Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro nie cichnie to do sprawdzenia masz łożysko. Najlepiej byłoby zdemontować pasek i sprawdzać. Niestety z tego co wiem do tych kompresorów nie ma łożysk ani części typu uszczelnienia (jedynie chińskie zamienniki zaworów sterujących) więc ewentualna regeneracja jest niemożliwa. To nie stary Sanden SD niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to lipa, poczekam aż zacznie naprawdę fest mnie to irytować.. Wtedy rozpocznę z tym walkę na dobre.. Powiedzcie mi jeszcze jedno czy zabawę z tym zlecić firmie specjalizującej się w klimatyzacjach samochodowych Czy w miarę ogarnięty mechanik sobie z tym poradzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej warsztatowi, który zajmuje się tylko klimatyzacją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem!

Od jakichś dwóch-trzech miesięcy słyszę wyraźnie pracę najprawdopodobniej kompresora. Jest to na tyle uciążliwe że zaczęło drażnić. Pojeździłem jeden dzień bez klimy to po jej włączeniu było ok przez pół dnia. 
Co ciekawe hałas słychać tak na prawdę tylko ze środka samochodu, nie słychać go spod maski. Najbardziej słychać go w okolicy 1600-1800 obr/min, potem zagłusza go prawdopodobnie silnik. 
Mechanik twierdzi że może to być od zamarzającego bodaj parownika i że kompresorowi robi się "ciężej". 
Po wyłączeniu klimy przyciskiem AC cisza. Auto rocznik 2013, 97 tys przebiegu. Uważam że za szybko jak na kompresor klimy (miałem Audi 100 C4 rocznik 93 z fabrycznym kompresorem). 
Ktoś mi napisał że może to być kwestia nabicia i być może wycieku. Niemniej jednak klima chłodzi dobrze. 
Jakieś jeszcze sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klima będzie chłodzić i głośno pracować (słyszalne tylko z kabiny) ,ale najpewniej brak będzie ok 200 g czynnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.09.2018 o 21:56, JurekW napisał:

Klima będzie chłodzić i głośno pracować (słyszalne tylko z kabiny) ,ale najpewniej brak będzie ok 200 g czynnika.

Dobra - skąd wiedziałeś?! Gdzie mam podsłuch? Brakowało DOKŁADNIE 200g czynnika. 

Zaczynam się bać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To częsty objaw w tych kompresorach - przy około 200gramach słychać wyraźny hałas. Jeśli wróci po krótkim czasie to zapewne masz za dużo oleju lub znów ubyło czynnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, radekrp90 napisał:

To częsty objaw w tych kompresorach - przy około 200gramach słychać wyraźny hałas. Jeśli wróci po krótkim czasie to zapewne masz za dużo oleju lub znów ubyło czynnika.

Ok, obserwujemy. 

Dzięki za pomoc. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam ten sam objaw, w ub. miesiącu przegląd klimy (odgrzybianie, nabicie do pełna), a kompresor nadal słychać. Po wyłączeniu klimy cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjedz do tego samego warsztatu i zgłoś reklamacje. nie podłączą maszynę i sprawdza - żądaj wydruku, tak aby nie naciągali ciebie.

a jeżeli uzupełniali tzn. brakowało- a tu już oznacza wyciek. czyli nie fachowo podeszli do sprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten warsztat ma mój kuzyn, pełne zaufanie od wielu lat! Jeżeli jest wyciek, to trzeba szukać "ujścia". Kuzyn podejrzewa, że kończy się kompresor, więc nie ma co czekać z wymianą. Jaki polecacie Panowie? Fabrycznie chyba "siedzi" Sanden.

 

Edytowane przez macvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się dowiedzieć czy mój passat b6 ma osuszacz. Jeśli tak to gdzie to znajdę i jak to wygląda. Proszę też o jakieś zdjęcie poglądowe. Z góry dziękuję 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że każdy układ klimatyzacji ma w swoim obwodzie osuszacz, który służy do wychwytywania cząstek wody z gazu roboczego. W B6 jest osadzony w korpusie skraplacza (chłodnicy) - patrz rysunek i numerek 2:

460260410.jpg

Edytowane przez nTomek
Literówka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, kiedyś ktoś tutaj wstawiał dokładny opis co znaczą poszczególne przyciski w panelu klimatyzacji climatronic w b6. Szukałem, ale nie mogę znaleźć, chyba został usunięty wątek, bo był w moim temacie prawdopodobnie. Mógłby ktoś jeszcze raz dokładnie opisać razem z tymi przyciskami u góry? mam taką oto klimatyzację:

 

 

pol_pl_PANEL-KLIMATYZACJI-VW-PASSAT-B6-3C0907044CM-7144_1.png

Edytowane przez Patryk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cztery przyciski u góry-obieg zamknięty/automatyczny obieg zamknięty i kierunki nawiewu. Pokrętła od grzania tyłka.

Teraz przyciski w "gałkach":

Lewa gałka-u góry podgrzewanie elektryczne szyby czołowej, u dołu podgrzewanie szyby tylnej.

Środkowa galka-u góry nawiew na szybę u dołu wyłączenie nawiewu.

Prawa gałka-u góry automatyczna klimatyzacja (ustawiasz temperaturę, a automat sam reguluje kierunek nawiewu i jego prędkość), u dołu włącznik klimatyzacji (kompresora).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Krawcol82 napisał:

Cztery przyciski u góry-obieg zamknięty/automatyczny obieg zamknięty i kierunki nawiewu. Pokrętła od grzania tyłka.

Teraz przyciski w "gałkach":

Lewa gałka-u góry podgrzewanie elektryczne szyby czołowej, u dołu podgrzewanie szyby tylnej.

Środkowa galka-u góry nawiew na szybę u dołu wyłączenie nawiewu.

Prawa gałka-u góry automatyczna klimatyzacja (ustawiasz temperaturę, a automat sam reguluje kierunek nawiewu i jego prędkość), u dołu włącznik klimatyzacji (kompresora).

A jak najlepiej ustawic, zeby bylo w samochodzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ustawiam na 22st C, AC włączone, AUTO włączone, obieg zamknięty na automat.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Krawcol82 napisał:

Ja ustawiam na 22st C, AC włączone, AUTO włączone, obieg zamknięty na automat.

A co daje obieg zamknięty na tym automacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku jazdy za jakimś dymiącym smrodem lub na biegu wstecznym uruchamia się automatycznie obieg zamknięty. Jeśli masz przed autem powietrze bez większych zanieczyszczeń, to masz obieg otwarty. W podszybiu jest zamontowany czujnik jakości powietrza, który daje sygnał, czy ma być obieg otwarty, czy zamknięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Krawcol82 napisał:

W przypadku jazdy za jakimś dymiącym smrodem lub na biegu wstecznym uruchamia się automatycznie obieg zamknięty. Jeśli masz przed autem powietrze bez większych zanieczyszczeń, to masz obieg otwarty. W podszybiu jest zamontowany czujnik jakości powietrza, który daje sygnał, czy ma być obieg otwarty, czy zamknięty.

Ok dziękuję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności