Jump to content
jozwiak201

diesel Szarpanie silnikiem podczas rozruchu

Recommended Posts

Witam, nie wiem czy wybrałem dobry dział, ale inny jakoś nie pasuje.

Mianowicie mam problem podczas rozruchu zimnego silnika ( po postoju przez noc około 10 h) szarpie nim do momentu odpalania (około 3 sekund) po czym silnik jakby lekko klekocze przez dłuższą chwilę.

Najbardziej mnie interesuje dlaczego ten silnik tak szarpie przy rozruchu.

Jak zgaszę i ponownie odpalę jest już ok, również późniejsze odpalania są ok.

Passat b6 BMR 170km dsg.

Z góry dzięki za pomoc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy to nie zaczęło się razem z przyjściem jesieni? Może świece żarowe niedomagają?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie świece były zakładane nowe jakieś pół roku temu.

Problem był też wcześniej ale teraz jak by bardziej widoczny. W tedy po przytrzymaniu kluczyka dłuższą chwilę na zapłonie odpalał miarę ok, teraz nie do końca to pomaga.

Dzisiaj sprawdziłem inną metodą i wkładałem i wyciągnąłem kluczyk do zapłonu z cztery razy i odpalił dobrze.

Jedynie co jeszcze występuje do takie jakby klekotanie jak się to odpali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A do rozrusznika zaglądałeś? Może to on jest przyczyną? Za wolno kręci i potrzebuje więcej obrotów, żeby rozbujać silnik.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie patrzyłem. A występowało by to najbardziej na zimnym silniku? Bo na ciepłym jest ok.

I np dzisiaj jak kilka razy przekręcałem do zapłonu to też lepiej odpalił. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że na ciepłym też by dłużej kręcił...

Kilkukrotne wkładanie kluczyka powoduje że podgrzewasz świece, ale też podajesz więcej paliwa. Może zaworek w vacum pompie nie trzyma i przez noc paliwo cofa się do baku? 

Tutaj trzeba by to przetestować stawiając samochód przodem do dołu. Jeśli będzie jakakolwiek zmiana w odpaleniu po nocce z dziobem do dołu, to znaczy że coś nie tak z układem paliwowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już pojechałem tył jest jakieś 12 cm wyżej.

Rano będę odpalał od razu po zgaśnięciu świec i zobaczymy. 

Jak odpali normalne to znaczy że paliwo się cofa ? A jak będzie tak jak było to inna usterka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak odpali od razu to przyczyna w paliwie.. Mogą to być też uszczelki pod wtryskami lub same wtryski mają zbyt niskie ciśnienie paliwa z początku..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można by jeszcze pokusić się o zajrzenie do filtra paliwa (5 śrubek torx) . Jak będzie dużo czarnej mazi, to znaczy że olej silnikowy przedostaje się przez pompę vacum do paliwa. Te pompy lubią się przycierać lub gubić ciśnienie, przynajmniej tak było w 1.9tdi. .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do remontu i tak mam turbinę, więc jutro daję do mechanika i mu powiem że ma zobaczyć co może być.

Jak będę znał rozwiązanie to dam znać, jak nie to będę się pytał tutaj dalej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak z ciekawości - po co szukałeś śrubek do filtra paliwa?

  Jak pucha nie jest dobrze skręcona, to auto może się zapowietrzać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trudno powiedzieć, normalnie to jest tam uszczelka, która sprawia że ciężko zamknąć tą puszkę i raczej dość dobrze uszczelnia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale filtr paliwa jest cały czarny od oleju. Mechanik stwierdził że może to być przez pompę vacum. 

I mówi że to mogło by być przyczyną. 

Profilaktyczne podmieni i zobaczy co będzie się działo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry że dopiero teraz odpisuję, ale nie miałem kiedy. Auto jest po wymianie pompy vacum  i nadal to samo, wymienił jeszcze gumki na pompowtryskach.

Zobaczę jeszcze kilka dni i zajrzę do filtra paliwa jak wygląda może znów wadliwa pompa jest albo po prostu coś innego mu dolega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze tak szukam innych dolegliwości w internecie.  I doszedłem do wniosku że te szarpanie mogło by być od dwumasy. A się kończy więc...

Ale zastanawia mnie te odpalanie na zimnym silniku że kręci około 5 sekund i podczas kręcenia dzisiaj zauważyłem że są takie przerwy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaglądnij do filtra paliwa ponownie. Niekiedy długotrwałe przedostawanie się oleju do paliwa skutkuje uwaleniem całego układu paliwowego. Czytałem, że niektórzy tutaj czyścili zbiornik paliwa z olejowej niespodzianki.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr jest czysty. Tak myślę czy mógł to by być rozrusznik albo akumulator .? Akumulator w tej chwili jest 74Ah 680A Centra Plus CB740

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy