auto85 Zgłoś #21 Napisano 7 Października 2018 1.6tdi w B8 jest bez dwumasy??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #22 Napisano 8 Października 2018 Czytałem gdzieś że nie ma dwumasy ale nigdzie nie piszą na 100%Może ktoś na forum wie na pewno? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hala Zgłoś #23 Napisano 9 Października 2018 Ten silnik w Polo V na pewno miał dwumasę, więc czemu w Passacie ma nie mieć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #24 Napisano 9 Października 2018 mniejsze silniki diesla i niektóre benzyny mają już dwumase więc byłbym mocno zaskoczony gdyby tu nie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perzu126 Zgłoś #25 Napisano 14 Listopada 2018 Napewno jest dwumasa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arbies Zgłoś #26 Napisano 19 Stycznia 2019 (edytowane) Stałem przed podobnym dylematem w grudniu i wybrałem 1.6 TDI. Dlaczego? Popierwsze był na palcu do odbioru od zaraz, po drugie wczesniej jeździłem skodą Octavią z tym samym silnikiem ale niższą mocą chyba 105PS. Skoda spisywała sie świetnie, zobiłem w sumie 130 tyś.km i mam duży szcunek do tego silnia - 0 awarii. Nie wiem dlaczego uważacie, że 1.6 ma spory deficyt mocy? 120PS naprawde daje radę, czy przy wyprzedzaniu, nawet ze startu idzie przyzwoicie, a spalanie to bajka - średnie długookresowe z 2500 km 5,3L. Śmigam autosdradami 140-150 km/h na tempomacie aktywnym i przy wyprzedzaniu TIR-ów nie ma najmniejszych problemów. Prędkośc max. 200 km/h Oczywiście dynamika w 2.0 będzie lepsz- to nie ulega wątpliwości, jednak 1.6 to też ciekawe rozwiązanie i osobiście polecam :-) Jeśli w salonie nie mają tego silnika a jesteś z okolic Łodzi zapraszam na jazdę testową. PS. Teraz jest moda na downsizing Edytowane 19 Stycznia 2019 przez arbies Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auto85 Zgłoś #27 Napisano 29 Stycznia 2019 Tez posiadam 1.6tdi i sobie chwale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suffeks Zgłoś #28 Napisano 29 Stycznia 2019 robi ktos chip do 1.6tdi w pl gdzie ma juz gotowy soft? ja nie chce jechac na hamownie i siedziec tam caly dzien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #29 Napisano 7 Lutego 2019 Dnia 2.10.2018 o 22:01, Krawcol82 napisał: Taki, który ma dłuższe przełożenia w skrzyni biegów, czyt. niższą prędkość obrotową silnika. Odkopie i powiem że nieprawda. Przyklad passek b5 1.8t. wersja w manualu palila na trasie 1l mniej pb niz wersja w automacie ktorej 5 bieg miał obroty nizsze o ponad 500rpm. Laguna 3 2.0pb w manualu mimo 6biegow, przy 100kmh miala ok 2400rpm i palila mniej niz passek 1.8t w automacie ktory mial 2000rpm przy 100kmh. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #30 Napisano 7 Lutego 2019 (edytowane) Godzinę temu, Jericho napisał: Odkopie i powiem że nieprawda. Przyklad passek b5 1.8t. wersja w manualu palila na trasie 1l mniej pb niz wersja w automacie ktorej 5 bieg miał obroty nizsze o ponad 500rpm. Laguna 3 2.0pb w manualu mimo 6biegow, przy 100kmh miala ok 2400rpm i palila mniej niz passek 1.8t w automacie ktory mial 2000rpm przy 100kmh. Nie ma to jak porównywać stare zapyziałe automaty z manualnymi skrzyniami biegów pod względem zużycia paliwa.? A teraz na czystą logikę-przy stałej prędkości przyjmijmy 100km/h wiecej spali silnik, ktory będzie się kręcić 2000obr/min, czy przy obrotach 3000obr/min? Mowa o silniku o tej samej liczbie cylindrów i zbliżonej pojemności. Przecież to chyba logiczne, że przy tych wyższych obrotach komora spalania musi być wypełniona częściej. No to gdzie pójdzie więcej paliwa? Edytowane 7 Lutego 2019 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #31 Napisano 7 Lutego 2019 (edytowane) Logika mowi jedno a praktyka drugie. Spalanie w automacie na 5 biegu gdzie obroty byly sporo niższe to zuzycie paliwo powinno isc w ta sama stronę a nie odwrotnie. Dlaczego silnik.mercedasa 220cdi 2.1 pojemnosci najnowszej generacji o mocy ponad 190ps pali mniej niz nie jeden 2.0 czy 1.6, 1.5 diesel, gdzie auto do lekkich nie nalezy. https://youtu.be/38vqdzA5vpw Poza tym czy automat 5hp19 byl az taki stary i kiepski? Znacznie polepszal.komfort jazdy, i wytrzymywal bez problemu 500kkm bez remontu, czego nie mozna powiedziec o dsg. Ponadto wymiany oleju byly w nim rzadsze. Edytowane 7 Lutego 2019 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Smuggler Zgłoś #32 Napisano 7 Lutego 2019 Dnia 29.01.2019 o 15:15, suffeks napisał: robi ktos chip do 1.6tdi w pl gdzie ma juz gotowy soft? ja nie chce jechac na hamownie i siedziec tam caly dzien Ja jednak polecam jechać i zrobić normalnie a nie z gotowca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arni1984 Zgłoś #33 Napisano 27 Września 2019 Witam, Mam zamiar kupic b7 tylko nie wiem jaki silnik wybrac, wiekszosc mojej jazdy odbywa sie w miescie, raz na tydzien jakis wypad za miasto, i tu pytanie czy warto wtedy wybrac 2,0 tdi czy bardziej sklaniac sie do benzyny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #34 Napisano 27 Września 2019 To może zapytaj w dziale b7 i w temacie benzyna czy diesel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #35 Napisano 27 Września 2019 3 godziny temu, Arni1984 napisał: Witam, Mam zamiar kupic b7 tylko nie wiem jaki silnik wybrac, wiekszosc mojej jazdy odbywa sie w miescie, raz na tydzien jakis wypad za miasto, i tu pytanie czy warto wtedy wybrac 2,0 tdi czy bardziej sklaniac sie do benzyny? Jesli w b7 z koncowki produkcji silnik 1.4tsi jest juz z tych poprawionych to wybralbym bym wlasnie jego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mefisto1983 Zgłoś #36 Napisano 30 Września 2019 B7 ma tylko 1,4 tsi starego typu czyli z lancuchem sa dwie wersje 122 km i 160 turbo i kompresor ale to jest mina silnik wiec jak cos to 122 konna wersje ale trzeba sie liczyc z wymiana lancucha co 100-120tys km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach