Skocz do zawartości
Karol..

Problemy po gwarancji

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem posiadaczem VW passata b8, (nie powiem że szczęśliwym ale o tym za chwilę). Mój passerati ma 35tys przebiegu ma dwa lata i 3 tygodnie. Ostatnio usłyszałem niepokojące dźwięki ze skrzyni  dsg podczas zmiany biegu z 3 na 4, zostawiłem auto w serwisie i okazało się że sprzęgło jest do wymiany. Problem w tym że gwarancja na auto skończyła się 3 tyg temu i dostałem odpowiedź z serwisu że naprawa nie może zostać naprawiona w ramach gwarancji oraz dostałem informację że to część eksploatacyjna i że nie ma szans że to wada fabryczna. W mojej opinii auto mające tak mały przebieg nie powinno się kwalifikować do wymiany sprzęgła w ramach zużycia, sprzęgła powinny wytrzymywać ok. 150tyś km, co ciekawe olej w skrzyni wymienia się co 60tys, czyli według serwisu 2x częściej będę wymieniał sprzęgło niż olej, to chyba chore.. odnośnie części eksploatacyjnych  to nie zdążyłem klocków i tarczy wymienić bo się jeszcze nie zużyły...  To nie pierwsza moja przygoda z wadą fabryczną ponieważ przy przebiegu 15 tys została wymieniona turbina.
Macie jakieś doświadczenia z takimi sprawami, co można z tym zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie sprzęgieł. Też słyszałem i czułem niepokojące działanie skrzyni. Samochód ten sam. 2 tygodnie przed końcem gwarancji serwis stwierdził, że konieczna jest wymiana zespołu sprzęgieł (przebieg ok 60tys). Zrobili to na gwarancji. 

Męcz mailami głównego producenta VW Polska, napisz też do głównej siedziby danego serwisu. Jest jeszcze coś takiego jak dobra wola producenta i ewentualnie możesz zapłacić za robociznę. Walcz, męcz ich, nie poddawaj się. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź, właśnie taki mam zamiar męczyć ich i się nie poddawać:) zobaczymy co z tego wyjdzie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A "najlepsze" jest to, że jeżeli jest to "część eksploatacyjna" to nawet naprawa gwarancyjna (gdyby jeszcze była) tego nie obejmuje... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej skrzyni nie wymienia sie oleju, to suche dsg, niestety niezbyt trwale dlatego firma sie wycofuje z tej skrzyni od pewnego czasu. Jest szansa ze cos zalatwisz ale ze wzgledu na afere dieselgate musza oszczedzac wszedzie gdzie sie da. Pisz do importera i do vw w Niemczech, ja jak mialem dawno temu problem to dopiero interwencja tam przyniosla efekt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szok, widzę że chore to co tu się dzieje. ja mam grzechotanie sprzęgięł...ale serwis nie widzi podstaw do ich wymiany...mimo źe w żadnym innym aucie tego samego typu tego nie słychać...szajs..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostałem odpowiedź od serwisu, VW pokryje 100% części i 75% robocizny, dla mnie to jest ok, i przystałem na takie warunki. 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Karol, napisz na jakich ustawieniach skrzyni jeździłeś najczęściej. Na normal, eco czy sport?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy oprocz dzwiekow byly jeszcze jakies inne dziwne objawy pracy skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 12.09.2018 o 15:39, Karol.. napisał:

Witam,

Jestem posiadaczem VW passata b8, (nie powiem że szczęśliwym ale o tym za chwilę). Mój passerati ma 35tys przebiegu ma dwa lata i 3 tygodnie. Ostatnio usłyszałem niepokojące dźwięki ze skrzyni  dsg podczas zmiany biegu z 3 na 4, zostawiłem auto w serwisie i okazało się że sprzęgło jest do wymiany. Problem w tym że gwarancja na auto skończyła się 3 tyg temu i dostałem odpowiedź z serwisu że naprawa nie może zostać naprawiona w ramach gwarancji oraz dostałem informację że to część eksploatacyjna i że nie ma szans że to wada fabryczna. W mojej opinii auto mające tak mały przebieg nie powinno się kwalifikować do wymiany sprzęgła w ramach zużycia, sprzęgła powinny wytrzymywać ok. 150tyś km, co ciekawe olej w skrzyni wymienia się co 60tys, czyli według serwisu 2x częściej będę wymieniał sprzęgło niż olej, to chyba chore.. odnośnie części eksploatacyjnych  to nie zdążyłem klocków i tarczy wymienić bo się jeszcze nie zużyły...  To nie pierwsza moja przygoda z wadą fabryczną ponieważ przy przebiegu 15 tys została wymieniona turbina.
Macie jakieś doświadczenia z takimi sprawami, co można z tym zrobić?

Jaki koszt takiej wymiany sprzęgieł jeśli można wiedzieć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również jestem  zainteresowany kosztami wymiany sprzęgieł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 000 albo 2200 powiedział mi niezależny zakład rok temu za zestaw sprzęgieł do DSG 7 DQ200. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cena moze tez byc inna w zależności od wersji silnikowej? 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności