Skocz do zawartości
kameleon7

Tarcze,klocki tył

Rekomendowane odpowiedzi

Klocki doszly,w przyszlym tygodniu dzialam

 

image.jpeg

image.jpeg

 

Zrobione.

tloczek normalnie mozna cofnac bez komputera leciutko sie cofal.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyszlo to calkiem calkiem,klocki jeszcze zrobia swoje :-)

image.jpeg

image.jpeg

Jestem ciekawy czy nowe klocki ogarnely by te tarcze bez toczenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za relację.

Myślę, że kalibracja hamulca postojowego ("ręcznego") by się przydała.

Jest taka opcja w VCDS

Pozdrawiam

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klocki mozna wymienic bez komputera

tloczki cofaja sie lekko same sie pozniej kalibruja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż tyle się jednak nie cofną, aby zniwelować różnicę między nowym i zużytym zestawem. A na siłę wpychając tłoczek, możemy uszkodzić mechanizm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienialem calosc,klocki tarcze i bez problemu moglem cofnac tloczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tloczek cofa sie lekko, a dodatkowo mozna zdjac silniczek ( sekunda roboty) i tloczek cofasz do konca palcami :). VCDS nie jest potrzebny,

Edytowane przez dirve

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż nie wierzyłem.. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś dokładniej możecie napisać odnośnie wymiany klocków przy pomocy komputera vcds/obd11? Jak dokładnie wygląda taka procedura? Bo różni się zapewne od tego co było w B6/7?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Procedura jest identyczna. Trzeba tylko popatrzeć gdzie w Twoim VCDS jest cofanie tłoczków. Jedne mają w module ABS inne w innym miejscu. 

Jak wygląda procedura, znajdziesz na YouTube. Nic skomplikowanego. Trzeba tylko znaleźć gdzie kliknąć włączenie serwisu okładzin tylnych i gdzie ja zakończyć. Kilka prostych kliknięć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak tez mozna bez kompa ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

przymierzam się do zakupu klocków przód tył, czy po takim czasie, może ktoś się już wypowiedzieć co do jakości ATE, TRW, FERODO ?

Z pasujących do mojego modelu wytypowałem modele:

Przód:

ATE 13046027852

TRW GDB 1956

FERODO 4433

Tył:

ATE 130460072942

13.0460-7294.2

 

TRW GDB 1957

FERODO FDB4434

Czy ktoś miał doświadczenie z TRW albo ATE z listy powyżej? Bo nie wiem które wybrać, fabrycznie są TRW, ale oryginalne są nieco inne niż AfterMarket TRW, bardziej przypominają ATE. Jednak szkoda wydać 450 zł na oryginalne klocki, ATE można kupić za 250, a TRW za 170 zł.

Z góry dziękuję za porady.

 

 

Edytowane przez kamskam
dodanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam ostatnio stałem przed podobnym wyborem i wszystko , tarcze i klocki kupiłem z ATE. Zbyt wcześnie by się wypowiedzieć , ale zawsze byłem z tej firmy zadowolony :)

20210210_110246.jpg

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uważajcie bo możecie się ździwić po zamontowaniu klocków. Tarcza od zewnątrz wydawała się ok. Ale wewnątrz miałem w stanie kiepskim i z wysokich prędkości na autostradzie dudniło. Do 80-90 km/h było ok. Dwa razy ta sama robota plus kupowanie nowych tarcz i klocków. Nalot 45 000 km. A dla ciekawostki pomiar bicia bocznego tarcz tył ATE. Wyszło 0.02 więc bardzo dobrze. I taka rada nie zapomnijcie odłączyć czujników ABS(ESP) przed próbą wyjęcia zacisku z klocków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.10.2018 o 08:32, Majkel2017 napisał:

Myślę, że kalibracja hamulca postojowego ("ręcznego") by się przydała.

Jest taka opcja w VCDS

A gdzie tego szukać ?

w moim aucie nie ma modułu 53 -Parking brake,

wszystko chyba jest w 03 -ABS, chyba bo nie można wejść w ABS,

żąda hasła i żadne nie pasuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może listę narzędzi potrzebnych do wymiany klocków tył?

Jaka tam idzie śruba od zacisku? Jaka od silniczka bo będę go odkręcał. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zacisk od jarzma to jest hex 6 7 lub 8 już nie pamiętam, silniczka nie ściągałem bo cofałem VCDS'em ale podstawowy zestaw HEX'ów TORX'ów kluczy nasadowych i płaskich plus śrubokręt płaski, młotek i dobry druciak Ci wystarczą. Nie ma tam kosmicznych śrub ani nietypowych rozmiarów :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności