Skocz do zawartości
misiu88

2,3 v5 nie równa praca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od nie dawna posiadam Passata z silnikiem 2.3 v5 170km z 2001r . Po wymianie czujnika położenia wałka rozrządu auto super jeździło przez 3 dni. Później nagle zgasło na dojeździe do świateł. Po zeskanowaniu komputerem wyświetla bład 17748- camshaft position sensor g40 engine speed sensor g28 p1340-35-00 incor correlation.

Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego nic nie pomoglo. Wziełem się za wyciąganie silnika i wymiane rozrządu i okazało się że jest przeskoczony na gornych wałkach. kupiłem cały nowy zestaw wymieniłem ustawiłem na znaki. po ponownym uruchomieniu dalej jest ten sam bład i silnik koślawo chodzi na wolnych obrotach.

Macie jakis pomysł co to może być??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 dni chodził super i nagle przeskoczył? Powinno być słychać łańcuch, że luźno lata.. Czy tam koła zębate nie są przypadkiem na klinach? Sprawdzałeś czy są całe? Znak GMP na kole pasowym pokrywał się ze znakiem na kole zębatym? Bo na pierwszy rzut oka śmierdzi ścięciem klina i przestawieniem się koła. To by tłumaczyło błąd pomimo, że rozrząd na znakach.

Chyba, że jakieś chińskie czujniki zapodałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o to chodzi że nie słyszałem żeby łańcuch dzwonił. Też było dla mnie to dziwne. Czujniki wszystkie Boscha kupiłem więc uważam że dobre. To raczej nie jest możliwe bo znaki z przodu silnika pokrywają się z znakami z tylu. 

Czy świece mogą mieć te na to wpływ? Bo jak odpale auto to czuć nie dopalonym paliwem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A znak na kole pośrednim był widoczny? Wpinales sie w sonde czy oscyluje? Bo ona może odpowiadać za zbyt bogatą mieszankę, tylko skąd błąd niedopasowania dołu z górą skoro wszystko na znaki? Jeśli jesteś pewien że mechanicznie zlozyles tak jak ma być to bym szukał usterki w okablowaniu. Zasniedziala wtyczka, przetarty kabel itp. i ecu swiruje

No i sprawdź podstawy, kable, cewka. Nie miałem tego silnika w łapach ale czasem taka pierdola potrafi wywalić błąd z czapy, i człowiek grzebie w srodku a rozwiązanie na wierzchu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro dół pasował przód z tyłem, a góra się przedstawiła bez zapowiedzi to obstawialbym koło pośrednie. Ale to tylko takie moje dywagacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm moim zdaniem wszystko mechanicznie było ok. Wszystkie znaki się zgadzają i kliny były w porządku. Tak jeszcze się zastanawiam nad tymi zawodami co steruja zmiennymi fazami rozrzadu. Lecz przy wymianie lancucha wygladly w porzadku to znaczy olej przeplywal przez nie bez najmniejszego oporu. Po wymianie świec na dedykowane do tego modelu przez chwilę było ok ale po przegazowaniu znów na wolnych obrotach wróciło do tego samego. Czekam teraz na cewki zapłonowe i zobacze czy to coś pomoże. Sondę odlaczylem i nie miało to żadnego wpływu na pracę silnika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@misiu88 Jakie świece wsadziłeś ? Wywalało Ci zapłony że zmieniasz cewki ? Sondę odpiąłeś pierwszą w kolektorze wydechowym czy drugą w katalizatorze. Jak drugą to Ci nic nie zmieni bo to tylko sonda co bada zanieczyszczenia które wpadają do kata jezeli go masz :) obydwa wałki na górze na pewno ustawiłeś na znaki ? Jaki zestaw rozrządu kupiłeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece wsadziłem ngk lecz teraz nie pamiętam dokładnie numeru. Błędu o cewkach nie wywaliło lecz czasami warto sprawdzić podmienilem i też nic nie dało. Więc został na starych. A sondę odłaczyłem tą pierwszą co jest zaraz za kolektorem wydechowym. Tak na górze walki były ustawione na znaki komplet rozrzadu kupiłem febi tylko taki był dostępny w hurtowni.

Cały czas zastanawiam się nad tymi zaworami od zmiennych faz rozrzadu. Tylko żeby do tego się dobrać trzeba znowu wyciągnąć silnik. Znalazłem tylko jedna firma która regeneruje takie rzeczy i dość sporo sobie za to życzy może ktoś wie gdzie można by to sprawdzić i ewentualnie zregenerować. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie mylę to właśnie w kołach zmiennych faz rozrządu są sitka przez które przepływa olej i potrafią się przytkac i wtedy dzieją się cuda z synchronizacja wałków. Nowy synchronizator to coś koło ponad 2 tyś zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja siemteoche zmieniał została zrobiona głowicą i wymienione wariatory. Po złożeniu silnik chodzi rowniutko ma moc ale wyświetla dalej mi błędy górnych wałków. Czym to może być spowodowane ma ktoś jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności