Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc. Mozecie mi pomoc w odpowiedzi jak dziala ta funkcja skoro nie mam opcji  ustawiania dystansu na belkach? Tej opcji nie mam mam chyba tylko na kierownicy CTL zamiast dystansu. dzieki za pomoc

20180924_201635.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

funkcja działa awaryjnie, np gdy zbliżasz się za szybko do pojazdu jadącego przed Tobą (np auto z przodu  nagle wyhamowuje i skręca)

-najpierw dostajesz sygnał dzwiękowy

-jak nie zareagujesz to auto hamuje 

 

w Front Assist odległości nie ustawisz. +Nie jestem pewien, ale FA działa chyba dopiero od jakiejś prędkości, a więc nie w korku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mylisz FA z ACC. Front Assist jedynie ostrzega, ewentualnie hamuje i zaciska pasy. Ta funkcja ma za zadanie zminimalizować ewentualne skutki wypadku.

Mając ACC czyli tempomat aktywny ustawiasz belki odległości i wtedy samochód zwalnia gdy zobaczy przeszkodę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam, że FA świetnie dba o zachowanie należytej odległości od pojazdu poprzedzającego. Ktoś kto zwykł jeździć "na zderzak" może się nieźle zdziwić widząc ile powinien wynosić bezpieczny odstęp :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

..tylko ze jej nie mam. mialem auto z ta funkcja i menu wygladalo zupelnie inaczej. tutaj mam tylko informacje ale chyba samych urzadzen nie mam. bynajmniej ja nie wiem jak je wywolac

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, masiej1976 napisał:

..tylko ze jej nie mam. mialem auto z ta funkcja i menu wygladalo zupelnie inaczej. tutaj mam tylko informacje ale chyba samych urzadzen nie mam. bynajmniej ja nie wiem jak je wywolac

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Masz front assist ale bez aktywnego temponatu (automatyczna regulacja odstępu od poprzednika) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, ale jak to dziala u mnie skoro nieustawiam odleglosci? Mozesz tez zerknac na nastepne zdjecie. Ta opcja wlacza mi siebardzo zadko i tez za bardzo nie wiem z kad

IMG-20180926-WA0002.jpg

Normalnie nie moge jej wywolac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwa razy naciśnij przycisk CAR przy ekranie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.09.2018 o 06:16, masiej1976 napisał:

..tylko ze jej nie mam

ale to teraz piszesz o czym? o FA? Masz, co widać na zdjęciach. Po prostu ten system działa automatycznie w ostateczności, raz tylko ostrzeże, raz zareaguje ostrym hamowaniem, a raz może nie zadziałać. To asystent a nie system autonomiczny, który Cię zastąpi.

ACC? Nie masz, dlatego nie masz belek do ustawiania odległości. O zachowaniu odstępu (ostrzeżenie o odległości)? Ta informacja pojawia się na MFA a nie na radiu. Zamiast licznika kilometrów pojawia się ikona dwóch aut z wykrzyknikiem. To znaczy, że FA wykryło, iż jedziesz zbyt blisko poprzedzającego cię auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie to też tak wygląda (DM) ale nie u wszystkich tak jest. To zależy od kodowania czy warning intensity ustawione jest jako "via menu" czy na sztywno np Medium.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ciągle w VCDS pojawia mi się błąd od Front Assist.Widziałem, że często się pojawia w autach, w których jest tylko front assit bez aktywnego tempomatu. Macie pojęcie co zrobić żeby się go pozbyć?

1 Fault Found:
0836 - Databus 
          U1123 00 [008] - Received Error Message
          [New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces]
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 254
                    Reset counter: 48
                    Mileage: 145496 km
                    Date: 2019.10.31
                    Time: 13:40:22

                    Control Module temperature: 11 °C
                    Voltage terminal 15: 11.6 V
                    Velocity_vehicle_reference: 0.00 m/s
                    Longitudinal_acceleration_vehicle_reference: 0.00 m/s˛
                    Status_ACC_System: ACC_reversible_error

 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest acc i front asist ale to tak jak na zdjęciu u masiej1976 

Ale jest ale mam blad w sterowniku park asist 

Błąd 13639168

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Czy ktoś wie jak aktywować by Front Assist pojawiło się na liczniku w liście asystentów. Mam pozostałe inne Lane/Side Assist i i wyjazdu są. A tego mi brakuje. 

Który kanał adaptacyjny za to odpowiada? 

Edytowane przez jeżutp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wczoraj mialem niebezpieczna sytuacje na autostradzie i dlatego zastanawia mnie jedno pytanie. 

Opis sytuacji zgrozenia...

Byla noc, autostrada praktycznie pusta, wiec spokojnie rozpedzam sie do 220-230km/h gdzie nagle z prawego pasa idiota zmienia pas na lewy (przed nim nikogo nie bylo, a ja juz zmienilem pas na lewy ok. 400-300m) i nagle hamuje.

Zrobil to jak bylem ok 100m za nim a roznica w predkosci byla znaczna, zdazylem 2 razy mrugnac dlugimi od razu wciskajac hamulec ale najwidoczniej zbyt slabo bo pojawila sie kontrolka czerwona przed kolizja, pasy sie napiely wciskajac mnie w fotel, sile hamowania przejal samochod zwiekszajac ja na maxa.... i praktycznie przed samym dzwonem poczulem szarpniecie kierownica i i gwaltowne zjechanie na prawy pas, co ciekawe zabujalo mnie niezle ale samochod sam skontrowal aby sie utrzymac w prawym pasie.

Wszystko trwalo to moze z 2-3 sekundy, gdy juz bylo po wszystkim i uniknolem wypadku na spokojna analiza uswiadomila mnie ze on mial ponizej 100km/h 

Pytanie ...

Czy w takich sytuacjach extremalnych Front Assist sam zmienia pas aby uniknac zderzenia? i czy sugeruje sie np. lewa strona ciagla linia, prawa przerywana odzielajaca pasy i w ta strone robi unik? 

Czy po prostu sam to zrobilem odruchem bezwarunkowy a przez napiecie pasow mialem uczucie szarpniecia kierownicy.

Nigdzie nie wyczytalem o tym dlatego zwracam sie do was z pytaniem bo wszedzie pisze tylko o hamowaniu i jego przygotowaniu.

Szkoda ze jeszcze nie zamontowalem kamerki bo mialbym material do analizy, teraz juz w koncu bedzie trzeba zamontowac. Na szczescie nikomu nic sie nie stalo.

P.S. Idiota zostal zatrzymany razem ze mna bo na szczescie wszystko to widziala policja DE (stali do wyrywkowej kontroli) i okazalo sie ze kierowca byl na haju wracajac z NL i nie mial pojecia ze cos takiego sie stalo przed chwila bo on nie zmianial pasa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności