Skocz do zawartości
KLICHO

Tylne mocowanie wahacza - zwykły vs 3.6

Rekomendowane odpowiedzi

Wsadzał ktoś z was do waszych Pastuchów Łożyskowanie silnika jak i gumy stabilizatora od wersji R36 ?

W łożyskowaniu silnika widać że z R36 są pełne czyli teoretycznie powinno być bardziej stabilniej. 

Czy gumy przednie stabilizatora są takie same jak z R36 ? Bo w etce są tylko łacznie ze stabilizatorem

 

 

 

bucha-bandeja-aluminio-passat-tiguan-3c0199231e-D_NQ_NP_762206-MLB26654428608_012018-F.jpg

thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wrzuciłeś zdjęcie tylnego wspornika wahacza (wspornik mocujący, tylna tuleja wahacza jak zwał tak zwał)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To akurat przedniego i tak się to nazywa według etki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze rosol pisze tylnego wspornika przedniego wachacza 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podałem numery przedniego i zdj ... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież zdjęcia, które dałeś to element wahacza (a raczej jego mocowania)... ale może masz inną ETKę.

http://pl.realoem.me/Volkswagen/BR/PA/2011/702/R/4/407/407005

Ogólnie według ETKA:
- 1K0407182 - przednia guma wahacza (taka sama w każdej wersji)
- 3C0199231E - tylna guma wahacza wraz z mocowaniem - zwykła
- 3C0199231F - tylna guma wahacza wraz z mocowaniem - wzmocniona (dla Alltrack z dużą tarczą, dla Taxi, nauki jazdy, etc...)
- 8J0199231 - tylna guma wahacza wraz z mocowaniem - pełna (TT-RS)
- 1K0411315R --> 5Q0411315A - łącznik stabilizatora (taki sam dla każdej wersji)

Guma mocująca stabilizator fabrycznie jest ze stabilizatorem, występuje chyba w zamiennikach jako wersja rozcięta (czyli nie trzeba jej przeciągać. Według mnie wystarczy dopasować/dobrać po średnicy stabilizatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę zawieszenie przednie :)

2018-09-28_09h47_00.png

 

Co do stabilizatora to tył jest 21,7x3 lub 21,7x3,6 na tył zalezy od producenta np FEBI i Meyle HD mają pod 22,0 mm średnica wewnętrzna inne firmy od 19 do 21,7 . Na logikę biorąc dobrać gumę która średnica jest większa bedzie to mniej stabilne a wybrać z minimalnie mniejszą średnicą było by twardsze 

Przód 23 lub 23,6 i pasują  LEMFÖRDER-26772 02 lub poliuretany tylko brać ze średnica 23 mm czy może mniejszą 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na tył masz jeszcze stabilizator o średnicy 20.7x2.8 

ja bym brał tuleje o średnicy jakiej przewiduje ustawa do mojej fury i nie kombinował :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponownie - pytasz o stabilizator, a zaznaczasz element wahacza... a nazywasz to łożyskiem silnika...

Wyedytowałem poprzedni post dodając "pełną" wersję mocowania wahacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Etka zaznacza wahacz przedni jako jedność ze wspornikiem mocującym a własnie o niego mi chodzi że w wersji Allroad i R36 jest inna guma w środku czyli bardziej wypełniona 

Ale jeśli można poprawić mniej lub wiecej znaczącym stopniu prowadzenie . To taka tuleja może być tak i tak zależy kto jak chce.

Czyli reasumując  8J0199231 włożenie takiego zamiast standardowego układ kierowniczy będzie dużo precyzyjniejszy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmień tytuł posta bo jest mylny i daj znać jak zmontujesz od Audi TT.

Czy pasuje i jak się jeździ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, zamawiając wahacz dostajesz od razu element 2 i 3 ale możesz zamówić te elementy oddzielnie.

Co do zmiany - będzie sztywniej i zapewne nieco głośniej ale czy będzie to odczuwalny dyskomfort? Wątpię.

@rosol zmieniłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, KLICHO napisał:

Czyli reasumując  8J0199231 włożenie takiego zamiast standardowego układ kierowniczy będzie dużo precyzyjniejszy. 

Czy będzie precyzyjniejszy? Raczej wątpię, ponieważ to jest jedna z paru części związanych z układem jezdnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinno być mniej odczuwalne "ciągnięcie" auta po dodaniu gazu ale czy w seryjnym aucie to jest to odczucia? W TT-RS jest grubo ponad 300 koni i prawie 500 Nm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To też racja ale jadąc dużymi prędkościami, też powinno być wyczuwalne. Bo po mieście na 100% nie ale przy dużych prędkościach na pewno. Teraz np mam takie wrażenie jadąc 160-200 i złapie nierówność samochód jest lekkie szarpnięcie w bok. Od razu mówię wahacze tuleje amorki itp są w porządku. Jadać innym Passkiem był podobny efekt, fakt u mnie już są one zmęczone dość . W R36 jest ale w mniejszym stopniu odczuwalne . Wiec powinno też być ok. Jeszcze rozważam nad gumami wahacza czy nie dać poliuretanów . Tak jak kolega rosol założył temat. Ogólnie powinien być nieco sztywniejszy lepiej reagować na zakręty i być precyzyjniejszy . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale będzie mocniej tłuc po nierównościach no i raz na jakiś czas trzeba je nasmarować ponownie aby służyły... do seryjnych aut poliuretany raczej nie są polecane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem w B4 przez 5 lat i nic nie tukło ani nie skrzypiały :) Przed montażem jak posmarujesz je dobrze będzie to chodzić i chodzić. Nawet masz specjalny sam co daje Ci producent poliuretanów. Jedynie nie wiem jak by się to zachowywało w B6\B7 ale powinno też być ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wsadź lepiej normalne dobrego producenta i będziesz Pan zadowolony :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuje chinoli nigdy. Ale też mi zależy aby to dobrze naprawdę się prowadziło. Bo dużo jeżdżę dość sporymi prędkościami i też to jest bezpieczeństwo moje jak i innych użytkowników

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od Audi TT:

Febi FEB34839

TRW JBU185

 

 

od Seata Leona Cupra i Audi S3 pasuje..... pełna guma.... lewy FE33971 (1K0 199 231 N) i prawy FE33972 (1K0 199 232 N)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności