lukas999 Zgłoś #1 Napisano 9 Września 2018 Witam kolegów, mam problem ze światłami drogowymi w passacie cc, bi xenon. Otóż światła drogowe "nie zostają" na stałe. Pokrętło świateł ustawione na światła mijania, manetkę odpycham w kierunku szyby i efekt jest taki sam, jakbym ją przyciągał do siebie. Słychać ruch przesłony w lampie, zapala się kontrolka świateł drogowych na desce ale po puszczeniu manetki światła drogowe gasną. Nie ma żadnego błędu na desce ani w VAG. Czy może chodzić o złe podłączenie świateł? Wiem, że były demontowane. Czy może jest to wina manetki.. Szukałem rozwiązania na forum, jednak nie znalazłem takiego problemu, często występował problem z gasnącymi światłami po czasie, u mnie od od razu po zwolnieniu manetki słychać uderzenie przesłony i światła długie gasną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #2 Napisano 9 Września 2018 (edytowane) W 2010 powinna być już "miękka" manetka, może nie jest zakodowana, jako miekka, moze ktos tam zmieniał to kodowanie. Jeśli masz rzeczywiście miękką manetkę do świateł drogowych, to upewnij się, że masz zakodowaną opcję momentary switch. Zrób skan, czy nie ma błedów. Edytowane 9 Września 2018 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas999 Zgłoś #3 Napisano 9 Września 2018 dzięki za odpowiedź. Manetka wydaje mi się, że jest taka jak w B7. Podpowiedz proszę jak sprawdzić tą zakodowaną opcję? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #4 Napisano 9 Września 2018 (edytowane) VCDSem. Nie pamiętam dokładnie, gdzie to jest i nie mam jak sprawdzić w tym momencie u siebie. Edytowane 9 Września 2018 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mattio Zgłoś #5 Napisano 11 Września 2018 proszę o pomoc, mam nietypowy problem, tzn. nie napotkałem na taki na tym forum. Jeśli jest to z góry przepraszam i proszę o przeniesienie. VW CC (po lift) z 2013 roku, reflektory pełen LED + biXenon. Auto z USA ale po kodowaniu na EU, tył działa ok, lampy przerobione. Z przodu zamontowane były reflektory o symbolu L / R 26, jak udało mi się ustalić to te z "dynamiczną" przesłoną świateł drogowych - sterowanej silnikiem krokowym, a nie zero-jedynkowo (otwórz/zamknij). Te lampy (model 26) przeznaczone są do aut z kamerą line assist oraz asystentem świateł drogowych - mój CC nie posiada tej funkcji. W lampach wszystko działa ok (LEDy, AFS, kierunki, doświetlanie) tylko BRAK świateł drogowych. tzn po pociągnięciu za manetkę od długich nie dzieję się nic poza zapaleniem niebieskiej kontrolki na desce. udało mi się ustalić, że do tego modelu powinny być lampy o symbolu 23 i takie nabyłem. Przełożyłem moduły (3 szt) z lamp o symbolu 26 i tak: wszystko działa tak samo, tylko teraz mam drogowe cały czas! tzn już po zapaleniu świateł pozycyjnych słychać "klik" przesłony świateł drogowych - bez zapalenia żarnika. po włączeniu Xenonu oczywiście palą się drogowe. nawet ocja comming/laving home od razu włącza długie. pierwsza myśl to, że jeden z modułów ze "starej" lampy nie jest kompatybilny z nową, ale nie wiem który? będę MEGA zobowiązany za pomoc fachowców od czego zacząć sprawdzanie. lampy wcześniej posiadane to 3c8 941 033 (lewa) lampy obecni posiadane to 3c8 941 752Q (prawa) moduł 1 (przetwornica): 8K0 941 597 E moduł 2 (metalowy) 4G0 907 697 J moduł 3 (plastikowy) 1T0 941 329 A PS dodam, że kodowanie bite 18 było zmieniane na USA oraz z powrotem EU - nic nie wpływa na światła z przodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eldar Zgłoś #6 Napisano 12 Września 2018 Zaznaczone w kodowaniu że zamontowane są bixenony z przesłoną? Prawdopodobnie bajt 14 bit 3 ale sprawdź opis. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mattio Zgłoś #7 Napisano 12 Września 2018 57 minut temu, Eldar napisał: Zaznaczone w kodowaniu że zamontowane są bixenony z przesłoną? Prawdopodobnie bajt 14 bit 3 ale sprawdź opis. tak, kodowanie BCMa sprawdone kilkukrotnie. Zresztą z modułu BCM wychodzi sygnał "+" po pociągnięciu manetki od świateł drogowych.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #8 Napisano 12 Września 2018 Piszesz: 1 godzinę temu, Mattio napisał: kodowanie BCMa sprawdone kilkukrotnie Wklej lepiej to kodowanie tutaj. A co z kodowaniem modułu zasięgu J745? Też wklej... A ten "+" z BCM'a pojawia się tylko gdy przełączysz na "długie"? Na który pin w lampie masz go podłączone? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mattio Zgłoś #9 Napisano 12 Września 2018 2 godziny temu, nTomek napisał: Piszesz: Wklej lepiej to kodowanie tutaj. A co z kodowaniem modułu zasięgu J745? Też wklej... A ten "+" z BCM'a pojawia się tylko gdy przełączysz na "długie"? Na który pin w lampie masz go podłączone? Masz racje, przepraszam napisałem jak amator, wieczorem wkleję kodowanie BCM i modułu zasięgu. dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mattio Zgłoś #10 Napisano 12 Września 2018 (edytowane) 9 godzin temu, nTomek napisał: Piszesz: Wklej lepiej to kodowanie tutaj. A co z kodowaniem modułu zasięgu J745? Też wklej... A ten "+" z BCM'a pojawia się tylko gdy przełączysz na "długie"? Na który pin w lampie masz go podłączone? podaje kodowanie BCMa byte po byte oraz modułu zasięgu. ciekawostką jest odczyt z bloków mierzalnych BCMa grupa 40 gdzie przesłona aktywuje się w lampach nawet po włączeniu pozycyjnych, niezależnie od tego czy sama przesłona jest podłączona czy nie (żeby móc jeździć w nocy i nie razić innych wypiąłem wtyczkę od zasilania przesłony). screen na końcu pliku z kodowaniem BCMa temat pozostaje dla mnie zagadką... vw cc 2013 bcm.docx vw cc 2013 xenon range.docx Edytowane 12 Września 2018 przez Mattio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #11 Napisano 12 Września 2018 A gdybyś odhaczył byte 17 bit 4 i wyłàvzył ADL??? Sprawdź, co wtedy bedzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mattio Zgłoś #12 Napisano 12 Września 2018 18 minut temu, Krawcol82 napisał: A gdybyś odhaczył byte 17 bit 4 i wyłàvzył ADL??? Sprawdź, co wtedy bedzie? zmieniłem kodowanie. dało to tyle że: 1. dalej każde zasilenie (pozycyjne, mijania, manetka od długich) lampy wiązało się z otwarciem przesłony długich (nawet przy nie włączonym żarniku Xenon 2. przestały działać DRL na pozycji "Auto" + nie włączał świateł w garażu na "Auto", po odhaczeniu Byte 26 bit 3 "DRL only active with ADL, na pozycji "auto" nic, na "0" zapala DRL oraz otwiera przesłone długich (słychać klik)... wróciłem do ustawień z pliku. jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #13 Napisano 12 Września 2018 (edytowane) Manetkę od świateł drogowych masz rzeczywiście miękką, tak? Po przesunieciu do przodu od razu odbija do pozycji zerowej. A gdybyś nam tutaj jeszcze wrzucił kodowanie gateway? Tam jest opcja DLA (Dynamic Light Assist). Edytowane 12 Września 2018 przez Krawcol82 Literówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mattio Zgłoś #14 Napisano 12 Września 2018 tak, manetka miękka. wrzucę kodowanie ale najwcześniej jutro. Dziś już nie dam rady. ale gdyby DLA było oznaczone na tak, to powinny wychodzić błędy braku komunikacja z kamerą na podszybiu itd. prawda? dziękuję za dotychczasową pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #15 Napisano 12 Września 2018 (edytowane) Gateway to tylko bramka, on przepuszcza funkcję. DLA czy FLA bedzie działać tylko wtedy, kiedy jest kamera, a Ty jej nie masz. Błędu raczej nie wyrzuci, jak będziesz mieć tę opcję uruchomioną bez kamery. Poza tym w BCM, żeby uruchomić FLA/HBA (asystenta świateł drogowych) trzeba dołożyć kamerę (jest modyfikacja opisana na forum, zmienia się lusterko na takie z kamerą) i koduje się w BCM byte 11 bit 3. U Ciebie go nie widać, ale jeśli klikniesz opcję LCode, to wszystkie bity powinien wyświetlić-to też sprawdź i jeśli jest zaznaczony, to go odhacz w pierwszej kolejności. Przy okazji warto zmienić VCDS na nowszy, żeby ogarniał 2013r ? Edytowane 12 Września 2018 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #16 Napisano 12 Września 2018 @Krawcol82 w kodowaniu bramek 7N0.. nie ma nic o DLA/FLA i innych modułach. To zostało przeniesione do "Installation List". Co do wersji VCDS'a to faktycznie za stary. @Mattio Poniżej opcje kodowania twojego modułu Xenon Range (bajty 2 i 5 są nieużywane): W wersji EU bajt 3 - bit 0 ma być wyłączony, oraz bajt 6 = 02. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mattio Zgłoś #17 Napisano 12 Września 2018 ok, dziękuję za wskazówki. Jutro po południu zasiadam do tematu. dam znać jak efekty. info o VCDS przyjąłem do siebie i wymienię ? przyznam, że ostani VAG jaki miałm to A3 8P 5 lat temu, trochę zardzewiałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #18 Napisano 13 Września 2018 Tomek, o 7N0 nie wiedziałem. Ale nie zmienia to faktu, że warto sprawdzić BCM byte 11 bit 3, ktory jest opisywzny przy modyfikacji HBA/FLA. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mattio Zgłoś #19 Napisano 13 Września 2018 Witam ponownie, @nTomek poprawiłem kodowanie wg Twoich uwag, czyi Bajt 3 bit 0 wyłączony, lampy wariant 0, oraz bajt 6 = wartość 02. wygenerowały się następujące błędy: @Krawcol82 Bajt 11 bit 3 odznaczony, brak zmian... -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Address 55: Xenon Range Labels: None Control Module Part Number: 5M0 907 357 F HW: 7L6 907 357 C Component and/or Version: AFS-ECU H04 0111 Software Coding: 071200000B000200 Work Shop Code: WSC 55461 002 10485 ASAM Dataset: EV_HeadlRegulVWAFSPt 002016 (VW46) VCID: 377735059656A51 2 Faults Found: 5275220 - Headlight C107E 54 [137] - Missing Calibration / Basic Setting MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 180 Mileage: 94893 km Date: 2064.14.23 Time: 15:44:41 5275648 - Left/Right Driving Switch-Over Active C1080 00 [009] - - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 180 Mileage: 94893 km Date: 2064.14.23 Time: 15:44:40 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- nie potrafię zrobić adaptacji bo mój VCDS 11.11 ma puste okna wyboru nie zmienia to jednak faktu, że po włączeniu pozycyjnych, mijania dalej od razu otwiera się przesłona długich. jakieś sugestie co mogę zrobić dalej? PS czy widzieliście ostatnie screeny z pliku word gdzie z bloków mierzalnych grupa 40 BCM wychodzi, że BCM wysyła sygnał zasilania na przesłony od razu po włączeniu pozycyjnych? czy to może być kodowanie BCMu czy Xenon range? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #20 Napisano 13 Września 2018 A może tutaj coś znajdziesz: http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f27/front-light-assist-dynamic-light-assist-98014-2.html Kolejną opcją, ktorą znalazłem, jest wejści do 09 BCM, security access 16 kodem 31347, adaptacja 10 i tam w kanale 02 powinien być hba. Mozesz to sprawdzić i wrzucić tutaj zrzut ekranu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach