ziomek1988 Zgłoś #1 Napisano 18 Sierpnia 2018 (edytowane) Witam, od dłuższego czasu obserwuję wyższe spalanie benzyny w swoim 2.0 TSI DSG 2013r. Łącze to z wymianą kolektora (klapy były rozjechane). Po tej wymianie ciężko zejść w trasie poniżej 8.6-9l natomiast w mieście poniżej 14l/100km. Na biegu jałowym przed wymianą miałem 0.8l/100km a obecnie 1.5-1.6. Od razu uprzedzam, nie chodzi mi żeby auto paliło jak diesel bo wiadomo że to inny silnik, natomiast wcześniej palił zdecydowanie mniej. A może błąd klap powodował zaniżenie spalania i teraz pali tak jak powinien? Vcds zero błędów, ewentualnie które grupy sprawdzić, żeby czegoś się dowiedzieć? Edytowane 1 Października 2018 przez ziomek1988 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomek1988 Zgłoś #2 Napisano 19 Sierpnia 2018 Poprawka, dziś trasa 400km, jazda max 120km/h w średnia 9.8L. To 14 w mieście, które wcześniej podałem to minimum na długim odcinku, przeważnie ok 16-17l. Kurcze...nieco więcej paliwa łyka mój Cl500... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #3 Napisano 21 Sierpnia 2018 (edytowane) @ziomek1988 Dziwne, ja bym się zgłosił z problemem do mechaników którzy zmieniali kolektor. Może coś jest z klapami? Nie podpięli cięgna czy jak. Zobacz czy możesz manualnie ruszać klapami. U mnie słuchać jak się obracają w kolektorze. Z resztą ile masz nalotu aby siadły tobie klapy? Nie spotkałem się z problemami z tym elementem, zawsze można go usunąć, a ze względu na niższe ciśnienie doładowania, klapy nie dostają tak jak w turbo dieslach. Edytowane 21 Sierpnia 2018 przez Jankus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomek1988 Zgłoś #4 Napisano 22 Września 2018 Niby mówią, że wszystko podpięte jak trzeba... Zresztą to już po gwarancji bo robiłem już te klapy jakiś czas temu. A może to normalne takie spalanie i się niepotrzebnie czepiam? Komputer żadnych błędów nie wskazuje. Mogę przeprowadzić jakieś logi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomek1988 Zgłoś #5 Napisano 1 Października 2018 Podpowie ktoś w temacie? Już mnie to irytuje, na odcinkach 5-6km spalanie przy spokojnej jeździe 18-19l... W trasie do 90km/h nie mogę już zejść poniżej 10l:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rakud29 Zgłoś #6 Napisano 1 Października 2018 Za dużo ci pali na miejscu to 9 do 10 powinien palić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #7 Napisano 2 Października 2018 to podjedź do kumatego mechanika od VAGów.... zacznij od najprostszej rzeczy.... sprawdź czy przypadkiem któryś zacisk się nie zblokował i masz większe opory toczenia.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomek1988 Zgłoś #8 Napisano 2 Października 2018 Mając w domu vcdsa wolałbym sam jakieś logi i testy najpierw sprawdzić bo tak będę płacić na dzień dobry za diagnostykę a jak coś mi wyjdzie, to będę mógł już ich nakierować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomek1988 Zgłoś #9 Napisano 3 Października 2018 Profilaktycznie wymieniłem świece i filtr powietrza. Hamulce nie blokują, wszystkie wężyki wydają się całe. Poniżej logi - może ktoś coś podpowie? http://vaglogi.pl/log-001_004_LOHnP.html http://vaglogi.pl/log-002_020_033_9Aw07Y.html http://vaglogi.pl/log-003_008_011_Njf6Ia.html http://vaglogi.pl/log-003_011_Oy05bA.html http://vaglogi.pl/log-010_011_t2i19.html http://vaglogi.pl/log-115_118_230_Ps0EMq.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #10 Napisano 3 Października 2018 Jaka byla temperatura otoczenia jak robiłeś logi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomek1988 Zgłoś #11 Napisano 3 Października 2018 10stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #12 Napisano 3 Października 2018 Turbo chodzi dobrze...przepływka też.... jedynie mi wpadła w oko wysoka temperatura w dolocie... u mnie przy podobnej temperaturze zewnętrznej pokazało 13-14 stopni a u Ciebie jest 26-30 stopni. W grupie 020 u mnie same zera w całym zakresie obrotów. W grupie 033 mam w Lambda Control Sensor same zera i w Sensor Voltage 0.88-0.9 Możliwe, że te wartości w Twoim logu mieszczą się w dopuszczalnym zakresie. Niech się ktoś mądrzejszy w tym temacie wypowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomek1988 Zgłoś #13 Napisano 3 Października 2018 3 minuty temu, rosol napisał: Turbo chodzi dobrze...przepływka też.... jedynie mi wpadła w oko wysoka temperatura w dolocie... u mnie przy podobnej temperaturze zewnętrznej pokazało 13-14 stopni a u Ciebie jest 26-30 stopni. W grupie 020 u mnie same zera w całym zakresie obrotów. W grupie 033 mam w Lambda Control Sensor same zera i w Sensor Voltage 0.88-0.9 Możliwe, że te wartości w Twoim logu mieszczą się w dopuszczalnym zakresie. Niech się ktoś mądrzejszy w tym temacie wypowie Wielkie dzięki za zainteresowanie, może ktoś jeszcze coś odpowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #14 Napisano 16 Stycznia 2023 (edytowane) Odkopie. Czy problem rozwiazany? W moim 1.8TSI CJSA tez mi sie wydaje ze ciut za duzo pali w miescie. Mam stały bład 0522, któego oznaczenie wklejam poniżej. Głosni kierowcy faktycznie był uszkodzony, tzn. grał, ale mial odklejony magnes - wymieniony. Lampka w nogach kierowcy była odłaczona, ale bład dalej jest. Zostaje więc tylko czujnik temp, ale wskazania na Carscanner i zegarach mam dobre. Chyba że jest drugi czujnik temp jak w 1,8t AWT. AA i od roku borykam się z falowaniem obrotów przez 1sze 30sek przy 1szym odpaleniu na zimno. Zdarza się to w 99,9% przypadków odpalen. ================ 0522 Raw code: 00020A ECU: 09. Onboard supply control unit Status: Test się nie powiódł, Potwierdzona Volkswagen Golf 6 (VW351/352/359), Golf Plus 2009, Golf 6 NAR(VW351 / 352 / 359, MJ 2010), Touran 2009 - 2010, Golf Variant 2010 - 2013, eGolf 2011 - 2012, Rabbit USA/ CDN 2009, Scirocco 2009 - 2017, Eos 2009 - 2017,Sharan 2011 - 2017,Touran 2011 - 2017,Tiguan 2008 - 2017,Golf Cabriolet 2011 - 2017,Bora 2009 - 2013,Jetta 2009 - 2013: C115E54: Inertial sensors No basic setting Volkswagen Transporter 2020; Crafter 2018 - 2019; Crafter NF 2017 - 2019; Fox NF / Spacefox / Suran 2014-2019; Gol GP 2013-2019; Polo GP 2014 - 2017; Polo 7 2017-, T-Roc 2018-; Polo G 2018-; Golf A7 2013-2017, Touran 2015 - 2017, Golf Sportsvan 2014 - 2017, Tiguan 2016 - 2017; Arteon 2017-, Passat B8 / Passat CC B8 2014 - ; Up 2011-2017; VAG other: B11FF15: Footwell lighting Open circuit/short circuit to B Volkswagen Caddy 2011-2020; Transporter 2010-2019; Amarok 2010-2020; Jetta 2011-2017, Jetta USA/ CDN 2007 - 2017, Beetle Cabrio 2014 - 2017, Beetle / Beetle USA / CDN 2011 - 2017, Golf / Golf USA / CDN / Golf Plus / Rabbit USA / CDN / Bora 2008; Golf 6 (VW351/352/359), Golf Plus 2009, Golf 6 NAR(VW351 / 352 / 359, MJ 2010), Touran 2009 - 2010, Golf Variant 2010 - 2013, eGolf 2011 - 2012, Rabbit USA/ CDN 2009, Scirocco 2009 - 2017, Eos 2009 - 2017,Sharan 2011 - 2017,Touran 2011 - 2017,Tiguan 2008 - 2017,Golf Cabriolet 2011 - 2017,Bora 2009 - 2013,Jetta 2009 - 2013; Passat 2007-2011, Passat 2011 - 2017, Passat CC 2009 - 2017; CR Touareg 2017 - : B13A201: Speaker channel 3 Electrical error Volkswagen Polo 7 2017-, T-Roc 2018-: B119B13: Power convertible top valve 1 Open circuit Volkswagen Caddy 2011-2020; Transporter 2010-2019; Amarok 2010-2020; Fox NF / Spacefox / Suran 2014-2019; Gol GP 2013-2019; Polo GP 2014 - 2017; Jetta 2011-2017, Jetta USA/ CDN 2007 - 2017, Beetle Cabrio 2014 - 2017, Beetle / Beetle USA / CDN 2011 - 2017, Golf / Golf USA / CDN / Golf Plus / Rabbit USA / CDN / Bora 2008; Golf 6 (VW351/352/359), Golf Plus 2009, Golf 6 NAR(VW351 / 352 / 359, MJ 2010), Touran 2009 - 2010, Golf Variant 2010 - 2013, eGolf 2011 - 2012, Rabbit USA/ CDN 2009, Scirocco 2009 - 2017, Eos 2009 - 2017,Sharan 2011 - 2017,Touran 2011 - 2017,Tiguan 2008 - 2017,Golf Cabriolet 2011 - 2017,Bora 2009 - 2013,Jetta 2009 - 2013; Passat 2007-2011, Passat 2011 - 2017, Passat CC 2009 - 2017; CR Touareg 2017 - ; Up 2011-2017: B105F13: Left front bass speaker Open circuit Volkswagen: Coolant Temperature Sensor-G62; Coolant temperature sender-G62 Bity stanu: 1 Priorytet: 6 Częstotliwość: 1 Indeks: 35 ============ Edytowane 16 Stycznia 2023 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #15 Napisano 17 Stycznia 2023 @Jericho tu dział B6/B7 a Ty masz B8 Sprawdź pod kompem odczyty temp płynu chłodzącego z czujników podczas jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #16 Napisano 17 Stycznia 2023 (edytowane) błąd też wychodzi gdy przy odpalaniu na rozgrzanym silniku obroty wzrastają ponad 1200 Edytowane 17 Stycznia 2023 przez rosol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #17 Napisano 17 Stycznia 2023 (edytowane) Godzinę temu, rosol napisał: @Jericho tu dział B6/B7 a Ty masz B8 Sprawdź pod kompem odczyty temp płynu chłodzącego z czujników podczas jazdy. Ups. Zmyliły mnie opisy w stopkach, ze juz użytkownicy na B8 jezdza Godzinę temu, rosol napisał: Sprawdź pod kompem odczyty temp płynu chłodzącego z czujników podczas jazdy W normie. Płyn się ładnie nagrzewa i trzyma stabilnie ok 100C na czujniku. Pytanie ile jest czujników temp płynu. Edytowane 17 Stycznia 2023 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #18 Napisano 17 Stycznia 2023 @Jericho 1.8TSI BZB/CDAA miały dwa a CJSA/CJSC wygląda, że ma jeden wg ETKI. Najlepiej podpiąć VCDS i sprawdzić ile odczytów temp w układzie jest. Te dwa to jeden w silniku a drugi na wyjściu z chłodnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach