Skocz do zawartości
ellah

Podłączenie rejestratora trasy do skrzynki bezpieczników

Rekomendowane odpowiedzi

Podlaczam sie z problemem.

Troche pokrewny watek ale w przypadku kiedy przejsciowka 12-5V od kamerki jest duza i nie miescilaby sie w schowku gornej lampy, czy ktos robil to po bozemu, czyli prowadzil zasilanie po slupku bezposrednio z aku? Duzo to roboty? Jak sie zdejmuje to poszycie ze slupka i gornej podsufitki by wyjsc kablem przy lusterku?

By nTomek,

Wydzieliłem jako nowy temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, ellah napisał:

Podlaczam sie z problemem.

Troche pokrewny watek ale w przypadku kiedy przejsciowka 12-5V od kamerki jest duza i nie miescilaby sie w schowku gornej lampy, czy ktos robil to po bozemu, czyli prowadzil zasilanie po slupku bezposrednio z aku? Duzo to roboty? Jak sie zdejmuje to poszycie ze slupka i gornej podsufitki by wyjsc kablem przy lusterku?

@ellah po zdemontowaniu lampki i osprzętu w "poddaszu" masz ogromną ilość miejsca i zmieścisz nawet pełną ładowarkę na kablu wraz z gniazdem zapalniczki.

Co do drugiego pytania - próbowałem wyprowadzić kabel z wtyczką pomiędzy krawędzią czołową podsufitki a górną krawędzią szyby tak, aby wyprowadzić kabelek jak najbliżej kamerki - mission immposible!

Nie chciałem ryzykować załamaniem krawędzi podsufitki lub urwaniem czegoś. Tam jest tak ciasno i tak twardo, że każda próba nagięcia podsufitki, aby przełożyć wtyczkę to wysokie ryzyko uszkodzenia czegoś - odpuściłem.

Pewnie można częściowo zdemontować podsufitkę, ale czy to się opłaca? Ja się bałem.

Możesz spróbować poprowadzić kabel bokiem wzdłuż słupków (lewy lub prawy), ale najpierw gdzieś musisz zrobić źródło zasilania.

W B5FL mam tak zrobione, że nad nogami kierowcy  (głęboko)  mam zrobione podwójne gniazdo 12V, w nim są 2x 5V USB Griffina, a całość puszczona jest po aucie na 3 metrowych kablach USB z odpowiednimi końcówkami pod urządzenia.

Moim zdaniem zasilanie z lampki to jest najlepszy pomysł. U mnie działa bez zastrzeżeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK ale ja mysle o dodaniu tylko czegos takiego:

https://www.banggood.com/DC-12V-23V-to-5V-Mini-Micro-USB-Port-Wire-Cable-Car-Charger-Camera-Phone-GPS-Pad-p-1033830.html?rmmds=detail-top-buytogether-auto__2&cur_warehouse=CN

Jak na obrazkach potrzebuje tylko plusa i minusa - tutaj ciagna z puszki bezpiecznika, wiec moze zmiescilby sie jak piszesz na gorze tylko wtedy skad konkretnie wziasc + i -?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, ellah napisał:

OK ale ja mysle o dodaniu tylko czegos takiego:

https://www.banggood.com/DC-12V-23V-to-5V-Mini-Micro-USB-Port-Wire-Cable-Car-Charger-Camera-Phone-GPS-Pad-p-1033830.html?rmmds=detail-top-buytogether-auto__2&cur_warehouse=CN

Jak na obrazkach potrzebuje tylko plusa i minusa - tutaj ciagna z puszki bezpiecznika, wiec moze zmiescilby sie jak piszesz na gorze tylko wtedy skad konkretnie wziasc + i -?

 

Kupisz http://allegro.pl/dodatkowy-bezpiecznik-mini-gniazdo-bypass-bajpas-i6702907043.html

Wepniesz się np. w obwód 15A zabezpieczenie dla gniazda zapalniczki przód (znajdziesz na listwie bezpieczników w środku auta), powinno być OK.

Kabel masowy uzbroisz w oczko do przykręcania pod śrubę, znajdziesz wolną śrubę z "masą" obok skrzynki bezpieczników i zaczynasz zabawę w układanie kabla.

 

Edytowane przez Tomy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Tomy napisał:

 

Kupisz http://allegro.pl/dodatkowy-bezpiecznik-mini-gniazdo-bypass-bajpas-i6702907043.html

Wepniesz się np. w obwód 15A zabezpieczenie dla gniazda zapalniczki przód (znajdziesz na listwie bezpieczników w środku auta), powinno być OK.

Kabel masowy uzbroisz w oczko do przykręcania pod śrubę, znajdziesz wolną śrubę z "masą" obok skrzynki bezpieczników i zaczynasz zabawę w układanie kabla.

 

Dzieki bardzo, czyli mowisz zeby lepiej jechac ze skrzynki bezpiecznikow, niz od kostki z gory z lampy gdzies ciac? Czy kolo bezpiecznikow zatem jest miejsce by schowac ten przetwornik 12-5v?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, ellah napisał:

Dzieki bardzo, czyli mowisz zeby lepiej jechac ze skrzynki bezpiecznikow, niz od kostki z gory z lampy gdzies ciac? Czy kolo bezpiecznikow zatem jest miejsce by schowac ten przetwornik 12-5v?

W przypadku takiego zasilacza jak pokazałeś zdecydowanie bezpieczniej będzie podłączyć go do źródła "czystego" prądu, nawet jeśli podłączysz się równolegle pod istniejący obwód zabezpieczeń dla gniazda zapalniczek w skrzynce bezpieczników.

Nie ryzykowałbym chowaniem "chińskiego" zasilacza w podsufitkę - lepiej jest mieć go gdzieś pod ręką, gdzie szybko będziesz mógł podjąć jakąś reakcję na wypadek jego uszkodzenia.

Nie wiesz jak to draństwo będzie się grzało więc IMHO lepiej nie zamykać tego w tak trudnym miejscu jakim jest podsufitka.

Umieść zasilacz w miejscu takim, które da Ci w razie zwarcia lub usterki swobodny do niego dostęp.

PS. Duże to ustrojstwo nie jest, spokojnie wciśniesz je w wolne miejsca przy listwie bezpieczników. W razie problemów zdejmujesz jednym ruchem ręki klapkę rewizyjną kokpitu z pozycji kierowcy i masz drania pod ręką.

Powodzenia!

Edytowane przez Tomy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie - jak zdemontowac slupek od strony kierowcy w B6 by przeprowadzic kabel od skrzynki bezpiecznikow do lusterka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Delikatnie wydłubać zaślepkę AIRBAG pod którą jest wkręt TORX. Potem powinno dać się przesunąć słupek w górę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki nTomek, dzisiaj sprobuje, nawet nie wiedzialem ze tam zaslepka jest :)

 

 

W dniu 21.08.2018 o 13:20, nTomek napisał:

Delikatnie wydłubać zaślepkę AIRBAG pod którą jest wkręt TORX. Potem powinno dać się przesunąć słupek w górę. 

Niestety ale po odkrecenie torxa oslona slupka ani drgnie, czy jakos ja trzeba specjalnie jeszcze podwazyc? Odgiac?

Pytanie 2 - do ktorego bezpiecznika podlaczyc przejsciowke tak by kamera wylaczala sie po kluczyku? Podlaczylem w jakies 3 wolne miejsca i niestety sie nie wylacza po zamknieciu auta, caly czas nagrywa.

Moze myle pojecia, ale chcialbym ustawic to tak by miec tryb parkingowy, ale kamera nie czerpala na darmo pradu, jak auto stoi np. w garazu i nic sie nie dzieje. Rozumiem, ze wtedy wlasnie kamera sama z siebie powinna sie wylaczyc, ale niestety tak sie nie dziej. gdzie moze byc blad?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamera jest w trybie czuwania, reaguje na ruch. Ustawiasz ile chcesz godzin działania i tyle. Co do bezpiecznika to użyj miernika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NA jaki ruch skoro ruchu nie ma? Tak jak napisalem, auto zamkniete, a ona sie nie wylacza, kamera patrzy prosto na sciane... 

Czyli sugerujesz by wziasc miernik i sprawdzic przez ktory bezpiecznik nie przechodzi prad przy wylaczonym zaplonie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ellah jeśli chesz korzystać z tyrbu parkingowego w przypadku swojej kamerki Viofo A119 to masz dobrze podpięte zasilanie (czyli do takiego miejsca gdzie zasilanie występuje cały czas).
Reszta sukcesu leży w konfiguracji Twojej kamerki - ale to już nie jest pytanie do nas i na tym forum.

Proszę tutaj masz opis jakie warunki musisz spełnić i co musisz ustawić aby mieć tryb parkingowy w swojej kamerce:
http://www.viofo.pl/zaawansowany-tryb-parkingowy-w-kamerach-samochodowych-VIOFO

Jeżeli masz problem ze zdjęciem słupka w swoim Passacie B6 to poszukaj w dziale Passata B6. Tam na pewno łatwiej będzie Ci znaleźć osobę która to już robiła i będzie Ci mogła sprawnie pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ellah wydzieliłem twoje pytanie jako osobny wątek bo nie widzę w dziale B6 nic na temat montażu kamery z zasilaniem ze skrzynki bezpiecznikowej. Sam robiłem taką instalację u siebie i nie miałem problemu ze zdjęciem osłony słupka. Rzuć okiem na załączoną instrukcję:  B6m_slupek_A.pdf

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nTOmek, dzieki wielkie za pomoc, sprobuje jeszcze raz!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie pod który konkretnie bezpiecznik lub w które miejsce w skrzynce bezpieczników po stronie kierowcy mogę podłączyć dodatkowe dwu pinowe gniazdo zapalniczki żeby działała kamerka po zapłonie ale żeby nie pobierało prądu cały czas podajcie numer bezpiecznika pod który mam dołączyć plus i pod który podłączyć minus i czy muszę dawać dodatkowy bezpiecznik na kablu plusowym tego dodatkowego gniazda zapalniczki. 

Edytowane przez pawelvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja podłączałem + pod SC3 bo u mnie było pusto. Jest potrzebny konektor JPT 2.8mm - np. 000979021. 

Minus podłącz do najbliższego punktu masy. Przy skrzynce C znajdziesz go poniżej na słupku, pod plastikową osłoną - tam gdzie klamka do otwierania maski. 

Jeśli dasz jakiś mały bezpiecznik 3..5A to nie musisz nic więcej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można jaśniej SC3 to ta skrzynka ze zdjęcia poniżej. Mówisz konektor czyli żeńska końcówka na bezpiecznik takie mam ja myślałem o bezpieczniku 10A. W tej skrzynce wybieram sobie pierwsze lepsze wolne miejsce po stronie kierowcy i wpinam sobie tam ten konektor. 

20190627_162017.jpg.03c7a3a530917e8f18cd3cd896f6325f.jpg

Edytowane przez pawelvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynka C to ta właśnie co na zdjęciu. SC3 licząc od lewej to 3. bezpiecznik w górnym rzędzie. Po wyjęciu widać numer. U ciebie, jak widać, jest on wykorzystany, ale SC6 jest pusty i też zasilany z "zacisku 15" czyli po zapłonie. 

Część bezpieczników w tej skrzynce jest zasilane z zacisku 30, czyli permanentnie, więc nie każdy ci pasuje. 

Polecam lekturę tematu:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest zdjęcie poglądowe nie odemnie z auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W twoim skrzynka C jest taka sama. Obłożenie może być inne, ale 2 górne rzędy bezpieczników są zasilane po zapłonie. Możesz się upewnić mierząc napięcie na pustym konektorze względem masy samochodu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności