazuje to z ut duża dawka na biegu jałowym na jednym cylindrze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że wtrysk trafił szlag. A nie mal na pewno. Na szczęście wtryski do FSI/TSI są tanie. Okolice 400zł za nówkę Boscha, chyba że wolisz tego samego boscha w kartoniku VW to wtedy około 800zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę co jeszcze powie mechanik ciekawego. Jeśli nic to sam zacznę działać i napisze co to było 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i co to było ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety problemu wciąż nie rozwiązałem a mam wrażenie że jest coraz gorzej. Wymieniłem cewki oraz świece ponieważ okazało się że po 6 miesiącach świece są przepalone na 2 cylindrach. Po podłączeniu komputera doszedłem że kat ustawienia zapłonu na wszystkich cylindrach wychodzi po za normę przy czym na trzecim tłoku jest 2 razy większy niż na innych. Pierwszy drugi i czwarty są na stałym 0.31 % natomiast trzeci skacze od 0.51 do 0.71%. Niestety nie miałem czasu żeby mechanik rozbierał silnik i szukał problemu w środku ale widzę że się nie obejdzie ale wcześniej wymienię jeszcze popychacze. W załączniku dołączam filmik jak pracuje silnik może ktoś miał taki problem i znajdzie rozwiązanie. Przypominam że silnik wciąż pracuje równo. Mechanik polecił mi jeszcze spróbować środka do czyszczenia nagaru z zaworów który wlewa się do paliwa co o tym myślicie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro jest tak jest - czy ma sens kupować środki do czyszczenia itp - wymienić popychacze - ile zapłacisz ? ! kilka stówek - czy już nie warto zaryzykować i rozebrać głowice i sprawdzać wtedy.Wiem że takie decyzje są trudne - przechodziłem przez to 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co tu jest trudnego? Jak Cię boli ząb to kupujesz płyn do płukania jamy ustnej czy idziesz do dentysty?... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany przyczyny trzy 
Nierówna praca silnika była powodowana zapchanym EGR 
Głośne stukanie silnika na biegu jałowym dolna panewka do wymiany oraz duża ilość nagary zgromadzona na zaworach 
Tak więc  obeszło się bez ściągania głowicy  wystarczyło wlać środek do benzyny do usuwania nagaru oraz wymienić panewkę i problem się rozwiązał 
co do EGR czyszczenie i wszystko hula 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności