Skocz do zawartości
tysszek

MTS -40/-40 b5 kombi

Rekomendowane odpowiedzi

Nadeszła ta chwila, że zachciało się aby koza siadła. Kupiłem w/w zestaw z racji ceny do jakości. Mowa o całym komplecie amortyzatory i sprężyny. Przy okazji operacji z racji tego, że moje wahacze już umarły też wpadł cały komplet RTS.

No i zaczęło się. Montaż kompletu na przód to nie lada wyzwanie. Nie ma żadnej instrukcji. Mój mechanik na warsztacie zbladł. Temat ogarnął po telefonie do map-tuning i producenta:) Chodziło o gumy bo nic nie pasowało do siebie. Fabrycznie kielich jest okrągły A tam takie jajko.

Niestety za cholerę nie da się uzyskać kątów z przodu jak i przód zdecydowanie niżej siedzi niż tył. 

Nie wiem co jest grane. Pierwszy raz mi się zachciało takich ewolucji. 

Ma ktoś może wiedzę jak to powinno być poskładane? Myślałem że jak to KIT to wszystko będzie pasowało idealnie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i teraz po jeździe próbnej przy 100km/h jak się rozpędzam to jakbym po tarce jechał. 

Jestem załamany po całości. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, tysszek napisał:

No i teraz po jeździe próbnej przy 100km/h jak się rozpędzam to jakbym po tarce jechał. 

Jestem załamany po całości. 

Zmien mechanika bo montaz tego to banał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, dartroom napisał:

Zmien mechanika bo montaz tego to banał...

Mniemam że idzie to jak fabryka. spód gdzie opiera się sprężyna ma inny kształt jak fabryczne przez co guma nie leży jak powinna. Do tego sprężyna też ma górę i dół.  

No ale mniejsza w to. Czy do tego zawieszenia są specjalne gumy? Szukam ale nigdzie nic nie widzę. No i co z resztą? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, tysszek napisał:

Mniemam że idzie to jak fabryka. spód gdzie opiera się sprężyna ma inny kształt jak fabryczne przez co guma nie leży jak powinna. Do tego sprężyna też ma górę i dół.  

No ale mniejsza w to. Czy do tego zawieszenia są specjalne gumy? Szukam ale nigdzie nic nie widzę. No i co z resztą? 

Mi sprężyna pasowala na gume i na talerzyk.

Tyl czesto stoi wyzej wiec wyjmuje się gume spod sprężyny.

Nie wiem skad wibracje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po założeniu i ustawieniu zbieżności kąty miałeś dobre?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym.zawieszeniu nie da sie regulowac kątow. Gorne mocowanie amortyzatora i wahaczy pasuje dokładniena otwory w kielichu i chocbya zamiast sprezyny patyk wsadzil kat bedzie taki sam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że nie ma regulacji. Czy poz mianie kąt miałeś dobry, nie przestawił się?

Teraz na kielich dawałeś jakąś specjalną gumę czy standardową?

 

No i drżenie czy to może być wina tego że zawieszenie jest teraz twardsze a któraś poduszka się kończy pod silnikiem? Występuje przy ostrym deptaniu i powyżej 3 tyś obrotów jak zauważałem. Puszę gaz i ustępuje. 

20180928_191851.jpg

Edytowane przez tysszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, tysszek napisał:

Wiem że nie ma regulacji. Czy poz mianie kąt miałeś dobry, nie przestawił się?

Teraz na kielich dawałeś jakąś specjalną gumę czy standardową?

 

No i drżenie czy to może być wina tego że zawieszenie jest teraz twardsze a któraś poduszka się kończy pod silnikiem? Występuje przy ostrym deptaniu i powyżej 3 tyś obrotów jak zauważałem. Puszę gaz i ustępuje. 

20180928_191851.jpg

Normalna gume taka jaka byla. 

Ja mialem w porzadku, wiadomo ze jak troche siadl na dol to kat pochylenia wiecej wszedl na minus. Jak chcesz wyrównać prawe i lewe kolo to musisz sanki lekko przesunąć.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszystko ok.

Teraz muszę zlokalizować przyczynę wibracji. Obstawiam przeguby lub poduszki pod silnikiem. Bo innej opcji nie widzę. 

Czyli wszystko w normie. Dobrze założyli. 

Teraz muszę znaleźć przyczynę wibracji. Obstawiam przeguby albo poduszki pod silnikiem. Bo innej przyczyny nie widzę.  Polatam troszkę i zobaczę, bo i tak mam jechać jeszcze raz na zbieżność jak się ułoży. 

Edytowane przez tysszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienione obie półosie na nowe kompletne. No i teraz wibracje raz są, raz nie ma. Najbardziej czuć je teraz na trzecim biegu przy przyspieszeniu. Śmiem twierdzić, że po wymianie prawej półośki nawet są większe jak wcześniej jak wymieniłem lewą.  

Pomysły mi się już skończyły co to może być. Zaczynam już myśleć że może któraś poduszka pod silnikiem umiera i przenosi drgania. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poduszki sprawdzone i są ok. 

Czy może być przyczyną to, że przegub wewnętrzny jest pod dużym kątem i wyciągnięty jest, bardziej niż na serii? 

Już mnie trafia szlag. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam kotleta - udało Ci sie znaleźć przyczyny wibracji ? Mam to samo po założeniu eibacha -30 

dokładnie takie same objawy jak opisujesz u siebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.11.2018 o 16:12, tysszek napisał:

Poduszki sprawdzone i są ok. 

Czy może być przyczyną to, że przegub wewnętrzny jest pod dużym kątem i wyciągnięty jest, bardziej niż na serii? 

Już mnie trafia szlag. 

Halo halo ? - poradziłeś sobie z problemem ? Bo moi mechanicy namawiają mnie na wymianę przegubów i półosi - a przecież zaczęło się drganie od wymiany amortyzatorow i sprężyn z przodu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem lewą kompletną pół oś i problem prawie znikł. Idąc za ciosem zrobiłem to z prawej strony i jest gorzej niż było na samym początku. 

Niestety wywalili moją starą pół oś. Zamówili na allegro używaną i wymieniamy s ta do zwrotu. 

Jak będziesz szukał szukaj Lobro bo te GSP to loteria ewentualnie jakaś używke. 

Tu winny jest wewnętrzny przegub. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem występuje podczas rozpędzania ale dopiero jak wrzucę 4 bieg - na trójce mogę piłować i 120 km i nic nie telepie - dziwne - mechanicy tez mówią o przegubie bo po obniżeniu one pracują pod innym kątem. Ciekawe ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności