Skocz do zawartości
damix99

Czujniki parkowania z przodu i z tyłu padły

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie powinno być napięcie na czujnikach ? Bo mi pokazuje

 

Screenshot_2019-03-02-18-18-59-845_com.voltasit.obdeleven.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie jak na zacisku 15 - czyli od 12V do blisko 15V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, nTomek napisał:

Takie jak na zacisku 15 - czyli od 12V do blisko 15V

Czyli już tu widać że coś nie tak ...

A zacisk 15 to które miejsce?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacisk 15 to umowna nazwa linii zasilania włączanej po zapłonie. Fizycznie jest to ten bezpiecznik SC4.

Zrób test o którym pisałem - będzie wszystko jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro napewno zrobię jak napisałeś.

Zastanawia mnie jeszcze czy ten błąd nie będzie wyskakiwał po odłączeniu wtyczek bo przecież faktycznie wówczas następuje przerwa w obwodzie co by potwierdzał fakt pojawienia się błędu głośniczka po odłączeniu wtyczki ... Czy mój tok myślenia jednak jest zły? 

Może sprawdzenia wymaga jeszcze kabel masy brązowy i plusa czerwono biały bo one odpowiadają za zasilanie .

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd głośnika pojawił się bo faktycznie został przerwany jego obwód, ale to nie jest błąd zasilania głośnika tylko błąd na linii powrotnej.

Jeśli po odłączeniu obu obwodów (przód i tył) zniknie błąd zasilania czujników, a jego wartość podniesie się do prawidłowej wartości to znaczy że przynajmniej jeden czujnik ma zwarcie i zbyt mocno obciąża wspólną linię zasilania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nTomek zrobiłem jak mówiłeś i nie było już tego błędu.... Jak podłączyłem tylne wskoczył z powrotem. Potem odłączyłem tylne i podłączyłem przednie i też wskoczył. 

Dla pewności powtórzyłem twój test i nie było błędu.

Więc teraz można wykluczyć moduł? 

Czyżby problem był zarówno z przodem jak i z tyłem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jesteś w stanie sprawdzić wartość tego napięcia zasilania czujników w dwóch przypadkach: 1 - tylko przód podłączony, 2 - tylko tył.

Przy takich objawach jakie opisujesz widzę dwa scenariusze:

Albo masz pecha i faktycznie w obu obwodach (przód i tył) występuje jednocześnie jakieś zwarcie na którymś czujniku.

Albo bezpiecznik w module jest "nadpalony" i stawia duży opór elektryczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś już nie sprawdzę przodu ale tył pokazywał 3,6 V w OBD eleven. Przód sprawdzę jutro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Sprawdziłem zarówno przód jak i tył pokazuje 3,6v co prawda w pierwszej chwili jest powyżej 10v ale potem spada na 3,6v . Jak są oba odłączone to cały czas pokazuje w granicach 12v .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, Bartez1982 napisał:

Witam

Sprawdziłem zarówno przód jak i tył pokazuje 3,6v co prawda w pierwszej chwili jest powyżej 10v ale potem spada na 3,6v . Jak są oba odłączone to cały czas pokazuje w granicach 12v .

Ja na Twoim miejscu wypialbym tylna wtyczke a przednia zostawil. Wtedy z przedniej wyjalbym wszystkie czujniki. Jesli blad zniknie to po kolei podlaczalbym jeden czujnik po drugim. Jesli nie zniknie to raczej bedzie wiązka uszkodzona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak już wszystkie wtyczki sprawdzisz i nic nie znajdziesz to warto by było zaglądnąć do wnętrza modułu. Może wspomniany przeze mnie bezpiecznik ma jakieś ślady przepalenia. 

Poniżej fotka z zaznaczonym bezpiecznikiem zasilania czujników (dolny) i bezpiecznikiem zasilania głośników (górny). 

IMG_20190310_153500.thumb.jpg.f96c1f02ca055f9475102913fdf4e873.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie sprawdzę jak piszecie .

Pytanie czy vdcs wskazał by który czujnik walnięty jest ? Czy też by był tylko komunikat o zwarciu ? Bo może trzeba zainwestować w VCDS żeby tyle nie szukać ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi Komputer pokazywal blad zwarcia. Nie pisalo czy wiazka z przodu czy z tylu. I nie pisalo ze to czujnik. Dopiero metoda odpinania wtyczek doszedlem do tego ze to przod i metoda odpinania czujnikow doszedłem do tego ktory jest uszkodzony 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

U mnie się pojawił błąd B10F514 tak jak powyżej. Jak rozwiązaliście ten problem? 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. W moim b7 ostatnio zauważyłem że wizualizacja pokazuje jedynie działanie środkowych dwóch czujników tak z przodu jak i z tyłu. Nie widać żadnego błędu. Nie słychać od tych skrajnych dźwięku . Spotkał się ktoś z czymś takim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowy i ciemny w tych sprawach potrzebuje pomocy a więc do rzeczy, passat b6 kombi w jednym momencie przestał mi działać pdc przód  i tył  na biegu wstecznym pojawiał się tylko sygnał około 2,3 sekundy podpięcie pod vag pokazało mi czujniki lewy wewnętrzny i tylni wewnętrzny wymieniłem oba i niestety dalej to samo a więc wymieniłem moduł który znajduje się w bagażniku po prawej stronie i dalej to samo błędy po kasowaniu vagiem nie pokazują teraz tylko prawy wewnętrzny czujnik a więc czy on może odcinać mi tył?  Załączam zdjęcie z diagnozy pierwszej i drugie po wymianie Z góry dziękuję za informację 

IMG_20201229_184828.jpg

IMG_20220126_172449.jpg

Edytowane przez Passat b6 2,0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wystarczy że jeden czujnik wali błąd i cały system nie działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie w Passat B7 Variant sytuacja jest taka, że po włączeniu jest ciągły sygnał przez 2-3 sekundy i miga kontrolka P. Zdemontowałem cały pas z tylnego zderzaka i wygląda, że wszystkie czujniki są ok. Zdemontowałem sterownik i sprawdziłem, że na jednym z termistorów polimerowych (czujniki) jest ponad 700 Ohm a na tym od brzęczyków tylko 0.9 Ohma. Nie jest łatwo kupić te bezpieczniki. Jak mi się uda to dam znać jak poszła naprawa.

 

Wracam. Do tematu. Operacja udana, pacjent przeżył. Na razie działa wszystko. Zastanawiam się jednak co mogło doprowadzić do usterki. Czy mycie ciśnieniowe może powodować zwarcia i przebicia?

Edytowane przez mkpol
nie pisz posta pod postem, jeśli chcesz coś dodać użyj opcji "edytuj"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, włączając się do tematu chciałbym zapytać gdzie można kupić ten dolny bezpiecznik, który nTomek wskazał na zdjęciu? W moim module jest on spalony, pytanie co mogło to spowodować? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności