masiej1976 Zgłoś #1 Napisano 22 Sierpnia 2018 (edytowane) Witam wszystkich. Wlasnie pozbylem sie swojego poltorarocznego b8 1,4 tsi,dsg. Auto z przebiegiem 31200 , po podlaczeniu do komputera mialo tyle bledow ze odechcialo mi sie nawet dyskutowac z serwisantem. Nawet bledy wyskoczylu niskiego poziomu oleju w skrzyni, uszkodzenia mechatroniki, zwarc, uszkdzenia biegu wstecznego, i mnostwo innych. (nawet blad wyrzucilo uszkdzenia podgrzewania kierownicy). Zaczelo sie od lekkich drgan przy zmianie na 3-4 i wkrotce tez na 4-5. Sprawdzone bylo cale zawieszenie. Wszytsko bylo ok. Auto chodzilo dobrze na trybie S ale na D pojawialy sie drgania , ktora byly bardzo odczuwalne przy skrecie kolami. Na poczatku obstawialem polosie ale je rozebrano w serwisie i byly jak nowe, zadnych luzow. Potem probowalem to zwalic na moja technike jazdy ale przejechalem sie tygodniowym 1,5 dsg i tam wszystko bylo ok. Dla mnie temat DSG jest zakonczony .Cos musi byc nie tak z nimi, nie ja jednyny mialem takie cyrki. Wsrod moich znajomych wiekszosc ma te skrzynie, naturalnie ci ktorzy maja w miare nowe VAG ale tylko niewielu mowi ze chodza idealnie. (mysle o 7 biegowych). U reszty zawsze jakies male cos jest. Nie bede pisal ze sa do dupy bo jest mnostwo osob ktore jest bardzo zadowolone, ale........(). Ostatnio nawet zaczal przezucac z 4 na 5 przy ponad 4,5 tys obrotow, takze ja sie juz wyleczylem z automata VW. Kupilem manuala z wiekszym silnikiem rocznego z przebiegiem 16500 km , licze na kilka lat jazdy. Pozdrawiam. Maciej Pomijajc juz moje problemy , czy moglibyscie pomoc mi w jednej sprawie. Nowe auto nie ma nawigacji ani kamery cofania. Czy znacie jakiegos madrego magika ktory mi to zamontuje. Tylko interesuja mnie osoby mieszkajace w oklicach Poznania lub z zachodniej Polsce. Dzieki. Edytowane 22 Sierpnia 2018 przez masiej1976 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #2 Napisano 22 Sierpnia 2018 Cieszę się że nie wybrałem 1.8tsi z tą właśnie skrzynią , kolega z vw mnie ostrzegał przed wyborem tej skrzyni (ciągle psująca się mechatronika i zestaw sprzęgieł ) wziołem 2.0tdi z dsg z mokrymi sprzęgłami i jak narazie 80 tyś i nic się nie dzieje... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masiej1976 Zgłoś #3 Napisano 23 Sierpnia 2018 Czesc. Daj spokoj, pierwsze problemy mialem przy 20 ilus tysiacach. A najlepsze jest to ze w salonie sie zazekali ze skrzynia jest szczelna a olej jest niwymienny. Teraz mam 1,8 manual , chce go podciagnac troche ponad 200 KM. Jedynie domontuje navi i to wszytsko. Zadnych automatow wiecej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RogalPraga Zgłoś #4 Napisano 25 Września 2018 Dnia 23.08.2018 o 06:16, masiej1976 napisał: Czesc. Daj spokoj, pierwsze problemy mialem przy 20 ilus tysiacach. A najlepsze jest to ze w salonie sie zazekali ze skrzynia jest szczelna a olej jest niwymienny. Teraz mam 1,8 manual , chce go podciagnac troche ponad 200 KM. Jedynie domontuje navi i to wszytsko. Zadnych automatow wiecej. zacząłeś od słabej skrzyni dq200 niedość tego z jakąś wadą fabryczną że to wyszło tak szybko. Jak byś zaczął od DSG dq250 to byś jeździł jeszcze długo, bo to stara sprawdzona konstrukcja. Miałem taką skrzynię dq250 w starym touranie z 2004 roku i miała nabanglane ze 400 tysi i od wymiany oleju do wymiany ? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masiej1976 Zgłoś #5 Napisano 26 Września 2018 temat zamkniety. bynajmniej dla vw. na obecna chwile rozgladam sie tylko zeby wymienic fotele i dac kamere cofania ktora jest mi niezbedna, a tak to wszystko ok. silnik susper przy 3400 obrotach jechal prawie 180 km/h takze jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rivam Zgłoś #6 Napisano 4 Listopada 2018 Czy skrzyni DSG można jakoś „zakodować” zakres prędkości przy którym powinna zmieniać biegi? Dziś jechałem trasą, był sznur aut. Tak mnie wkurzało jak DSG wrzucała bieg 4 juz przy 45km/h, a a np. bieg 6 już przy 77km/h! Czułem, że po prostu ciężko było temu silnikowi (jakby za wysoki bieg) jak ciągnie na 5-6 biegu przy niskich prędkościach. Tak samo przy hamowaniu silnikiem długo trzyma wysoki bieg przy dość niskich prędkościach. Ogólnie jeżdżę spokojnie, nie butuję. Ta skrzynia „się uczy” stylu jazdy kierowcy i dlatego zamula? Wyjściem jest mocniejsze deptanie gazu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #7 Napisano 4 Listopada 2018 Niestety nie da się. Też cierpię na zbyt niskie obroty. Najbardziej jest to dokuczliwe podczas spokojnej jazdy w terenie zabudowanym (40-70km/h). W innych zakresach prędkości jest już lepiej. Żeby elementy skrzyni i silnika nie były przeciążone to obrotu w zasadzie nigdy nie powinny spaść poniżej 1600 a tak nie jest. Jedynym rozwiązaniem tego mankamentu jest zrobienie programu na skrzynię u tunera (z tego co się orientowałem koszt ok 350zł). Z tym, że Ciebie pewnie powstrzymuje gwarancja... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rivam Zgłoś #8 Napisano 4 Listopada 2018 Tak, auto ma 6 miesiecy i 6000km przebiegu, także jeszcze bym chciał może w razie potrzeby skorzystać z tej gwarancji. Na razie mysle, żeby wyłączyć sobie na stałe „start stop”, ale się obawiam właśnie o utratę gwarancji... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #9 Napisano 4 Listopada 2018 Start stop mozesz spokojnie wylaczyc przez zmiane napiecia, nic to nie ma do gwarancji. A co do skrzyni to powiem ci ze 6 biegowe dsg jeszcze nie jest tragiczne, w areteonie 280 km mam 7 dsg i tam jest jeszcze gorzej, skrzynie zaprogramowane na ekojazde sa...zostaje tylko wybrac tryb sport skrzyni i wtedy jest ok 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #10 Napisano 4 Listopada 2018 4 godziny temu, Rivam napisał: Czy skrzyni DSG można jakoś „zakodować” zakres prędkości przy którym powinna zmieniać biegi? Da się, ja mam tak zrobione. Robi to Compsport Bielsko, cena 1000 zł. Jest to możliwe przy okazji chipa silnika - jako samodzielnej usługi nie chcą podobno robić. Podejrzewam, że każdy tuner to ogarnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #11 Napisano 5 Listopada 2018 Tak, ale wtedy gwarancja przepadnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach