Jump to content
skurcz

Passat B7 Variant opony wielosezonowe

Recommended Posts

ja wsadziłem miesiąc temu na przód GY Vector 4S 2gen 235/45/17 i jestem zadowolony z decyzji o wielosezonówkach. Zimowie miałem beznadziejne 205/55/16, na których dawałem radę stracić przyczepność na suchym przy przyspieszaniu na 3. biegu :D a ich uciąg i pokonywanie łuków na świeżym śniegu (przynajmniej wobec wagi paska b7) przypominał raczej zachowanie poloneza na dębicach d-124

przyczepność - bdb na suchym i mokrym; na śniegu gorzej niż na pożegnanych zimówkach na pewno już nie będzie, aczkolwiek z testów wynika, że mogę spodziewać się rozsądnych osiągów na białym

na razie testowane do ~180kmh, bez zarzutu, przewaga prowadzenia na 17" wobec 16" na autostradzie w ogóle bez porównania. 

hałas - wiadomo, że w tym rozmiarze to coś musi szumieć, na autostradzie jednak oceniam je jako OK/dobre. Na betonowych nawierzchniach w typie A1 koło Łodzi czy S8 za Wyszkowem (kierunek Białystok, odcinek Wyszków-Ostrów Maz.) jest nieźle, na pewno ciszej niż na używanych w innym aucie michelin CC+ (to akurat największa bolączka MCC+ w moim odczuciu, na podstawie kilkunastu tysięcy przejechanych km-hałas na betonowych drogach)

Także dojeżdżę dwie letnie, które posiadam na tylnej osi i jesienią wskakuje już całościowo w wielosezonówki i na 99% będą to kolejne dwie GY V4Sg2

Za sztukę płaciłem 450 PLN (Norauto-wówczas mieli najtaniej w necie) - to w sumie cena bardzo dobrej opony letniej lub bardzo dobrej zimowej, a osiągi dotychczas w ogóle nie przypominają mi o tym, że podobno poszedłem na jakiś zgniły kompromis.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma co tak się zachwycać oponami wielosezonowymi. Wszystko zależy od  tego jak i gdzie te opony w większości przypadków użytkujesz. Jeśli twoja jazda to w większości teren zabudowany i ewentualnie drogi wojewódzkie gdzie nie rozwijasz dużych prędkości to kup sobie wielosezonowe. Jeśli jeździsz szybko,dużo w trasach,na drogach ekspresowych i autostradach to nie kupuj tego rodzaju opon. Wszystko co jest uniwersalne nie jest idealne.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, sylmicha napisał:

Wszystko co jest uniwersalne nie jest idealne.

to wiem, 100% się zgadzam

warto pamiętać, że przemysł oponiarski też poszedł do przodu i nie tylko da się mieć 150KM z litra, ale też -jak wynika nie tylko z testów profesjonalnych, ale i sporej ilości zadowolonych użytkowników- że da się zrobić rozsądną oponę "na wszystko". celowo piszę "rozsądną", a nie "top", bo wiadomo - z czegoś trzeba zrezygnować. Przetrzepałem wszystkie możliwe publikacje i porzucając wszelkie skrajne wyniki wynika, że pierwsza trójka wieolosezonówek - czyli Michelin CC+, GY V4Sv2, Conti AllContact w zasadzie w stosunku do porządnych opon zimowych oraz letnich traci w przypadku kryterium opisywanego jako "stabilność jazdy na wprost" na suchym. Nie mam szczególnego punktu odniesienia w tym parametrze - w sumie jak opona jest prosta i koło dobrze wyważone, to tylko na dębicach furio nie dawało się nijak utrzymać toru jazdy, a w stosunku do B8 1.8TSI, którego trochę poujeżdżałem do ~200 na oponach premium zima oraz premium lato - to nie widzę dla siebie różnic w tym akurat parametrze. 

Także ja jestem na tak, zarówno przy prędkościach autostradowych - a wiadomo, decyzja należy do każdego osobiście. Przy moich przebiegach rzędu 30k rocznie wolę regularnie co 2-3 lata zmieniać opony na nowe jak się skończą, niż sprawdzać, jak zachowuje się zimówka w szóstym sezonie (zazwyczaj było słabo - nawet nie z powodu głębokości bieżnika, tylko wszelkich reakcji gumy na starzenie się)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy