Skocz do zawartości
Natalia93

1.6 TDI czy 2.0 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie - zamówiłam 1.6 TDI, dziś dostałam informację, że nie będzie w listopadzie jak było obiecywane, ale w .... marcu.

2.0 TDI podobno jest w ciągu 2 miesięcy. Pytanie, który silnik Waszym zdaniem ma większy sens w moim wypadku.  Auto kupowane na roczne przebiegi około 40 tysięcy. Gdzie jeżdzę - miasto to może 5%. Reszta to trasy: Proporcja to mniej więcej 1/2 ekspresówki (130/140 km), 1/4 to drogi lokalne (90-100), 1/4 to autostrady (140-150). Pytanie jaka Waszym zdaniem będzie między tymi silnikami różnica w spalaniu i na którego silnika korzyść? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz jeździł "normalnie" to 1.6 TDI spali mniej. Ale jak będziesz chciał jeździć dynamicznie to już niekoniecznie bo 1.6 TDI może wtedy pracować pod dużym obciążeniem a 2.0 TDI będzie radził sobie dużo łatwiej. 1.6 TDI to moim zdaniem za słaby silnik do tego auta i jest dobry tylko do spokojnej jazdy kiedy nie oczekujemy dynamiki. Da radę ale 2.0 TDI na pewno będzie jeździł lepiej. Różnica w spalaniu to moim zdaniem ok. 0,5 l do 1,0 l max na korzyść  1.6 TDI. Ale to już zależy od stylu jazdy i warunków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wszystko zależy od stylu jazdy jaki preferujesz.Chcesz dynamicznie jeździć do zdecydowanie 2.0 Jeśli spokojnie chcesz się rozpędzać i ruszać spod świateł ?to 1.6 wystarczy.Ja mam już drugiego Passata z tym silnikiem 1.6 i jestem zadowolony  ale nie jeżdżę autostradami tylko głównie drogami krajowymi.Spalanie do 6 litrów ale poniżej 5 można spokojnie zejść jednak przy spokojnej jeździe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek,

Duże obciążenia - nie wiem jak rozumieć do końca (jestem amatorką w temacie aut:)). Jazda 150km/h - który silnik przy takim obciążeniu jest bardziej ekonomiczny? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Natalia93 napisał:

Jazda 150km/h - który silnik przy takim obciążeniu jest bardziej ekonomiczny?

Taki, który ma dłuższe przełożenia w skrzyni biegów, czyt. niższą prędkość obrotową silnika.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bierz 2.0, co się będziesz tam, no ;) Passat jest za dużym autem na małe pojemności, to nie Polo :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mechanik - człowiek, który był kierownikiem serwisu Audi w Katarze, bardzo poleca nowe jednostki 2.0 TDI. Podobno robią bezawaryjnie bardzo pokaźne przebiegi, także myślę, że bezpieczny wybór ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Natalia93 napisał:

aha ;) to nic z tego nie wiem szczerze powiedziawszy 

Jeżeli łagodnie przyśpieszasz / rozpędzasz auto to masz małe obciążenie silnika . Jak wciskasz głeboko i gwałtownie pedał gazu i czekasz aż na obrotomierzu bedzie 3 tysiące obrotów lub 4 tyś. to można powiedzieć że to duże obciążenie ....

Różnica miedzy 1.6 a 2.0tdi polega na tym  że jak ostro / gwałtownie przyśpieszasz  to w 1.6 prawdopodobnie bedziesz wykorzystywać 100% mocy , gdzie przy 2.0 tdi jadąc tym samym stylem jazdy bedziesz wykorzystywać mniej wiecej 75% zapasu mocy .

1.6tdi to bardziej nadaje się do jazdy w miescie i emeryckiej jazdy na trasie , poza tym na drogach lokalnych dużo ciężej będzie wyprzedzać inne pojazdy , a jak na pokład weźmiesz 4 osoby i bagaże to z wyprzedzaniem  na drogach lokalnych będzie tragedia...

2.0 tdi na trasie spali może 0.5l wiecej lub tyle samo . 

Czyli łopatologicznie : żeby jechać  bardziej (danym stylem jazdy ) dynamicznie to w 1.6tdi musisz głębiej wciskać pedał gazu niż w 2.0 tdi...

 

 

Czy teraz rozumiesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do silników, też mam informacje od mechaników że 2.0 TDI jest mniej awaryjne, po części wynika to pewnie z faktu że tak jak piszecie - jest mniej obciążone niż 1.6.

Wydaje mi się, że w ruchu poza miejskim spalanie w jednym i drugim będzie podobne. mówię tu o normalnym, przeciętnym przyspieszaniu itp.  


Na wolniejszych trasach być może 1.6 zejdzie niżej, ale pewnie nie za wiele - ja swoim 2.0 bez większego problemu schodzę poniżej 5L/100km przy normalnej jeździe poza miastem (bez bawienia się w eko jazdę, samo wychodzi...) Przy eko jezdzie udało się kilka razy zejść poniżej 4l/100km (brzmi kosmicznie ale udało się). Z kolei powyżej 120km/h to spalanie będzie na korzyść 2.0tdi.

 

Na dodatek -  jak 2.0 ma być wcześniej dostarczone, to wybór powinien być łatwiejszy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.6 tdi nie było w dsg a 2.0 tdi bez problemu......wybrałaś manual?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sadam1988 - jest różnica jeszcze jedna. 8 tysięcy różnicy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Natalia93 napisał:

Sadam1988 - jest różnica jeszcze jedna. 8 tysięcy różnicy ;)

O to to. Jak Ci nie przeszkadza te 8 tysi to bierz 2.0TDI. Ja żałuję, że nie wziąłem mocniejszego. Jeździ się OK, ale brakuje tego czegoś:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak, myślałem że zaproponowali Ci 2.0 w cenie podobnej do 1.6. 

 

Co mogę powiedzieć, miałem podobny dylemat: brać 2.0 tdi 150KM lub dopłacić podobne kilka tysięcy  do 190KM. 

Wziąłem mocniejszy silnik, nie żałuje ;)

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem w temacie ,bo przetestowałem już po kilka lat 3 szt. 1.6 Polo,Golf 6 i ostatnie 3 lata Passat B7 z 2011 roku. Wszystkie dożyły bez większych awarii do przebiegów 300 tys. Więc nie zgodzę się że są bardziej awaryjne . Passat miał 360 tys. km jak w maju sprzedałem . Teraz mam Skodę Superb 2,0 tdi . Więc jeśli chodzi o spalanie to 1,6 bije 2,0 w mieście i to o dobrego litra co najmniej . Jeśli chodzi o trasę i spokojną jazdę tak do 120 km to różnica jest tylko 0,5 l. Po przekroczeniu dochodzi do 1 litra . Jeszcze co ciekawe nie patrzcie na spalanie komputerowe w 2,0 bo przeważnie jest zaniżone o 0,5 do 1 litra nawet ,a w 1,6 przeważnie jest zgodne ,lub 0,2 l max.zaniżone . Wszystkie dane co podałem to dane z faktycznego spalania od tankowania ,a nie z komputera. Na forum Skody prawie wszystkim 2,0 zaniża ,więc myślę że Passat podobnie .  Jeśli chodzi o awarie to 1,6 nie posiada dwumasy tylko zwykłe sprzęgło ,ale tyczy się to skrzyń 6 biegowych ,bo 5 biegowe w Golfach mają DM.  

Do spokojnej ekonomicznej i bez awaryjnej jazdy 1,6 ,jak ktoś lubi prędkość to 2,0 kosztem tego litra .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie ma co porównywać silników Skody do VW. Niby to to samo ale w skodzie silniki palą więcej. Cała nasza flota firmowa to skody rapidy, octavie i superby i który bym nie wziął, czy to 1,6 czy 2.0 TDI to pali więcej niż mój passat.

Co do rozważań na temat 1,6 a 2.0 to powiem tak: miałem golfa 6 2.0 TDI 110hp i to było na niego mało. Był mułowaty. Po chipie na 178hp to całkiem inne auto. I nie mówię tu o dynamicznej jeździe, bo spokojny ze mnie kierowca, ale o np czasie wyprzedzania aut, tirów itd, czyli o tym co wręcz wpływa na bezpieczeństwo. Teraz jak przesiadłem się do Passata 150hp to oczywiście odczuwam "spowolnienie" - nie dość że auto większe, cięższe to i koni mniej względem Golfa. Tragedii nie ma ale gdzieś tak z tyłu głowy chodzi mi myśl o zchipowaniu również Passata.

Dodam jeszcze, że przed Golfem miałem Peugeota 207 1.4HDI 68hp tak więc widać jak wraz z rozmiarem auta rośnie zapotrzebowanie na konie :)

Reasumując: Passatem 1.6TDI nie jeździłem, ale bazując na doświadczeniach z poprzedniego i obecnego auta uważam, że to silniczek to naprawdę spokojnej jazdy i problemem będzie wyprzedzanie. Jeżeli możliwości finansowe pozwalają to zdecydowanie polecam wybór jednak wersji 2.0TDI, głównie ze względu na te 30 koni więcej.

Co do spalania to Golf zarówno przed jak i po chipie palił mi podobnie, w granicach 5,2-5,4l/100. Passat pali 5.5-5.7l/100 - dwukrotnie na forum zamieszczałem zdjęcia z pomiarów długoterminowych (po 4000km). Dla porównania Peugeto 207 1,4HDI palił 4.9-5.0l/100.

Edytowane przez shibby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.10.2018 o 20:28, Natalia93 napisał:

Jak w temacie - zamówiłam 1.6 TDI, dziś dostałam informację, że nie będzie w listopadzie jak było obiecywane, ale w .... marcu.

2.0 TDI podobno jest w ciągu 2 miesięcy. Pytanie, który silnik Waszym zdaniem ma większy sens w moim wypadku.  Auto kupowane na roczne przebiegi około 40 tysięcy. Gdzie jeżdzę - miasto to może 5%. Reszta to trasy: Proporcja to mniej więcej 1/2 ekspresówki (130/140 km), 1/4 to drogi lokalne (90-100), 1/4 to autostrady (140-150). Pytanie jaka Waszym zdaniem będzie między tymi silnikami różnica w spalaniu i na którego silnika korzyść? 

Bierz 2.0 TDI na 100%. Jak jeździsz 150 km/h to nawet na trasie dla aktywnego tempomatu będzie lepiej nie będzie się męczył jak wyjedzie TIR i ma dobić do 150 ponownie.

Edytowane przez kamskam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W trasie przy 150km/h na 6 biegu zarówno 1,6 tdi jak i 2,0tdi silniki maja w okolicy 2500obr/min, więc nie jest to duże obciążenie. Także w tym przypadku 1,6TDI spali napewno mniej. Gorzej trochę z przyspieszeniem ale po redukcji i 1,6tdi jakoś się pozbiera.

Śmieszy mnie trochę argumentacja, że 2,0TDI będziesz mniej obciążał, bo mocniejszy- śmierdzi trochę taki januszostwem. Jak przyzwyczaisz się do mocy 150KM  to też będziesz go gniutł po obrotach z gazem w podłodze i z biegiem czasu powiesz, że 150KM to mało i lepiej kupić 2,0BiTDI bo mocy więcej a spalanie tylko troszkę większe. A wiadomo wtryskiwacze w 2,0TDI polewają więcej i dynamicznie traktowanie tego silnika powoduje, że w trasie łyka 7-8litrów.

Także jak szukasz oszczędności- bierz 1,6TDI. W każdych warunkach spali pół litra mniej jak nie litr. Przy 20-30tys km rocznie to spora oszczędność. No i mniejsza szansa, że zabiorą prawo jazdy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie bierz 1.6 TDI jak wyjedzie TIR po prostu będąc na 6 biegu zredukujesz sobie na 5tkę ;) żeby się lepiej zbierał, a rocznie zaoszczędzisz na trasie 750-1200 zł. Wybór należy do Ciebie. Dodatkowo nie będziesz miała tytułu Janusza ;) a wracając do tematu mając 2.0 całą trasę spokojnie można jechać na 6 biegu bardzo sporadycznie redukując na 5 (aby tempomat żwawo dogonił auto - o ile można nazwać przyśpieszanie tempomatu żwawym). Ja i tak wolę 150 KM bo nawet mniej się katuje go, aby osiągnąć zadaną prędkość 8 lat mam 90 KM.w aucie 1650 kg i zawsze praktycznie muszę go gnieść do podłogi. Aż się dziwie, że silnik oleju nie bierze bo auto ma ponad 450 000. Może dlatego, że wymiany oleju robię 10-12 tys km. Dodatkowo czekać tyle czasu? Na plus 1.6 brak dwumasy o ile to prawda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.10.2018 o 18:39, kamskam napisał:

W takim razie bierz 1.6 TDI jak wyjedzie TIR po prostu będąc na 6 biegu zredukujesz sobie na 5tkę ;) żeby się lepiej zbierał, a rocznie zaoszczędzisz na trasie 750-1200 zł. Wybór należy do Ciebie. Dodatkowo nie będziesz miała tytułu Janusza ;) a wracając do tematu mając 2.0 całą trasę spokojnie można jechać na 6 biegu bardzo sporadycznie redukując na 5 (aby tempomat żwawo dogonił auto - o ile można nazwać przyśpieszanie tempomatu żwawym). Ja i tak wolę 150 KM bo nawet mniej się katuje go, aby osiągnąć zadaną prędkość 8 lat mam 90 KM.w aucie 1650 kg i zawsze praktycznie muszę go gnieść do podłogi. Aż się dziwie, że silnik oleju nie bierze bo auto ma ponad 450 000. Może dlatego, że wymiany oleju robię 10-12 tys km. Dodatkowo czekać tyle czasu? Na plus 1.6 brak dwumasy o ile to prawda.

Silniki generalnie lubią umiarkowanie wysokie obroty. Jak jeździsz zbyt delikatnie to szybciej się wszytko zużywa. Szybkie przyspieszanie bez redukcji to dopiero obciążenie dla silnika. Innymi słowy jak bierzesz mocny silnik to musisz z tego korzystać i nie patrzeć na  spalanie.  Swego czasu mnóstwo było defektów turbin 1.8TSI w Octavii. Ludzie brali do miasta i jeździli byle mniej spalił (prawdziwy ecodriving) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności