radekrp90 Zgłoś #901 Napisano 5 Września 2018 Skoro nie cichnie to do sprawdzenia masz łożysko. Najlepiej byłoby zdemontować pasek i sprawdzać. Niestety z tego co wiem do tych kompresorów nie ma łożysk ani części typu uszczelnienia (jedynie chińskie zamienniki zaworów sterujących) więc ewentualna regeneracja jest niemożliwa. To nie stary Sanden SD niestety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek-83 Zgłoś #902 Napisano 5 Września 2018 No to lipa, poczekam aż zacznie naprawdę fest mnie to irytować.. Wtedy rozpocznę z tym walkę na dobre.. Powiedzcie mi jeszcze jedno czy zabawę z tym zlecić firmie specjalizującej się w klimatyzacjach samochodowych Czy w miarę ogarnięty mechanik sobie z tym poradzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #903 Napisano 5 Września 2018 Lepiej warsztatowi, który zajmuje się tylko klimatyzacją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snap171 Zgłoś #904 Napisano 9 Września 2018 Czołem! Od jakichś dwóch-trzech miesięcy słyszę wyraźnie pracę najprawdopodobniej kompresora. Jest to na tyle uciążliwe że zaczęło drażnić. Pojeździłem jeden dzień bez klimy to po jej włączeniu było ok przez pół dnia. Co ciekawe hałas słychać tak na prawdę tylko ze środka samochodu, nie słychać go spod maski. Najbardziej słychać go w okolicy 1600-1800 obr/min, potem zagłusza go prawdopodobnie silnik. Mechanik twierdzi że może to być od zamarzającego bodaj parownika i że kompresorowi robi się "ciężej". Po wyłączeniu klimy przyciskiem AC cisza. Auto rocznik 2013, 97 tys przebiegu. Uważam że za szybko jak na kompresor klimy (miałem Audi 100 C4 rocznik 93 z fabrycznym kompresorem). Ktoś mi napisał że może to być kwestia nabicia i być może wycieku. Niemniej jednak klima chłodzi dobrze. Jakieś jeszcze sugestie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #905 Napisano 9 Września 2018 Klima będzie chłodzić i głośno pracować (słyszalne tylko z kabiny) ,ale najpewniej brak będzie ok 200 g czynnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snap171 Zgłoś #906 Napisano 12 Września 2018 Dnia 9.09.2018 o 21:56, JurekW napisał: Klima będzie chłodzić i głośno pracować (słyszalne tylko z kabiny) ,ale najpewniej brak będzie ok 200 g czynnika. Dobra - skąd wiedziałeś?! Gdzie mam podsłuch? Brakowało DOKŁADNIE 200g czynnika. Zaczynam się bać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #907 Napisano 13 Września 2018 To częsty objaw w tych kompresorach - przy około 200gramach słychać wyraźny hałas. Jeśli wróci po krótkim czasie to zapewne masz za dużo oleju lub znów ubyło czynnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snap171 Zgłoś #908 Napisano 13 Września 2018 1 godzinę temu, radekrp90 napisał: To częsty objaw w tych kompresorach - przy około 200gramach słychać wyraźny hałas. Jeśli wróci po krótkim czasie to zapewne masz za dużo oleju lub znów ubyło czynnika. Ok, obserwujemy. Dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #909 Napisano 14 Września 2018 Panowie mam ten sam objaw, w ub. miesiącu przegląd klimy (odgrzybianie, nabicie do pełna), a kompresor nadal słychać. Po wyłączeniu klimy cisza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hrabia Zgłoś #910 Napisano 14 Września 2018 Podjedz do tego samego warsztatu i zgłoś reklamacje. nie podłączą maszynę i sprawdza - żądaj wydruku, tak aby nie naciągali ciebie. a jeżeli uzupełniali tzn. brakowało- a tu już oznacza wyciek. czyli nie fachowo podeszli do sprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #911 Napisano 14 Września 2018 (edytowane) Ten warsztat ma mój kuzyn, pełne zaufanie od wielu lat! Jeżeli jest wyciek, to trzeba szukać "ujścia". Kuzyn podejrzewa, że kończy się kompresor, więc nie ma co czekać z wymianą. Jaki polecacie Panowie? Fabrycznie chyba "siedzi" Sanden. Edytowane 14 Września 2018 przez macvw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr_g_92 Zgłoś #912 Napisano 12 Listopada 2018 Chciałbym się dowiedzieć czy mój passat b6 ma osuszacz. Jeśli tak to gdzie to znajdę i jak to wygląda. Proszę też o jakieś zdjęcie poglądowe. Z góry dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #913 Napisano 12 Listopada 2018 (edytowane) Zdaje się, że każdy układ klimatyzacji ma w swoim obwodzie osuszacz, który służy do wychwytywania cząstek wody z gazu roboczego. W B6 jest osadzony w korpusie skraplacza (chłodnicy) - patrz rysunek i numerek 2: Edytowane 13 Listopada 2018 przez nTomek Literówka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk Zgłoś #914 Napisano 13 Lutego 2019 (edytowane) Witam, kiedyś ktoś tutaj wstawiał dokładny opis co znaczą poszczególne przyciski w panelu klimatyzacji climatronic w b6. Szukałem, ale nie mogę znaleźć, chyba został usunięty wątek, bo był w moim temacie prawdopodobnie. Mógłby ktoś jeszcze raz dokładnie opisać razem z tymi przyciskami u góry? mam taką oto klimatyzację: Edytowane 13 Lutego 2019 przez Patryk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #915 Napisano 13 Lutego 2019 Cztery przyciski u góry-obieg zamknięty/automatyczny obieg zamknięty i kierunki nawiewu. Pokrętła od grzania tyłka. Teraz przyciski w "gałkach": Lewa gałka-u góry podgrzewanie elektryczne szyby czołowej, u dołu podgrzewanie szyby tylnej. Środkowa galka-u góry nawiew na szybę u dołu wyłączenie nawiewu. Prawa gałka-u góry automatyczna klimatyzacja (ustawiasz temperaturę, a automat sam reguluje kierunek nawiewu i jego prędkość), u dołu włącznik klimatyzacji (kompresora). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk Zgłoś #916 Napisano 13 Lutego 2019 21 minut temu, Krawcol82 napisał: Cztery przyciski u góry-obieg zamknięty/automatyczny obieg zamknięty i kierunki nawiewu. Pokrętła od grzania tyłka. Teraz przyciski w "gałkach": Lewa gałka-u góry podgrzewanie elektryczne szyby czołowej, u dołu podgrzewanie szyby tylnej. Środkowa galka-u góry nawiew na szybę u dołu wyłączenie nawiewu. Prawa gałka-u góry automatyczna klimatyzacja (ustawiasz temperaturę, a automat sam reguluje kierunek nawiewu i jego prędkość), u dołu włącznik klimatyzacji (kompresora). A jak najlepiej ustawic, zeby bylo w samochodzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #917 Napisano 13 Lutego 2019 (edytowane) Ja ustawiam na 22st C, AC włączone, AUTO włączone, obieg zamknięty na automat. Edytowane 13 Lutego 2019 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk Zgłoś #918 Napisano 14 Lutego 2019 12 godzin temu, Krawcol82 napisał: Ja ustawiam na 22st C, AC włączone, AUTO włączone, obieg zamknięty na automat. A co daje obieg zamknięty na tym automacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #919 Napisano 14 Lutego 2019 W przypadku jazdy za jakimś dymiącym smrodem lub na biegu wstecznym uruchamia się automatycznie obieg zamknięty. Jeśli masz przed autem powietrze bez większych zanieczyszczeń, to masz obieg otwarty. W podszybiu jest zamontowany czujnik jakości powietrza, który daje sygnał, czy ma być obieg otwarty, czy zamknięty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk Zgłoś #920 Napisano 14 Lutego 2019 2 godziny temu, Krawcol82 napisał: W przypadku jazdy za jakimś dymiącym smrodem lub na biegu wstecznym uruchamia się automatycznie obieg zamknięty. Jeśli masz przed autem powietrze bez większych zanieczyszczeń, to masz obieg otwarty. W podszybiu jest zamontowany czujnik jakości powietrza, który daje sygnał, czy ma być obieg otwarty, czy zamknięty. Ok dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach