Skocz do zawartości
skurcz

Passat B7 Variant opony wielosezonowe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

czy ktoś z forumowiczów miał do czynienia i może podzielić się opinią dotyczącą zastosowania opono wielosezonowych . 

Mam na oku dwa modele które zbierają dobre opinie  Michelin CrossClimate+ oraz Goodyear Vector 4Seasons G2 ,  mam dylemat , w sumie mieszkam na Podkarpaciu i trochę górek tu jest .

Kusząca to propozycja biorąc pod uwagę brak konieczności wymian kół 2 razy w roku .

Proszę o oponie może ktoś używa takich opon ? 

Edytowane przez skurcz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem w służbowym aucie wielosezonowe nie pamiętam jakiej firmy ale w zimie beznadzieja i na deszczu też lipa lepiej już kupić stalówki na zimę i samemu zmieniać ale to jest moje zdanie

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak firma ma znaczenie, bo w jednym aucie mam Klebery i żadnych zastrzeżeń, a w drugim miałem "innej marki" i w deszczu strach jeździć. Zmieniłem na letnie, a na zimę kupię takie same Klebery.

Edytowane przez jihad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jakie Klebery miałeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@skurcz mam. Kleber Quadraxer 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem w zeszłym roku nowe Michelin CrossClimate+ myślałem podobnie jak ty  i nikomu tych opon nie polecam jeżeli spadnie świeży śnieg a będziesz jechał w zakręcie to wylądujesz na drugim pasie ( oby tylko mnie wyrzuciło przy 40km/h ) opony wogóle nie maja trzymania bocznego, myślę ze do codziennej jazdy opony wielo sezonowe to pomyłka sam teraz zbieram na nowe porządne zimówki na kraje skandynawskie oczywiście bez kolcy.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam wielosezonowe Nokian bardzo dobre opony 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja dodam filmik nt opon wielosezonowych:

Jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego.

Moim zdaniem nie ma co oszczędzać na bezpieczeństwie-opony to podstawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.10.2018 o 09:14, Krawcol82 napisał:

A ja dodam filmik nt opon wielosezonowych:

Jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego.

Moim zdaniem nie ma co oszczędzać na bezpieczeństwie-opony to podstawa.

tez jestem takiego samego zdania !!! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.10.2018 o 11:14, Krawcol82 napisał:

A ja dodam filmik nt opon wielosezonowych:

Jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego.

Moim zdaniem nie ma co oszczędzać na bezpieczeństwie-opony to podstawa.

Święte słowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.10.2018 o 11:14, Krawcol82 napisał:

A ja dodam filmik nt opon wielosezonowych:

Jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego.

Moim zdaniem nie ma co oszczędzać na bezpieczeństwie-opony to podstawa.

Wydaje mi się, że pisałem już ten post i on zniknął, ale może coś na telefonie po prostu nie poszło jak trzeba.

A więc nie wiem co to za propaganda i w imię czego. Taki sam film, pokazujący nawet większe dysproporcje można stworzyć wykorzystując dwa komplety różnych opon zimowych.

Tu wiemy, że Lexus, wiemy gdzie jest dealer, bo w opisie umieszczono adres, ale jakich opon użyto to nie za bardzo. Zbliżenia są tylko na koła samochodu jasnego, wyposażonego w opony zimowe Michelin. Nie wiadomo jakie, ale pewnie najlepsze. Drugi samochód ma po prostu wielosezonowe, ale czy również Michelin? Może inne klasa premium? Może Kormoran? Może łyse? Może letnie?

Ten "test" miał potwierdzić jakąś tezę i ją potwierdził, ale ile ma on wspólnego z jakąkolwiek chociaż rzetelnością?

 

Dobór opon to nie "na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać" tylko kompromisy. Nie ma opony idealnej zimowej, letniej, wielosezonowej, zawsze kupimy lepszą w jednym aspekcie, gorszą w innym. Wybór pomiędzy zimowe/letnie, a wielosezonowe jest takim samym kompromisem.

 

Poza tym film ładny ze względu na scenerię, ale ja np. chyba z 8 lat nie widziałem takiej zimy i dla mnie parametry trakcyjne związane z jazdą po świeżym śniegu są zdecydowanie nie najważniejsze. Większość "zimy" przejeżdżę po suchym asfalcie, również przy temperaturach sporo powyżej 0, a nawet sporo powyżej 7 czy 10, w deszczu itp.

Także dobór opon jest sprawą bardzo indywidualną, bo mieszkamy w różnych rejonach kraju, w miastach, na wsiach i auta używamy na różne sposoby, o różnych porach dnia, nie ma złotego środka.

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, jihad napisał:

Także dobór opon jest sprawą bardzo indywidualną, bo mieszkamy w różnych rejonach kraju, w miastach, na wsiach i auta używamy na różne sposoby, o różnych porach dnia, nie ma złotego środka.

I obyśmy się nie spotkali na drodze, ja na zimówkach, ty na wielosezonowych, ja się zatrzymam za innym autem, ty się zatrzymasz w moim bagażniku-oczywiscie to nic osobistego ?

Wiesz, to jest na zasadzie "pomyśl o innych użytkownikach dróg"... jeśli ktoś jeździ na niewłaściwych oponach i sobie samemu zrobi krzywdę, to trudno. Ale jeśli ktoś jeździ na niewłaściwych oponach i zrobi komuś innemu krzywdę, to wtedy pojawia się już problem.

Zima = zimowe opony

Lata = letnie opony

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie ustosunkowałeś się do propagandowego filmiku, który został stworzony w sposób, który mógłby nawet udowodnić tezę, że zimowe opony w zimie będą gorsze od letnich.

Uważasz, że każda zimowa opona jest lepsza od każdej wielosezonowej, w każdych warunkach od listopada do marca, na każdej szerokości geograficznej w granicach naszego kraju?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że lamelki w oponie zimowej nie są żadną propagandą. A filmik akurat wybrałem pierwszy z brzegu-czysty przypadek.

Krótko-opona zimowa będzie lepsza zimą od opony wielosezonowej. Opona letnia będzie lepsza latem od opony wielosezonowej.

Jadąc po drodze, nawet na krótkim odcinku możesz spotkać różny stan nawierzchni i różne warunki atmosferyczne, możesz jechać zimą po suchym asfalcie, po czym nagla trafisz na lód w zacienionym miejscu lub nawiany snieg z pola, natomiast latem jadąc po suchym asfalcie możesz nagle trafić na opady deszczu i dziecko, które uciekając przed tym deszczem nagle wybiegnie na drogę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy każdy z was wybiera opony Premium 

Bo kupić tanią letnią to lepiej wybrać wielosezonowe Premium

I tak samo odwrotnie 

Do tego zimowa i letnia opona po 4 latach już niema tych parametrów kto z was wymienia 2 komplety kół co 4 lata 

Czy nie lepiej mieć jeden komplet Premium A wielosezonowe 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wielosezony wcale nie muszą być złe w kategoriach trzymania się różnych nawierzchni - ale z racji ukształtowania bieżnika - tj. wszystkie wielosezonowe (poza pierwszymi dębicami navigator) mają bieżnik w 'jodełkę' - prawie na pewno oznacza to zwiększony hałas przy prędkościach autostradowych

w przypadku mieszkania w miastach w zachodniej części kraju, gdzie tak naprawdę po śniegu jeździ się średnio 20 minut na sezon, a pozostałe 4 dni zimy ogląda się go na poboczach - posiadanie wielosezonówek uważam za całkiem niezły pomysł, gdyby tylko nie zastrzeżenie w akapicie powyżej. Jestem po ~13tys. km testów cc+ 195/65/15 w innym aucie VAG w sezonie letnim i poza hałasem przy 130+ nie mam żadnych zastrzeżeń do ww. opon.

co do ceny to już w rozmiarze B7 nie jest takie oczywiste - da się kupić niezłe gumy 225/45/17 na lato + niezłe 205/55/16 na zimę za równowartość zakupu jednego kompletu michelin CC+ w rozmiarze 225/45/17 (np. 4x Uniroyal Rainsport 225/45/17 = 1100PLN + 4x Nexen Winguard WH2 205/55/16 = 900PLN versus 4x Crossclimate+ 225/45/17 = 2000)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.10.2018 o 14:47, Krawcol82 napisał:

Krótko-opona zimowa będzie lepsza zimą od opony wielosezonowej.

To nieprawda. Z pewnością, albo z duzym prawdopodobieństwem tej samej klasy lub producenta opona zimowa będzie lepsza od całorocznej na świeżym, bieluteńkim śniegu i w kilku innych sytuacjach, które niekoniecznie chcą występować pomiędzy np. połową października, a połową marca.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia powiem Wam, że wielosezonowe to nie jest zły pomysł, pod warunkiem, że nie kupi się pierwszy lepszych tylko raczej z tej wyższej półki, no i koniecznie nowe- bezdyskusyjnie.  U nas w końcu jakichś mega ostrych zim ostatnio nie ma. Zimowe zresztą też nie powinny być byle jakie, jak już kupować, to porządne ogumienie. Kluczowa sprawa to czytanie oznaczeń, można tu np. https://www.continental-opony.pl/samochod/technologia/oznaczenia-a-przepisy-prawa/oznaczenia-opon-zimowych zerknąć jak są sygnowane zimówki, wtedy wybór już będzie łatwiejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem wielosezonowe w B5tce. Kupiłem nowe, ale z najwyższej półki. Micheliny Cross Climate + 16". Powiem szczerze, że były zajebiste. Jeździłem równo rok czasu, zrobiłem 30tyś km i w zeszłą zimę przetestowałem je w śniegu i lodzie. Bez żadnych niespodzianek. Akurat te są według wszystkich testów wielosezonówek bardzo dobre, i jeśli nie bierzemy pod uwagę wyjazdu w Alpy podczas srogiej zimy i pół metra śniegu to nie odstają od najlepszych zimówek (mają homologację z tym logiem śnieżynki oczywiście). Ja w góry nie jeżdżę, więc wybór był prosty. Sprzedałem właśnie auto z tymi gumami i po 30 tyś dalej są w bardzo dobrym stanie. Zresztą popatrzcie jaką mamy pogodę, teraz kupiłem auto na zimówkach i jeżdżę na nich przy +15 stopniach :/ Przecież to szkoda opon. A założę letnie to zaraz w wakacje spadnie do zera i znowu do dupy :)

Chociaż podobno te średniej półki i tańsze jeśli chodzi o wielosezonówki to badziew - info od kumpla z firmy sprzedającej opony. Więc jak kto woli. Ja do nowej b6stki kupię też wielosezonowe jak ogarnę nowe felgi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Posiadam od 3 lat Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 w rozmiarze 17cali 225. Podsumowując - jazda w 75% miasto, dziury, kostka, asfalt, szuter, reszta to drogi S i Autostrady: latem nie piszczą, stabilne, sztywno się trzymają, w deszcz super prowadzenie, bardzo mały ubytek bieżnika, zrobione ok 50000km. Zimą zachowuje się jak ultragrip 7, w górach jak zimówka. POLECAM! Pierwszy raz używam wielosezonowej i już zawsze będę ich używał! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności