Skocz do zawartości
lukas999

benzyna passat cc / 1.8 TSI CDAA / stukanie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z moim 1.8 TSI, podczas przyspieszania słychać stukanie, rytmiczne, zwiększające się podczas rosnących obrotów. Na postoju niezbyt łatwo usłyszeć to stukanie, jest to możliwe na zimnym silniku, natomiast podczas jazdy jest bardzo słyszalne. Oprócz tego, być może jest to powiązane - podczas postoju przy lekkim dodawaniu gazu słychać "dieslowy" dźwięk. Po przyłożeniu dłoni do obudowy rozrządu czuć ruch / jakieś uderzenia przy dodawaniu gazu. Auto nie miało żadnego błędu podczas podłączenia do komputera. W ostatnich dniach miałem sprawdzony rozrząd i wg mechanika jest wszystko ok. Auto ma 123tys przebiegu, jest to potwierdzone. Przy 75tys miało w serwisie wymieniany rozrząd i regenerowaną głowicę. Mechanicy stawiają kilka hipotez, słyszałem już o wariatorze faz rozrządu (czyli jak rozumiem wałku ssącym), o popychaczach hydraulicznych, oczywiście o napinaczu rozrządu (ostatni niby stwierdzili, że jest ok). Ja zastanawiam się nad kolektorem ssącym..Auto nie pobiera oleju, normalnie przyspiesza, po odjęciu gazu nie słychać stukania pomimo obrotów.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie brzmi jak panewka. Są jakieś błędy związane z położeniem wałka rozrządu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze filmik podczas jazdy, od 8 sekundy słychać to "terkotanie", "stukanie".

Żadnych błędów z położeniem wałka nie miałem właśnie..

Jest to o tyle dziwne, że słychać, jak się depnie na gaz, jadąc ze stałymi obrotami powiedzmy 2.5tys nie słychać nic, dopiero po przyciśnięciu gazu.

Oleju jest full, sprawdzam bardzo często. Dziwna sprawa, bo jak wspomniałem 50tys km temu była naprawiana głowica - zawory, wałki, wymiana rozrządu, popychaczy, dźwigienek itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapadł wstępny wyrok...Stuki dochodzą z drugiego cylindra. Prawdopodobnie sworzeń tłoka, panewka raczej nie, z tym stukotem przejechałem prawie 5tys km, wprawdzie bardzo delikatnie, ale jednak spory to przebieg. Silnik będzie rozebrany i dokładna diagnoza wtedy. Zastanawiające jest skąd taki problem się wziął? Co może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiedz co było. Ja miałem 4 zawory walniete ale one nie dawały o sobie znaku - samochód jezdził normalnie - stukanie było przy dodawaniu gazu - rosło - obroty spadały stukanie razem z nimi - wariator uszkodzony był - ma w sobie sworzeń który ma wpadać w otwór i tak pracuje poprawnie - jak stuka to znaczy ze nie wpada w otwór i kreci sie do okola. Idzie to regenerować. Diagnoza zapadła w firmie reg. takie rzeczy wkładasz wariator na palec i kręcisz - jak jest stukanie to juz wiesz że jest uszkodzony 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klasyka - zużyte pierścienie, które przyczyniły się do przytarcia tłoków, najbardziej tego w 2 cylindrze. Pierścienie po wyjęciu tłoka dosłownie się wysypały. Zadziwiający jest fakt przejechania przeze mnie 4tys km praktycznie bez zużycia oleju :) ale to jest spowodowane mega delikatną jazdą, z obawy o to stukanie właśnie. Silnik przechodzi remont, zakupiłem wszystkie nowe tłoki z poszerzonymi pierścieniami, na dniach będę miał gotowe auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki koszt kompletu tłoków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

około 1300, Kolbenschmidt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daj znać na koniec ile całość wyniosła..... w rozbiciu na robociznę i części

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8letni samochód !!!! ale dzis robią nam dobre fury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

całość 5500, robocizna 3tys, reszta części. W tej kwocie wymiana tłoków na nowe, wszelakich uszczelek, oleju, płynu chłodniczego, serwis klimy. Blok był przehonowany, głowica splanowana oraz wyczyszczona z nagarów na zaworach. Przejechałem już autem 500km, olej ładny czysty (wcześniej był czarny zaraz po wymianie). Rozrząd był zweryfikowany - porównana długość łańcucha z nowym. Auto pracuje normalnie, ładnie, nie stuka, oby już się nic nie psuło :) Dodam, że 2 tłoki nadawały się do założenia, ale przy tak kompleksowej naprawie wolałem wsadzić nowe, skoro zmieniałem 2. No i podstawa to znalezienie dobrego fachowca, żeby trafnie zdiagnozował problem.

Edytowane przez lukas999

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dotąd przejechane po naprawie ponad 2tys km. Silnik pracuje tak samo ładnie jak po 500km. Auto nie pobiera oleju. Olej czysty. Mam pytanie - zamierzam wymienić olej po 3tys. z uwagi na "docieranie" po wymianie tłoków i pierścieni. Jakie oleje zalewacie do TSI? Ja wczytałem się w forum Superba i generalnie spotkałem się z opinią, żeby nie zalewać olejem ze specyfikacją 504, jeśli nie jeździ się longlife. Zalecali 502, gdyż te oleje lepiej chronią w wyższej temperaturze, mają wyższe wskaźniki lepkości, lepszy indeks, oraz substancje chroniące przed zużyciem, korozją itp. Dlatego zdecydowałem się zalać olejem ze specyfikacją 502 i lepkością 0W40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ravenol SSL 0W40 polecany 

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie ten zakupiłem :)

świetne parametry oraz dobra cena. Brałem też pod uwagę Millersa i Liqui Moly

Rosol - powiedz proszę w swoim pasku masz skrzynię manual czy dsg?

Edytowane przez lukas999

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Manual 6 biegowy KVT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dsg dq200 więc o podniesieniu mocy mogę chyba zapomnieć. Chociaż ze skrzyni jestem bardzo zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podjedź do ogarniętego tunera i pogadaj... może aż tak źle nie jest. Jakie jest oznaczenie skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na wlepce w bagażniku obok oznaczenia mocy 118kW mam D7F, natomiast poniżej obok oznaczenia silnika CDAA, mam kod MLC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jop MLC to 7 biegowy dwusprzęgłowy automat DQ200

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktos wie jaka to jest skrzynia D6F  PBG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności