Skocz do zawartości
Dzanar

diesel Passat B5 FL 2002 Kombi 1.9 TDI (AVB) nie pracuje równo.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Niestety potrzebuje pomocy :( Powoli brakuje mi już sił do mojego samochodu. A teraz to i już nadziei że jeszcze może on chodzić jak należy.

Samochód zaczął nierówno pracować w zakresie obrotów około 1500 - 1800. Najbardziej wyczuwalne to jest przy delikatnym przyspieszaniu najlepiej z dużym obciążaniem silnika. Z logów które wykonałem wynika że problem pojawia się na 1 cylinderze. Korekcja dawki rośnie do +2,99. Najciekawsze jest to że wtrysk są po regeneracji i są sprawne a samochód dalej nie chodzi. Dzisiaj wykonam logi i zamieszczę. Powoli mi i mojemu mechanikowi zaczyna brakować pomysłów. Sprawdzone zostało ciśnienie sprężania przed zdemontowaniem pompek i wynosiło 28 28,5 28 28,5. Po montarzu wtryskow które przyszły po regeneracji problem nie ustąpił. Zostały oczywiście wymienione uszczelnienia na wtryskach. 

Turbo po regeneracji ok. 2000 km temu. Strasznie z niego cieklo. Dodatkowo przy regeneracji wyczyscilem cały dolot wraz z kolektorem dolotowym. To co tam bylo to mógłby być temat na osobna dyskusje. Po wyczyszczeniu okazało się że egr jest nie sprawny. Został on wymieniony.

Jedyne co odbiegalo od normy to kat synchronizacji był na +3. Wyregulowac em na 0 czasami - 0.5. Ale nic to nie zmieniło. W ogóle jak na PD po regeneracji to strasznie wysokie BIPy ma. Czy 340 tys to już koniec jazdy i nic nie da się zrobić z nim? A tak fajnie się jeździło tym. Dodam że olej wymienialem standardowo co 10 - 15 tys. 

 

EDIT:

Zamieszczam logi :

http://vaglogi.pl/log-013_sCH91J.html

http://vaglogi.pl/log-013_023_Pd9qy8.html

http://vaglogi.pl/log-013_023_002_FXi8Ny.html

Jazda po autostradzie: http://vaglogi.pl/log-013_023_002_4qsv8L.html

Skąd takie wysokie parametry BIP oraz korekcje skoro wtryski są po regeneracji.

EDIT2: Problem chyba rozwiązany. Pojechałem wreszcie do kogoś mądrego. Kazał pokazać dawki i przegazowac popatrzył. Pierwsze co to było że wtryski źle zrobione. Mówię że nie możliwe żeby dwie firmy źle zrobiły. Więc zdjeto pokrywę zaworów i okazało się iż problemem są wytarte krzywki na wale. A na 1 cylindrze to ona prawie w ogóle nie istnieje. Prawdopodobnie wymiana walka, uszczelniaczy, popychaczy i szklanek usunie problem. Odezwę się po wykonaniu usługi i dam znać :)

Edytowane przez Dzanar
Edit: Logi, Edit2: rozwiązanie problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wymiana wałka rzeczywiście rozwiązała problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności