Skocz do zawartości
voywizard

1,8 TSI zakup nowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie:)

Planuję zakup nowego Passata 1.8 TSI, ale nie jestem zdecydowany na rodzaj skrzyni biegów.

Wiem, że jest różnica w momencie obrotowym i że manual jest potencjalnie bardziej dynamiczny. 

Spotkałem się z odmiennymi opiniami, która lepiej współgra z tym silnikiem.

W związku z tym mam pytanie do użytkowników: co się lepiej sprawuje z tym silnikiem manual czy DSG? 

Kiedy warto rozważyć 2.0 (220KM)? 

 

Dzięki.

V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8 TSI = manual

2.0 TSI = DSG

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może trochę OffTop, ale ja zamówiłem 2.0 TDI z manualem i jestem zadowolony. W mieście jeździ się do 5tki wtedy 100 km/h = 2 tys obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.8 manual. Pytasz kiedy brać 2.0, ano wtedy kiedy chcesz mieć DSG :) do 1.8 lepiej w manualu. Jesli doplacac do DSG to już dołożyć te kilkanaście tys wiecej i wziąć przy 2.0, do 1.8 bym nie doplacal. Poza tym w 1.8 chyba jest suche DSG. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dwa lata miałem 1.8 manual, a od czerwca 2.0 DSG

Passat w manualu ma wysoki skok sprzęgła i długich korkach to trochę uciążliwe.

polecam DSD ale w 2.0

Witam,

Dwa lata miałem 1.8 manual, a od czerwca 2.0 DSG

Passat w manualu ma wysoki skok sprzęgła i długich korkach to trochę uciążliwe.

polecam DSG ale w 2.0

 

Edytowane przez Robert1272
Błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od półtorej roku jeżdżę 1.8 z DSG. Uważam że to bardzo dobre połączenie. Wiem że moment ma niższy niż manual, ale skrzynia DSG świetnie sobie z tym radzi dobierając bardzo dobrze przełożenia. Komfort w przypadku automatu to bajka, zmiana biegów niezauważalna i  mega szybka. Przejechałem na razie 44 tys. i nic ze skrzynią się nie dzieje. Osobiście polecam. Jednak jeśli miałbym wybierać to miedzy 1.8 DSG a 2.0 DSG. Tylko w 2.0 słyszałem że jest problem duży z trakcją, a nie można wybrać 4x4.  W swoim 1.8 na wilgotnej nawierzchni bywa ciężko bo to lekki silnik i przyczepność się często zrywa. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie i pomoc :)

Ze względu na fakt, że większość mojej jazdy to jednak miasto to jestem bliższy decyzji o DSG.

Czy podzielacie opinię o problemach z przyczepnością w 2.0 (220KM)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w 1.8 z dsg nie da się ostro ruszyć z miejsca bez buksowania kół, więc 2.0 pewnie podobnie.

Manual w takim samochodzie nie przystoi :) Co to XIX wiek ;)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz się spieszyć jak chcesz 1,8 ponieważ już ich nie produkują i są tylko sztuki z placów u dilerów. 

Ja już aktualnie mam trzeciego Passata 1,8 w manualu i uważam to połączenie za bardzo udane. Aż szkoda, że już go nie będzie w ofercie... 

Ja jako pracownik VW sprzedaję, zawsze po 10 miesiącach użytkowania żeby nie tracić na wartości i teraz aktualnie też będę właśnie wystawiał kolejnego na sprzedaż. A ponieważ zawsze konfiguruję auto pod atrakcyjność wizualną (pełen Rline i 19 felgi, Aid itp) to po sprzedaży niestety kolejnego 1,8 już nie mogę zamówić. Na tą chwilę jest tylko 2,0 lub 1,5 (oczywiście w benzynie) także trzeba się przestawić. Szkoda...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wiadomo już coś odnośnie cen dla nowych silników? Pytam bo wyczekuje na 2.0 190km którego można znaleźć między innymi w Arteonie. Zastanawiam się czy cennikowo będzie bliżej 1.8 czy 2.0 220Km :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dilerzy jeszcze nie mają kompletnie żadnych informacji o decyzji i terminie wejścia do produkcji Passatów z silnikiem 190 KM (z tego co się dowiedziałem u jednego z nich w Poznaniu). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Starl0rd napisał:

Czy wiadomo już coś odnośnie cen dla nowych silników? Pytam bo wyczekuje na 2.0 190km którego można znaleźć między innymi w Arteonie. Zastanawiam się czy cennikowo będzie bliżej 1.8 czy 2.0 220Km :)

Jest juz w cenniku 2.0TSI 190 KM a z ciekawostek to Tiguan dostał 2.0TSI 230 KM, ciekawe czy B8 dostanie....

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, M77 napisał:

Jest juz w cenniku 2.0TSI 190 KM a z ciekawostek to Tiguan dostał 2.0TSI 230 KM, ciekawe czy B8 dostanie....

 

Gdzie znalazłeś ten cennik? Patrzyłem nawet przed chwilą w konfiguratorze i w cenniku na stronie VW ale jest tam tylko stara wersja 220KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogladalem na kompie u sprzedawcy :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.09.2018 o 07:55, M77 napisał:

ogladalem na kompie u sprzedawcy :)

 

Wow no to albo mają inne cenniki albo mnie w konia zrobił. Otóż byłem dzisiaj u Szewczyka zobaczyć jak to wygląda i aktualnie w Passacie do 13 albo 23 tygodnia przyszłego roku będą dostępne tylko 3 jednostki benzynowe: 1,5 150km (manual + automat) i bodajże 2.0 280km w automacie. Silnika 2.0 190km brak i nie wiadomo czy będzie. Wygląda więc na to że trzeba będzie czekać do lifta który ma być podobno na przełomie październik/listopad 2019 :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jest, ze dealerzy na otomoto wystawiają auta z silnikiem 1.5 a nie ma ich w cenniku jeszcze. W ogłoszeniach są zdjęcia aut z placu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, Starl0rd napisał:

Otóż byłem dzisiaj u Szewczyka zobaczyć jak to wygląda i aktualnie w Passacie do 13 albo 23 tygodnia przyszłego roku będą dostępne tylko 3 jednostki benzynowe: 1,5 150km (manual + automat) i bodajże 2.0 280km w automacie

Benzyna osłabła do 272 km jeśli już. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, brono napisał:

Ciekawe jest, ze dealerzy na otomoto wystawiają auta z silnikiem 1.5 a nie ma ich w cenniku jeszcze. W ogłoszeniach są zdjęcia aut z placu. 

Dilerzy mają pozamawiane na siebie już te wersje 1,5 tsi w konkretnych konfiguracjach, a otrzymają je dopiero w listopadzie-grudniu (bo w Emden produkcja z tym silnikiem ma ruszyć dopiero w 43 tygodniu bodajże).

Dlatego oni już je wystawiają w swoich ofertach, a na zdjęciach pokazują auta najbardziej zbliżone do tych zamówionych. Wiem, bo byłem i też zamówiłem takiego u jednego z dilerów w Poznaniu. 

Pozostałe informacje Stalr0rda też się potwierdzają z wyjątkiem silnika 280 km bo tylko jest 220 km jeszcze w ofercie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, [email protected] napisał:

Dilerzy mają pozamawiane na siebie już te wersje 1,5 tsi w konkretnych konfiguracjach, a otrzymają je dopiero w listopadzie-grudniu (bo w Emden produkcja z tym silnikiem ma ruszyć dopiero w 43 tygodniu bodajże).

Dlatego oni już je wystawiają w swoich ofertach, a na zdjęciach pokazują auta najbardziej zbliżone do tych zamówionych. Wiem, bo byłem i też zamówiłem takiego u jednego z dilerów w Poznaniu. 

Pozostałe informacje Stalr0rda też się potwierdzają z wyjątkiem silnika 280 km bo tylko jest 220 km jeszcze w ofercie. 

Prawdopodobnie po lifcie może coś dojdzie do gamy silinikowej. Jeździłeś już może tym silnikiem i czy wziąłeś wersje w manualu czy w dsg? Widzę że masz 1.8 więc nie obawiasz się spadku radości z jazdy? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety obawiam się spadku radości z jazdy. Jeździłem wcześniej 1,4 150 km i czuć, że jest o wiele słabszy od 1,8 oraz dźwięk silnika też według mnie brzmi gorzej. Jednakże ponieważ zmieniam Passata pod koniec roku zawsze na nowego, a tym razem 1,8 został już wycofany oraz 2,0 dopiero możliwy po nowym roku do odbioru, został mi tylko w benzynie 1,5 (nowe normy WLTP narobiły niezłego bałaganu). Mam nadzieję, że zrekompensuje mi to jazda ze skrzynią dsg (bo zawsze miałem manualna) i nowy silnik 1,5, który ma podobno poprawioną trochę elastyczność w stosunku do 1, 4 mimo tej samej mocy (ponoć lepiej ciągnie od dołu) i trochę bardziej znośny dźwięk małego jednak silnika. Zobaczę jak odbiorę, ale trochę żal bo 1,8 to niestety nie będzie... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności