Skocz do zawartości
frew

Awaria układu chłodzenia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem w mojej b6-tce pojawił się po remoncie klimatyzacji i przejechani 400 km (zacznę jednak od początku).

Uszkodzony przewód klimatyzacji oraz chłodnica zmusiła mnie do rozebrania całego przodu. Na czas remontu chłodnice podwuesilem z prawej strony, nie zauważając że po lewej wiszą na napiętych przewodach od czujnika temperatury. Po zakończeniu remontu i podkładaniu auta do kupy pojechałem sprawdzić układ klimatyzacji czy jest szczelny. Wracając od mechanika zaświeciła się kontrolna braku płynu chłodzącego w układzie. Zatrzymałem się dolalem płyn i dojechałem po woli do domu (około 2km). Wjechałem na kanał a tam okazało się że zawleczka zabezpieczająca czujnik temperatury wchlodnicy była tak skorodowana, że w momencie gdy chłodnica była podwieszona i wisiała na przewodach od chłodnicy rozsypała się i czujnik wypadł pozbawiając mnie płynu. Nie miałem zbyt wiele możliwości na naprawę, gdyż rano musiałem jechać do Wrocławia 400km. Dobrałem więc jakiś oring pasujący średnica u grubością, wsadziłem czujnik, podkręcałem solidnie drutem i taśmą izolacyjna i tak na MacGyvera dojechałem do Wrocławia. Wszystko było ok. Po całym dni wyruszyłem dalej i już 20km za Wrocławiem pojawił się znów problem z brakiem płynu. Pomyślałem że to uszczelka pod głowicą lub sama głowica. Po dotarciu do domu zrobiłem test CO2 -wynik negatywny. Test przeprowadziłem dwukrotnie. Szukam teraz odpowiedzi lub podpowiedzi co może być nie tak ?

Dodaj że jak korek jest zakręcony to płyn w czasie jazdy znika  ( zostaje zassany przez układ) odkręcam korek i płyn się cofa i jest fontanna. Na otwartym zbiorniczku w czasie testu CO2 płyn po około 8-10 minut po prostu zaczyna rosnąć w zbiorniczku i fontanna.

Czy to może termostat czy może ten nieszczęsny czujnik owinięty taśmą. Jak zdiagnozować usterkę ?

Bardzo proszę o waszą pomoc i zarazem przepraszam za tak długie wprowadzenie.

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie pod ten temat, zeby nie zaczynac nowego. Sytuacja podobna, ubywa plynu chlodniczego, na zimnym silniku pojawia sie bialy dym z rury wydechowej. Identycznie jak u Pana wyzej, korek zakrecony -> plyn znika, korek odkrecony -> plyn sie podnosi. Nie działa ogrzewanie. Samochod byl juz u mechanika, znaleziono deformacje na glowicy, aczkolwiek zostala wyszlifowana, uszczelka rowniez wymieniona pod glowica, a problem jak byl tak jest dalej. Równiez bardzo prosze o rade i pomoc.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.08.2018 o 08:10, frew napisał:

 

Czy to może termostat czy może ten nieszczęsny czujnik owinięty taśmą. Jak zdiagnozować usterkę ?

Zacznij od doprowadzenia do porządku tego owinietego czujnika i zrób jak być powinno. Miałem kiedyś podobne objawy jak miałem małą nieszczelnośc przy chłodnicze spalin. Na trasie zapalają się kontrolka, ja wysiadam dolać płynu, odkrecam korek a płyn do góry się podnosi. Po naprawie problem zniknął 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności