Skocz do zawartości
perzu126

DPF w B8. Jak użytkować, czy jest się czego bać?

Rekomendowane odpowiedzi

A wiesz że w zimne dni Passat automatycznie podnosi obroty ponieważ ma "duże zapotrzebowanie na energię"?Może to nie wypalanie.U mnie teraz cały czas tak jest.Przebieg ponad 180 tyś i na razie nie mam dramatu z filtrem "Narazie"?Jeżdżę odcinki po 30 km z prędkością 50-90km/h ale także sporo do sklepu czy do szkoły gdzie mam około 1km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wypalania to już po 2 letnim doświadczeniu wiem kiedy wypala, uwierz mi... i przez te 2 lata to były setki razy, zawsze jak się przerwie to wentylator pracuje i jest zwiększone spalanie chwilowe. Owszem, w wakacje było inaczej bo często gdzieś był wypad to nie było aż takich problemów. Niestety trasę do pracy gdzie mam 5 km to musze robić okrężną np. 7-10 nawet 15 żeby silnik się nagrzał i żeby dopalił dpf'a do końca  bo jak tego nie zrobię kilka razy to wywali błąd dpf, już miałem 2 razy i trzeba przeprowadzić procedurę wypalania czyli jechać około 80/h przez 15 minut. :) A jak to się oleje to wizyta w ASO na wypalanie serwisowe lub czyszczenie zapchanego filtra  .

Ale rok temu w wakacje miałem też akcje czestego wypalania i po wizycie w ASO stwierdzili, że jest wszystko OK tylko dziwne było to, że nie wypalał potem z  3 tyg. pomimo jazdy w mieście. Nie wiem czy wypalili go porządnie w jakiś sposób. Czyli może coś jednak być nie tak . Dodam że nie używam dodatków do ON dla dpf'a . Nie mam Adblue.

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Acha no jeśli masz tylko 5 km to jednak mało trochę żeby się nagrzał dobrze motor.Ja kupiłem diesla ze wzgledu na te 35 km do pracy bo gdybym miał koło 20 raczej wziołbym już benzynę.W starszym passacie nawet nie wiedziałem kiedy dpf się wypala podobnie u żony w fiacie brawo też bezproblemowo choć jeździ na krótszych odcinkach niż ja.No ale to chwila i wszystko może się zmienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie zdażyło się kilka razy, że po przejechaniu np 1000km w trasie, na autostradzie, po zjechaniu na stacje, DPF sie dopalał, troche denerwujące ale na szczęscie nie za częste.

ja kupiłem diesla bo robie długie trasy, po kilkaset km, więc problemu z DPFem nie mam, ale i tak czasem trafie na wypalanie. 

raz zostawiłem pracujący silnik przy wypalaniu, to ok 15 min zeszło na zakończenie procedury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 11/21/2018 at 9:28 AM, kubek197878 said:

Co do wypalania to już po 2 letnim doświadczeniu wiem kiedy wypala, uwierz mi... i przez te 2 lata to były setki razy, zawsze jak się przerwie to wentylator pracuje i jest zwiększone spalanie chwilowe. Owszem, w wakacje było inaczej bo często gdzieś był wypad to nie było aż takich problemów. Niestety trasę do pracy gdzie mam 5 km to musze robić okrężną np. 7-10 nawet 15 żeby silnik się nagrzał i żeby dopalił dpf'a do końca  bo jak tego nie zrobię kilka razy to wywali błąd dpf, już miałem 2 razy i trzeba przeprowadzić procedurę wypalania czyli jechać około 80/h przez 15 minut. :) A jak to się oleje to wizyta w ASO na wypalanie serwisowe lub czyszczenie zapchanego filtra  .

Ale rok temu w wakacje miałem też akcje czestego wypalania i po wizycie w ASO stwierdzili, że jest wszystko OK tylko dziwne było to, że nie wypalał potem z  3 tyg. pomimo jazdy w mieście. Nie wiem czy wypalili go porządnie w jakiś sposób. Czyli może coś jednak być nie tak . Dodam że nie używam dodatków do ON dla dpf'a . Nie mam Adblue.

Być  może  Twój  DPF jest już  niestety mocno wypełniony  popiołem  i dlatego ma małą  pojemność - stąd częsta  regeneracja. Proponowałbym sprawdzić wypełnienie zaraz po regeneracji.

Jaki przebieg? Pewnie nie jesteś w stanie ocenić,  czy bierze olej, bo DPF dopełnia stan...

Z tego, co czytałem te nowsze DPF  mają powiększone pojemności,  wiec powinno być lepiej. EURO6, to w zasadzie EURO5 z podajnikiem AdBlue i lekko zmieniona mapa. Nawet w starszych BMW była seria Blue Performance właśnie z AdBlue i EURO6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja mam EURO6 ale jakoś nie mam Adblue. Tutaj jest inny filtr niż w EURO 5 (mam 3 auta od nowości). Pod EURO5 nie zapychają się tak często . Przebieg 40 tyś. Oleju nie zużywa raczej, stan taki jak przy wymianie oleju.

Ale ostatnio o dziwo mało wypala, a w zasadzie od 2 tyg. spokuj .Nie wiem od czego to zależy, a robię krótkie odcinki w mieście jak zawsze. Ostatnio tankowałem na Orlenie.

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.11.2018 o 01:10, auto85 napisał:

Czy warto stosowac dodatki do paliwa ktore pomagaja wypalac DPF?

Cos takiego czy co polecacie?

 

Nie. Jak chcesz wlewać dodatki, to takie które czyszczą wtryski. To sprawny wtryskiwacz odpowiada za stan filtra DPF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.11.2018 o 22:13, kubek197878 napisał:

Kiedyś już pisałem problemy z moim DPF. Używam auta w mieście i wypalanie mam nonstoper. Jak sprawdziłem to co nawet 200 km. ale nie jest to regularnie, może od jakości paliwa zależne.

W zimne dni jak teraz to jest masakra. Cały czas się regeneruje, a nie robię krótkich odcinków, tylko po 10-15 km .Dziennie po 30 km minimum. Nie dziwię się, że to jest koniec diesli bo nie da się tego użytkować . Twoja beemka M57 pewnie miała EURO 5, a to przepaść z EU6. Też mam 2 auta z EU5 i nic nie czuć zarówno w VW czy Fordzie, a auta śmigają tylko po mieście. Nigdy nie było problemów z DPF. W passacie jednak jest masakra. Nie wiem jak ktoś mógł to dopuścić do użytku, być może mam już oprogramowanie po aktualizacji (po aferze) na które wszyscy narzekają. 

Paliwa też przybywa i wymieniam olej co 15 tyś. ale powinno się co 10. 

 

NA ZIMNYM SILNIKU NIE MA REGENERACJI FILTRA! ANI PASYWNEJ ANI AKTYWNEJ!

 Podwyższone obroty po odpaleniu i pożniej zanim silnik osiągnie 90stopni wynikają ze zwiększonego zapotrzebowania na prąd. Z reguły gdy jest zimno mamy włączone ogrzewanie na maksa. Passat ma specjalna grzałke elektryczną, która ogrzewa powietrze, gdy silnik jest jeszcze niedogrzany. Zastanawiał się ktoś kiedyś, dlaczego w aucie jest odrazu ciepło? Własnie dlatego. Do tego ogrzewanie siedzeń, szyby, świece żarowe w silniku. Na zimno jest bardzo duzy podbór prądu i duże obciążenie alternatora jest niwelowane większymi obrotami silnika.  Regeneracja aktywna jest uruchamiana dopiero gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą no i gdy katalizatory i filtr osiągna temperaturę pracy. Także jak ktoś robi odcinki po 2-3km to napewno  sterownik nie zacznie procesu regeneracji. Szybciej filtr zapełni się na tyle, że zaświeci się kontrolka i trzeba będzie jechać w trasę.

Także jak najbardziej można autem jeździć na krótkich odcinkach. Do tego, gdy silnik jest niedogrzany pracuje na bogatszej dawce ON, co powoduje szybsze zatkanie filtra z racji ilości spalanego paliwa. Ale to chyba nic dziwnego, że auto na krótkich trasach pali kilka razy więcej???

Edytowane przez perzu126

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja uzywam tego srodka od kilku lat 

Perzu dobrze napisal ze trzeba dbac  o wtryski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś napisać jakiego środka używasz i jak go stosujesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten od dpf

 

Pojemnik na zbiornik

Tak co 3 tys  

Ten dodatek  obniza temp

Wypalania o 100 stop

Oczywiscie dodatki do paliwa na bieząco

Płukanka silnika  i inne uzywam

Mam tdci 2 szt z ponad 300 tys km

Jeden tdci 166 tys.

Odpukac . Do dzis zero problemu z ukladem wtryskowym

Wymieniam w passku olej co 10 tys głownie z powodu dpf

Nie chce na sile przekonywac do tego srodka

Ale wystarczająco mocno sie przekonałem do srodkow ligui moly

Silniki tdci mają specyficzne  uklady wtryskowe

Edytowane przez galux20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 1/11/2019 at 11:21 PM, kubek197878 said:

No ja mam EURO6 ale jakoś nie mam Adblue. Tutaj jest inny filtr niż w EURO 5 (mam 3 auta od nowości). Pod EURO5 nie zapychają się tak często . Przebieg 40 tyś. Oleju nie zużywa raczej, stan taki jak przy wymianie oleju.

Ale ostatnio o dziwo mało wypala, a w zasadzie od 2 tyg. spokuj .Nie wiem od czego to zależy, a robię krótkie odcinki w mieście jak zawsze. Ostatnio tankowałem na Orlenie.

40tys.km to dużo za wcześnie na problemy z DPF. 

150KM nie miało AdBlue, bo sama realizacja wtrysku wystarcza do spełnienia normy i plus jest taki, że  silnik nie wymaga update'u w związku  z aferą  spalinową (sprawdzałem, bo żona jeździ A3 z tym silnikiem).

Sprawdź  auto VCDS i będzie wszystko jasne. Może robisz tak krótkie odcinki, że silnik nie osiąga temperatury regeneracji. Mi ba odcinku 4km regeneracja się nie odpala, ale po jakiś 6km juz zaskakuje.  

Może być tez, ze regenerować w kilku cyklach i na tyle oczyścił filtr, że nie potrzebuje robić tego dalej. 

Jeżdżę  dieslami od 4 lat i nigdy problemów nie miałem, a katuje auto regularnie po mieście. Czasami tylko rundę Passatem robię, żeby mi wiatrak nie hałasował po zamknięciu auta.

BMW 730Ld e66 221-287tys.km

Passat B8 176-200tys.km

Audi A3 8V 171-190tys.km

W BMW czasami srogą zimą ECU odnotowało błąd 480A - wstępne zapełnienie filtra, ale po skasowaniu temat nie powracał zbyt szybko.

Ważne jest,  żeby ECU  nie miało błędów (np. przepustnicy sprawne termostaty, czujnik cieczy chłodzącej i temperatury, czujnik ładowania turbiny itd.),  bo one czasami wstrzymują regenerację i filtr  jest wykańczany, choć jest sprawny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, perzu126 napisał:

Passat ma specjalna grzałke elektryczną, która ogrzewa powietrze, gdy silnik jest jeszcze niedogrzany. Zastanawiał się ktoś kiedyś, dlaczego w aucie jest odrazu ciepło? Własnie dlatego.

a to ciekawe bo u mnie ciepło to jest dopiero pod pracą czyli po 6 km , wtedy mam też dopiero 90 stopni.

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi tak zaczyna wypalac po 20 km  spokojnej jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 hours ago, kubek197878 said:

a to ciekawe bo u mnie ciepło to jest dopiero pod pracą czyli po 6 km , wtedy mam też dopiero 90 stopni.

Grzałka elektryczna jest w środkowym panelu przy ścianie grodziowej silnika i jest do ogrzewania wnętrza, nie silnika. Spróbuj dać pokrętłem na cieplej i obserwuj. Jeśli nie grzeje, to musisz zanurkować głęboko pod nogi kierowcy i sprawdzić, czy nie ułamało się zasilanie grzałki - kolega właśnie to przerabia, ale u Niego plastik się topił od zwarcia (podłamany wtyk) i śmierdziało.

Mój też tak się grzeje, że pełną temperaturę cieczy chłodzącej mam po ok. 6km. Temperatura oleju to osobna kwestia - on się nagrzewa później, ale akurat nie ma nic do DPF. DPF bierze pod uwagę temp. cieczy chłodzącej.

 

11 hours ago, galux20 said:

Mi tak zaczyna wypalac po 20 km  spokojnej jazdy

A temperaturę 90'C osiąga po ilu km?

 

Edytowane przez HTN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybciej 

Sprawdze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdarza mi się sytuacja (ostatnio coraz częściej, pewnie przez niższe temperatury), w której parkuję auto do garażu, gaszę i słyszę wyjące wentylatory. Zaznaczę, że zawsze to było po trasie rzędu 45-50km (tyle mam z pracy do domu). Miałem też raz przypadek, gdzie po trasie wrocław-warszawa-wrocław wjeżdżam do garażu, gaszę i też słyszę wyjące wentylatory.

Pytanie: czy się tym przejmować i ewentualnie jak sobie z tym radzić. Jeżeli już zgasimy auto i usłyszymy wentylator to co zrobić? Zapalić auto ponownie i na postoju odczekać aż przestaną wiać czy zrobić jakąś trasę? W sumie dość głupie go właśnie z trasy (50km) wróciłem. Zawsze mi się wydawało, że trasa 50km to już jest odpowiednio duża by się nie martwić o DPF. Przed Passatem miałem Golfa 6 2.0TDI 110HP@178HP i tam efekt wyjących wiatraków po zgaszeniu auta miałem dosłownie 2x przez 2 lata. W Passacie mam średnio raz w tygodniu, czasami nawet dwa.

BTW czy przez obdeleven też idzie sprawdzić stan zapełnienia DPF?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to masz na 99% wypalanie DPF, można sprawdzić po chwilowym spalaniu - będzie 0,7-0,8, a w Golfie 6 miałeś EURO 5 i inny DPF .  Ja ostatnio od ponad 2 tyg (od tankowania) nie mam wypalania w ogóle, a przynajmniej tak agresywnego bo nie zauważyłem nic  i badam sytuacje od czego to jest, zatankowałem na tej samej stacji (Orlen) to samo paliwo (Verve) i zobaczę dalej, a zrobiłem w tym okresie tylko jedną trasę 100 km ,a tak to po max 20-40 km dziennie i to z przerwami . Zrobiłem przez te 2 tyg. około 900 km.

Btw. rzeczywiście jakby cieplej jest od razu w aucie, nie wiedziałem o takim wynalazku jak ta grzałka. Ale szkoda, że nie ma takiego systemu co rozgrzewa olej i chłodziwo do jakiejś temperatury np. 40-50 żeby przyspieszyć rozgrzewanie silnika.

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Webasto

Jak sie orientowalem to 6 tys

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 hours ago, shibby said:

Zdarza mi się sytuacja (ostatnio coraz częściej, pewnie przez niższe temperatury), w której parkuję auto do garażu, gaszę i słyszę wyjące wentylatory. Zaznaczę, że zawsze to było po trasie rzędu 45-50km (tyle mam z pracy do domu). Miałem też raz przypadek, gdzie po trasie wrocław-warszawa-wrocław wjeżdżam do garażu, gaszę i też słyszę wyjące wentylatory.

Też to zauważyłem w moim aucie i to po trasach 800km. U siebie mam takie akcje w zależności jak jadę. Jak się nie spieszę, to temperatura spalin jest pewnie na tyle niska, że nie powoduje wypalania pasywnego, stąd silnik musi dokończyć proces aktywnie. 

19 hours ago, shibby said:

Pytanie: czy się tym przejmować i ewentualnie jak sobie z tym radzić. Jeżeli już zgasimy auto i usłyszymy wentylator to co zrobić?

Nie ma czym się przejmować. Ja zawsze robię rundkę w trybie Sport długo mocniej przyspieszając kilka razy (tylko nie kop w gaz, wciskaj go powoli, ale głębiej, żeby nie puszczał "bąka"),  aż widzę, że spalanie chwilowe spadnie do 0,7l/h  na postoju (0,9l/h z włączoną klimatyzacją), a obroty zejdą do chyba 700.

Nigdy mi się nie udało doczekać wypalenia stojąc i czekając w aucie, ale przyznaję się, że straciłem cierpliwość po 10 minutach.

Edytowane przez HTN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności