Bartez1982 Zgłoś #41 Napisano 4 Marca 2019 Jakie powinno być napięcie na czujnikach ? Bo mi pokazuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #42 Napisano 4 Marca 2019 Takie jak na zacisku 15 - czyli od 12V do blisko 15V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartez1982 Zgłoś #43 Napisano 4 Marca 2019 14 minut temu, nTomek napisał: Takie jak na zacisku 15 - czyli od 12V do blisko 15V Czyli już tu widać że coś nie tak ... A zacisk 15 to które miejsce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #44 Napisano 4 Marca 2019 Zacisk 15 to umowna nazwa linii zasilania włączanej po zapłonie. Fizycznie jest to ten bezpiecznik SC4. Zrób test o którym pisałem - będzie wszystko jasne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartez1982 Zgłoś #45 Napisano 4 Marca 2019 Jutro napewno zrobię jak napisałeś. Zastanawia mnie jeszcze czy ten błąd nie będzie wyskakiwał po odłączeniu wtyczek bo przecież faktycznie wówczas następuje przerwa w obwodzie co by potwierdzał fakt pojawienia się błędu głośniczka po odłączeniu wtyczki ... Czy mój tok myślenia jednak jest zły? Może sprawdzenia wymaga jeszcze kabel masy brązowy i plusa czerwono biały bo one odpowiadają za zasilanie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #46 Napisano 4 Marca 2019 Błąd głośnika pojawił się bo faktycznie został przerwany jego obwód, ale to nie jest błąd zasilania głośnika tylko błąd na linii powrotnej. Jeśli po odłączeniu obu obwodów (przód i tył) zniknie błąd zasilania czujników, a jego wartość podniesie się do prawidłowej wartości to znaczy że przynajmniej jeden czujnik ma zwarcie i zbyt mocno obciąża wspólną linię zasilania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartez1982 Zgłoś #47 Napisano 6 Marca 2019 nTomek zrobiłem jak mówiłeś i nie było już tego błędu.... Jak podłączyłem tylne wskoczył z powrotem. Potem odłączyłem tylne i podłączyłem przednie i też wskoczył. Dla pewności powtórzyłem twój test i nie było błędu. Więc teraz można wykluczyć moduł? Czyżby problem był zarówno z przodem jak i z tyłem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #48 Napisano 6 Marca 2019 A jesteś w stanie sprawdzić wartość tego napięcia zasilania czujników w dwóch przypadkach: 1 - tylko przód podłączony, 2 - tylko tył. Przy takich objawach jakie opisujesz widzę dwa scenariusze: Albo masz pecha i faktycznie w obu obwodach (przód i tył) występuje jednocześnie jakieś zwarcie na którymś czujniku. Albo bezpiecznik w module jest "nadpalony" i stawia duży opór elektryczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartez1982 Zgłoś #49 Napisano 6 Marca 2019 Dziś już nie sprawdzę przodu ale tył pokazywał 3,6 V w OBD eleven. Przód sprawdzę jutro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartez1982 Zgłoś #50 Napisano 10 Marca 2019 Witam Sprawdziłem zarówno przód jak i tył pokazuje 3,6v co prawda w pierwszej chwili jest powyżej 10v ale potem spada na 3,6v . Jak są oba odłączone to cały czas pokazuje w granicach 12v . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damix99 Zgłoś #51 Napisano 10 Marca 2019 51 minut temu, Bartez1982 napisał: Witam Sprawdziłem zarówno przód jak i tył pokazuje 3,6v co prawda w pierwszej chwili jest powyżej 10v ale potem spada na 3,6v . Jak są oba odłączone to cały czas pokazuje w granicach 12v . Ja na Twoim miejscu wypialbym tylna wtyczke a przednia zostawil. Wtedy z przedniej wyjalbym wszystkie czujniki. Jesli blad zniknie to po kolei podlaczalbym jeden czujnik po drugim. Jesli nie zniknie to raczej bedzie wiązka uszkodzona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #52 Napisano 10 Marca 2019 A jak już wszystkie wtyczki sprawdzisz i nic nie znajdziesz to warto by było zaglądnąć do wnętrza modułu. Może wspomniany przeze mnie bezpiecznik ma jakieś ślady przepalenia. Poniżej fotka z zaznaczonym bezpiecznikiem zasilania czujników (dolny) i bezpiecznikiem zasilania głośników (górny). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartez1982 Zgłoś #53 Napisano 10 Marca 2019 Dzięki panowie sprawdzę jak piszecie . Pytanie czy vdcs wskazał by który czujnik walnięty jest ? Czy też by był tylko komunikat o zwarciu ? Bo może trzeba zainwestować w VCDS żeby tyle nie szukać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damix99 Zgłoś #54 Napisano 10 Marca 2019 Mi Komputer pokazywal blad zwarcia. Nie pisalo czy wiazka z przodu czy z tylu. I nie pisalo ze to czujnik. Dopiero metoda odpinania wtyczek doszedlem do tego ze to przod i metoda odpinania czujnikow doszedłem do tego ktory jest uszkodzony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzegorz1987 Zgłoś #55 Napisano 18 Września 2021 Witam, U mnie się pojawił błąd B10F514 tak jak powyżej. Jak rozwiązaliście ten problem? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Whiro Zgłoś #56 Napisano 20 Października 2021 Witam. W moim b7 ostatnio zauważyłem że wizualizacja pokazuje jedynie działanie środkowych dwóch czujników tak z przodu jak i z tyłu. Nie widać żadnego błędu. Nie słychać od tych skrajnych dźwięku . Spotkał się ktoś z czymś takim? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat b6 2,0 Zgłoś #57 Napisano 26 Stycznia 2022 (edytowane) Witam jestem nowy i ciemny w tych sprawach potrzebuje pomocy a więc do rzeczy, passat b6 kombi w jednym momencie przestał mi działać pdc przód i tył na biegu wstecznym pojawiał się tylko sygnał około 2,3 sekundy podpięcie pod vag pokazało mi czujniki lewy wewnętrzny i tylni wewnętrzny wymieniłem oba i niestety dalej to samo a więc wymieniłem moduł który znajduje się w bagażniku po prawej stronie i dalej to samo błędy po kasowaniu vagiem nie pokazują teraz tylko prawy wewnętrzny czujnik a więc czy on może odcinać mi tył? Załączam zdjęcie z diagnozy pierwszej i drugie po wymianie Z góry dziękuję za informację Edytowane 26 Stycznia 2022 przez Passat b6 2,0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #58 Napisano 27 Stycznia 2022 wystarczy że jeden czujnik wali błąd i cały system nie działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tkajdro Zgłoś #59 Napisano 29 Czerwca 2022 (edytowane) Witam. U mnie w Passat B7 Variant sytuacja jest taka, że po włączeniu jest ciągły sygnał przez 2-3 sekundy i miga kontrolka P. Zdemontowałem cały pas z tylnego zderzaka i wygląda, że wszystkie czujniki są ok. Zdemontowałem sterownik i sprawdziłem, że na jednym z termistorów polimerowych (czujniki) jest ponad 700 Ohm a na tym od brzęczyków tylko 0.9 Ohma. Nie jest łatwo kupić te bezpieczniki. Jak mi się uda to dam znać jak poszła naprawa. Wracam. Do tematu. Operacja udana, pacjent przeżył. Na razie działa wszystko. Zastanawiam się jednak co mogło doprowadzić do usterki. Czy mycie ciśnieniowe może powodować zwarcia i przebicia? Edytowane 4 Lipca 2022 przez mkpol nie pisz posta pod postem, jeśli chcesz coś dodać użyj opcji "edytuj" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olshe Zgłoś #60 Napisano 21 Listopada 2022 Witam, włączając się do tematu chciałbym zapytać gdzie można kupić ten dolny bezpiecznik, który nTomek wskazał na zdjęciu? W moim module jest on spalony, pytanie co mogło to spowodować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach