masiej1976 Zgłoś #1 Napisano 25 Września 2018 Czesc. Mozecie mi pomoc w odpowiedzi jak dziala ta funkcja skoro nie mam opcji ustawiania dystansu na belkach? Tej opcji nie mam mam chyba tylko na kierownicy CTL zamiast dystansu. dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #2 Napisano 25 Września 2018 funkcja działa awaryjnie, np gdy zbliżasz się za szybko do pojazdu jadącego przed Tobą (np auto z przodu nagle wyhamowuje i skręca) -najpierw dostajesz sygnał dzwiękowy -jak nie zareagujesz to auto hamuje w Front Assist odległości nie ustawisz. +Nie jestem pewien, ale FA działa chyba dopiero od jakiejś prędkości, a więc nie w korku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shibby Zgłoś #3 Napisano 25 Września 2018 mylisz FA z ACC. Front Assist jedynie ostrzega, ewentualnie hamuje i zaciska pasy. Ta funkcja ma za zadanie zminimalizować ewentualne skutki wypadku. Mając ACC czyli tempomat aktywny ustawiasz belki odległości i wtedy samochód zwalnia gdy zobaczy przeszkodę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shibby Zgłoś #4 Napisano 25 Września 2018 dodam, że FA świetnie dba o zachowanie należytej odległości od pojazdu poprzedzającego. Ktoś kto zwykł jeździć "na zderzak" może się nieźle zdziwić widząc ile powinien wynosić bezpieczny odstęp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masiej1976 Zgłoś #5 Napisano 26 Września 2018 ..tylko ze jej nie mam. mialem auto z ta funkcja i menu wygladalo zupelnie inaczej. tutaj mam tylko informacje ale chyba samych urzadzen nie mam. bynajmniej ja nie wiem jak je wywolac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #6 Napisano 26 Września 2018 13 godzin temu, masiej1976 napisał: ..tylko ze jej nie mam. mialem auto z ta funkcja i menu wygladalo zupelnie inaczej. tutaj mam tylko informacje ale chyba samych urzadzen nie mam. bynajmniej ja nie wiem jak je wywolac Masz front assist ale bez aktywnego temponatu (automatyczna regulacja odstępu od poprzednika) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masiej1976 Zgłoś #7 Napisano 26 Września 2018 Dzieki, ale jak to dziala u mnie skoro nieustawiam odleglosci? Mozesz tez zerknac na nastepne zdjecie. Ta opcja wlacza mi siebardzo zadko i tez za bardzo nie wiem z kad Normalnie nie moge jej wywolac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jast72 Zgłoś #8 Napisano 27 Września 2018 Dwa razy naciśnij przycisk CAR przy ekranie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shibby Zgłoś #9 Napisano 28 Września 2018 Dnia 26.09.2018 o 06:16, masiej1976 napisał: ..tylko ze jej nie mam ale to teraz piszesz o czym? o FA? Masz, co widać na zdjęciach. Po prostu ten system działa automatycznie w ostateczności, raz tylko ostrzeże, raz zareaguje ostrym hamowaniem, a raz może nie zadziałać. To asystent a nie system autonomiczny, który Cię zastąpi. ACC? Nie masz, dlatego nie masz belek do ustawiania odległości. O zachowaniu odstępu (ostrzeżenie o odległości)? Ta informacja pojawia się na MFA a nie na radiu. Zamiast licznika kilometrów pojawia się ikona dwóch aut z wykrzyknikiem. To znaczy, że FA wykryło, iż jedziesz zbyt blisko poprzedzającego cię auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masiej1976 Zgłoś #10 Napisano 28 Września 2018 Dzieki. Dzieki schibby i jast72 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shibby Zgłoś #11 Napisano 2 Października 2018 u mnie to też tak wygląda (DM) ale nie u wszystkich tak jest. To zależy od kodowania czy warning intensity ustawione jest jako "via menu" czy na sztywno np Medium. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ttom11 Zgłoś #12 Napisano 22 Lutego 2020 Panowie ciągle w VCDS pojawia mi się błąd od Front Assist.Widziałem, że często się pojawia w autach, w których jest tylko front assit bez aktywnego tempomatu. Macie pojęcie co zrobić żeby się go pozbyć? 1 Fault Found: 0836 - Databus U1123 00 [008] - Received Error Message [New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces] Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 254 Reset counter: 48 Mileage: 145496 km Date: 2019.10.31 Time: 13:40:22 Control Module temperature: 11 °C Voltage terminal 15: 11.6 V Velocity_vehicle_reference: 0.00 m/s Longitudinal_acceleration_vehicle_reference: 0.00 m/s˛ Status_ACC_System: ACC_reversible_error 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koniu15 Zgłoś #13 Napisano 7 Lipca 2020 U mnie jest acc i front asist ale to tak jak na zdjęciu u masiej1976 Ale jest ale mam blad w sterowniku park asist Błąd 13639168 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jeżutp Zgłoś #14 Napisano 12 Sierpnia 2022 (edytowane) Witam Czy ktoś wie jak aktywować by Front Assist pojawiło się na liczniku w liście asystentów. Mam pozostałe inne Lane/Side Assist i i wyjazdu są. A tego mi brakuje. Który kanał adaptacyjny za to odpowiada? Edytowane 13 Sierpnia 2022 przez jeżutp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sir_Stahu Zgłoś #15 Napisano 19 Marca 2023 Witam, Wczoraj mialem niebezpieczna sytuacje na autostradzie i dlatego zastanawia mnie jedno pytanie. Opis sytuacji zgrozenia... Byla noc, autostrada praktycznie pusta, wiec spokojnie rozpedzam sie do 220-230km/h gdzie nagle z prawego pasa idiota zmienia pas na lewy (przed nim nikogo nie bylo, a ja juz zmienilem pas na lewy ok. 400-300m) i nagle hamuje. Zrobil to jak bylem ok 100m za nim a roznica w predkosci byla znaczna, zdazylem 2 razy mrugnac dlugimi od razu wciskajac hamulec ale najwidoczniej zbyt slabo bo pojawila sie kontrolka czerwona przed kolizja, pasy sie napiely wciskajac mnie w fotel, sile hamowania przejal samochod zwiekszajac ja na maxa.... i praktycznie przed samym dzwonem poczulem szarpniecie kierownica i i gwaltowne zjechanie na prawy pas, co ciekawe zabujalo mnie niezle ale samochod sam skontrowal aby sie utrzymac w prawym pasie. Wszystko trwalo to moze z 2-3 sekundy, gdy juz bylo po wszystkim i uniknolem wypadku na spokojna analiza uswiadomila mnie ze on mial ponizej 100km/h Pytanie ... Czy w takich sytuacjach extremalnych Front Assist sam zmienia pas aby uniknac zderzenia? i czy sugeruje sie np. lewa strona ciagla linia, prawa przerywana odzielajaca pasy i w ta strone robi unik? Czy po prostu sam to zrobilem odruchem bezwarunkowy a przez napiecie pasow mialem uczucie szarpniecia kierownicy. Nigdzie nie wyczytalem o tym dlatego zwracam sie do was z pytaniem bo wszedzie pisze tylko o hamowaniu i jego przygotowaniu. Szkoda ze jeszcze nie zamontowalem kamerki bo mialbym material do analizy, teraz juz w koncu bedzie trzeba zamontowac. Na szczescie nikomu nic sie nie stalo. P.S. Idiota zostal zatrzymany razem ze mna bo na szczescie wszystko to widziala policja DE (stali do wyrywkowej kontroli) i okazalo sie ze kierowca byl na haju wracajac z NL i nie mial pojecia ze cos takiego sie stalo przed chwila bo on nie zmianial pasa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach