Skocz do zawartości
JonIrenicuS

BZB 1.8 TSI 4ty cylinder wypalony?!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem uzytkownikiem passata 1.8tsi BZB 2008rok,

Auto chodzi na 3 garach, prawdopodobnie wypalony 4ty tłok, oprocz tego nie trzyma kompresji caly uklad [10,6bar] 

Zdaje sobie sprawę z faktu ze czeka mnie remont silnika, ale mam pytanie;

Czy ktos orientuje się ktos moze nad mozliwoscia wsadzenia tam jednostki z wtryskiem posrednim? Mowie o silniku 2.5L 170 KM, taki jak byl robiony w passacie B7, w wersji US, oprocz tego VW JETTA posiadaja te silniki, bodajze oznaczenie: CBU/CBT

 

Bardzo proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpowiedzi nie znam ale chętnie poznam przebieg auta....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może cewka, świeca, nagar w dolocie? U mnie dla przykładu spadła rura od odmy i też działy się różne cyrki. Silnik wpakujesz bez problemu, równie dobrze możesz wsadzić 2.3 VR5, 2.8/3.2/3.6 VR6 albo 1.8T.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym "bez problemu" to bym się nie rozpędzał. Równie dobrze można zakładać silnik na gaźniku, a nawet prościej.

Jeśli wszystkie cylindry mają równą kompresję, a tylko jeden nie pracuje to sprawdź na początek świece, wtryskiwacz oraz cewkę (choćby zamień miejscami cewkę i świece z innym cylindrem). To tak na początek.

SWAP na 2.5 to raczej nie zbyt trafiona opcja, bo nie jest to silnik bez wad jak wielu uważa. Poza tym - co z elektryką? Ja bym w takim wypadku skłaniał się już bardziej na 3.2 V6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, radekrp90 napisał:

Ja bym w takim wypadku skłaniał się już bardziej na 3.2 V6.

Najlepiej ten z A3 8P/Golfa MK5 R32. Te są na zwykłym wtrysku pośrednim. Brak problemów z nagarem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko znów - co z elektryką? Wątpię aby się to swobodnie dogadało z ESP z Passata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A3 8P jest na platformie PQ35, a B6 na PQ46. Sam wiesz że w golfach 5 zdarzają się sterowniki z B6. To praktycznie to samo. Tylko podłoga trochę inna. Są magicy co swapują różne silniki i wszystko działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to podobne platformy ale do takiego swapa jak wyżej (jak sądzę ma być prościej i taniej niż z "awaryjnym" EA888) to pozbawione sensu proszenie się o kłopoty.

Dla kogoś kto szuka mocy - oczywiście to fajna opcja, bo ogarnięty elektryk/elektronik samochodowy da radę dogadać takie elementy jak sterownik silnika i ESP (tym bardziej w obrębie jednej marki, bo jak sam wspominasz są one w pewnym sensie ze sobą zgodne) ale już w lokalnym warsztacie raczej tego nie ogarną :)

Według mnie, zdecydowanie taniej i szybciej byłoby naprawiać te 1.8, a nawet założyć tam 2.0 (których jest znacznie więcej nawet po kapitalnym remoncie). Swap na takie 2.5/3.2/3.6 to strzelam około 5.000 - za mniej raczej się żaden warsztat nie podejmie dotykać, a gdzie tu koszt silnika i osprzętu.

Zresztą - dyskusja nie na temat. Autor chyba odpuścił :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności